  • 1. Data: 2009-10-25 11:00:55
    Temat: Jaka koronka/frez do puszek elektrycznych.
    Od: PH <s...@w...pl>

    Witam szanownych

    Remontuję mieszkanie w bloku z wielkiej płyty i mam problem z wykonaniem
    otworów pod puszki elektryczne. Kupiłem frez do betonu znanej
    hipermarkecianej marki Dedra i jak na razie to w zasadzie już wiem, że
    był to najdroższy cyrkiel w moim życiu - 130zł a po betonie się ślizga
    znacząc równe kółeczka. Wiertarkę mam z głowicą SDSPlus. Poradźcie coś
    proszę, bo wycinananie otworów poprzez nawiercanie otworów dookoła
    puszki chyba nie za dobrze wpłynie na moje stosunki sąsiedzkie ;)

    --
    PH

  • 2. Data: 2009-10-25 12:10:46
    Temat: Re: Jaka koronka/frez do puszek elektrycznych.
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 25 Oct 2009 12:00:55 +0100, PH napisał(a):

    > był to najdroższy cyrkiel w moim życiu - 130zł a po betonie się ślizga
    > znacząc równe kółeczka.

    Co to znaczy, że się ślizga? Może nie masz wiertła prowadzącego? :))

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2009-10-25 12:26:04
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "PH" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > proszę, bo wycinananie otworów poprzez nawiercanie otworów dookoła puszki
    > chyba nie za dobrze wpłynie na moje stosunki sąsiedzkie ;)

    Masochista :D
    Do żelbetonów to trzeba użyć diamentowych wierteł koronowych oraz specjalnej
    otwornicy, którą mocuje się kołkami do ściany, a wierci się na mokro bez
    udaru.
    Tego typu wiertła koronowe nie nadają się do wiercenia w betonie, choć jeden
    czy dwa otwory przez kilka godzin wyrzeźbisz :)

  • 4. Data: 2009-10-25 12:40:32
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Przed laty zatrudniłem do takiej roboty w płytach żelbetowych znajomego elektryka,
    strasznie się bronił, w końcu poleciał po ścianie
    po prostu szpicem SDS-Max czy może Celmą na wielowyspust, czyli po prostu kucie,
    najlepiej jakby się dało na łączeniach płyt, a nie
    na środku.

    Od tego czasu sam robiłem pod puszki - ale w ceramice, i też nie jest jakoś
    superłatwo, bo dobra cegła lub pustaki są twarde.

    Pamiętaj, ze jak wiercisz koronką, to bez udaru niestety.
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2009-10-25 13:07:37
    Od: PH <s...@w...pl>

    scream pisze:

    > Co to znaczy, że się ślizga? Może nie masz wiertła prowadzącego? :))

    Wiertło jest, natomiast koronka "nie bierze" ściany. Minuta pracy daje
    trzy-milimetrowy rowek.

    --
    PH

  • 6. Data: 2009-10-25 19:43:13
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    ąćęłńóśźż <u...@w...eu> wrote:

    > Pamiętaj, ze jak wiercisz koronką, to bez udaru niestety.

    Taka otwornica z zębami widiowymi + ściana z czerwonego pustaka typu
    MAX to też bez udaru? Niedawno wierciłem z udarem, zębów nie
    połamałem, ale dość mozolnie i opornie to szło, może bez udaru by
    było lepiej, szybciej?

    J.

  • 7. Data: 2009-10-25 20:00:19
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > Taka otwornica z zębami widiowymi + ściana z czerwonego pustaka typu MAX
    > to też bez udaru?

    Oczywiście. I mam wrażenie, że wątkotwórca kupił
    otwornicę z obsypem wolframowym do płytek ceramicznych,
    a nie z widiami do betonu.

    Pzdr

    JKK

  • 8. Data: 2009-10-25 20:08:19
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    J_K_K napisal:
    > Oczywiście. I mam wrażenie, że wątkotwórca kupił
    > otwornicę z obsypem wolframowym do płytek ceramicznych,
    > a nie z widiami do betonu.

    Nie wiem, czy nie naruszam 'regul sztuki', ale przy dluzszej pracy
    z otwornica widiowa, gdy juz wygladzony rowek nie bardzo chce
    chwytac, wylaczam obroty a wlaczam udar. W efekcie powierzchnia
    rowka jest lekko pokaleczona i poprawia chwyt widii. Potem znow:
    wylaczenie udaru, wlaczenie obrotow i kilka nastepnych milimetrow
    przechodzi do niebytu. Wlaczenie udaru przy obrotach spowodowaloby
    urwanie widii, bo na obwodzie korony jest znaczna predkosc liniowa.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2009-10-25 20:42:14
    Od: PH <s...@w...pl>

    J_K_K pisze:

    > Użytkownik "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście. I mam wrażenie, że wątkotwórca kupił
    > otwornicę z obsypem wolframowym do płytek ceramicznych,
    > a nie z widiami do betonu.

    No więc wygląda ona mniej więcej tak
    http://www.artbud.pl/_var/gfx/b3ac01415a0c858ef81431
    633563d0b6.jpg Zęby
    są tylko nie pomalowane i przypominają zewnętrzną krawędź tarczy
    diamentowych do szlifierek kątowych.

    --
    PH

  • 10. Data: 2009-10-25 20:54:52
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > http://www.artbud.pl/_var/gfx/b3ac01415a0c858ef81431
    633563d0b6.jpg Zęby są
    > tylko nie pomalowane i przypominają zewnętrzną krawędź tarczy diamentowych
    > do szlifierek kątowych.

    Jakaś nowa wersja diamentowa.
    Ja używałem mniej więcej takich,
    tylko widie były większe, a zwłaszcza dłuższe
    http://www.ceneo.pl/1565894

    Pzdr

    JKK