    From: "Kane" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Jaka folia okienna ?
    Date: Wed, 6 May 2009 17:35:18 +0200

    >Jak dla laika prosta szyba może nie sprawiać trudności (trzeba tylko
    >mieć cierpliwość i dobrą rękę do przycinania krawędzi przy uszczelce)

    Akurat mysle o prostych szybach, w domu normalnie.

    >Ogólna odporność jest dobra, jeżeli nie spawasz w pobliżu okien, i nie
    >myjesz okien szmatą z podłogi to wytrzymają wiele lat bez żadnych
    >porysowań.

    Te folie dajace efekt lustra fenickiego to sie stosuje na zewnatrzej stronie
    okna czy wewnetrznej ?
    Jesli zewnetrznej - to co z odpornoscia na deszcz/grad/mróz ? Stosowales
    zewnetrzne ?

    >Moje najstarsze prace mają już z 7 lat - i klienci nie uskarżają się
    >na jakiekolwiek niedogodności w użytkowaniu.

    W samochodach czy w domkach tj na oknach ?

    >Jeżeli chodzi o zachowanie barw i niepłowienie polecam firmowe i dobre
    >folie (są one wykonane w technice wielowarstwowej) producenci dają
    >gwarancję na 5 i 7 lat. Te z "Lidla" już po roku odbarwiają się -
    >barwę w nich posiada tylko klej (jak zaczynałem kupiłem taką do
    >samochodów czarną za 30zł) po dwóch latach była już mocno rozjaśniona,
    >nie mówiąc już o kiepskiej przejrzystości takiego produktu.

    Ok dzieki za wskazowki, jeszcze tytulem wzbogacenia archiwum googla i mojej
    wiedzy ;)

    1) czy to prawda ze na dobrej folii zjawisko "nie widac co jest w srodku"
    zachodzi takze dla
    bardzo podobnych poziomow oswietlenia z zewnatrz i wewnatrz ? Wiem ze to
    dziala swietnie np w dzien ale czy efekt ten ma miejsce takze powiedzy
    wieczorem gdy w srodku zapali sie juz jakies swiatlo ale na zewnatrz nadal
    nie ma jeszcze ciemno ?

    2) czy dobrze kombinuje ze folia tego typu pozbawia mnie zysku
    energetycznego pochodzacego z powierzchni okna (slonca) ? Przy duzej i
    poludniowej ekspozycji (np salon) nieco tego ciepla jest. Teraz go nie
    bedzie. Ale _podobno_ mniej tez ucieknie przez szybe (marketing?) -
    reasumujac: jak taka folia wplywa na bilans energetyczny ? Polazilem po
    stronach i wszedzie podnosi sie sprawe tego typu folii w domach pasywnych
    (gdzie sie stosuje ją nie tylko dla estetyki).

    3) co w przypadku uszkodzenia takiej powłoki ? Rysa, zerwanie rogu,
    cokolwiek. Jak wyglada reperacja ? Folia od nowa ? Jak sciagnac starą ?:)