    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Jak przechować dokumenty
    Date: Fri, 21 Sep 2018 11:21:36 +0200

    Pete pisze:

    > Zakładasz że wszyscy są uczciwi. Spójrz na to z drugiej strony
    > - jak uniemożliwić poruszanie się pojazdami bez polisy OC.

    Podobno takich jest kilkanaście procent. I napewno tego typu
    działania tego nie ograniczą. Może nawet przeciwnie. Jeśli
    Zenek z Józkiem dojdą do wniosku, że nie ma sensu dłużej
    płacić OC za ich folcwageny, to Józek sprzeda swój Zenkowi,
    Zenek Józkowi, wyślą co trzeba, a nowych ubezpieczeń nie zawrą.
    Tu system się wali. A mógłby działać dalej, gdyby był powiązany
    z ewidencją zarejestrowanych pojazdów, a nie z założeniami na
    temat (uczciwości) obywateli.

    > A te pretensje to raczej do ustawodawcy, że nakłada takie bzdurne
    > obowiązki na obywateli.

    Do ustawodawcy mam swoją drogą, choć nie wiem, czy te skany wynikają
    wprost z ustawy, czy są czyjąś swobodną interpretacją. Z praktyki
    wiem, że jeśli faktycznie ktoś sprzedał samochód, to mogą mu nagwizdać.

    --
    Jarek