  • 11. Data: 2012-03-26 09:43:09
    Temat: Re: Jaka roślina szybko rośnie i zakwita
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    W dniu 2012-03-26 05:42, Jacek pisze:

    > Bo jest pomysł, żeby posiać w tym celu aksamitki.
    > Co o nich sądzicie?

    Aksamitki są bardzo miłe, ale w 30 dni od wysiania nie zakwitną, to trwa
    ok. 2,5 miesiąca,
    fasola tez w ciągu miesiąca raczej nie zdąży zakwitnąć.
    Zastanawiam się nad rzeżuchą, ona bardzo szybko rośnie, ale jakoś nigdy
    nie doprowadziłam jej do kwitnienia, może spróbować, czy uda się w miesiąc?
    Jeśli nie musi być od nasionka, to pewno uda się z kwiatami cebulowymi,
    o czym pisze Jarek.
    --
    B.

  • 12. Data: 2012-03-26 13:10:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Basia napisała:

    > Aksamitki są bardzo miłe, ale w 30 dni od wysiania nie zakwitną, to trwa
    > ok. 2,5 miesiąca,

    Chyba że jakieś transgeniczne. Z genami Wincentego Pstrowskiego.
    Przy wyrobieniu 300% normy zdążą zakwitnąć w miesiąc.

    > fasola tez w ciągu miesiąca raczej nie zdąży zakwitnąć.
    > Zastanawiam się nad rzeżuchą, ona bardzo szybko rośnie, ale jakoś nigdy
    > nie doprowadziłam jej do kwitnienia, może spróbować, czy uda się w miesiąc?

    Mnie się udało doprowadzić rzeżuchę do kwitnienia. Przez zapomnienie.
    Ale to jakaś bida z nędzą, te kwiatki. Gdzie im tam do aksamitek!

    > Jeśli nie musi być od nasionka, to pewno uda się z kwiatami cebulowymi,
    > o czym pisze Jarek.

    To w ogóle podejrzana sprawa, takie badanie na jednej roślinie wszystkich
    aspektów rozwoju. Jeśli kto chce popatrzeć na wzrost pędów, to niechaj
    weźmie wspomnianego wcześniej ziemniaka. Sadzeniak taki, jak mu słonko
    z góry należycie poświeci, wypuści łodyżki krótkie, od razu z listkami
    w ciemnozielonym kolorze. A jego kolega wtrącony do ciemnicy, wyda z siebie
    długie blade badyle wijące się na kształt glizdy i szukające promieni
    światła. Aksamitka, choćby nie wiem jak miła, takich różnic nie pokaże.

    Wpływ oświetlenia na kwitnienie obserwować można z kolei u poinsecji,
    co to być może komuś została od ostatnich świąt. Jako zielony krzaczek
    długo może żyć w domu na parapecie. Ale w takich warunkach nie zakwitnie
    nigdy. Trzeba jej zorganizować noce o długości przynajmniej 12 godzin,
    wtedy dopiero się zdecyduje.

    -- Jarek

    PS
    Kupiłem sobie maciejkę. Też uważam, że to dobry pomysł. I jeszcze
    "kwiaty letnie" w torebce. Nawet w mieszaniu mnie wyręczyli jacyś
    ludzie spod Poznania! Piszą żeby siać w rzędach co 15 centymetrów.
    I nie przysypywać. A także nie bronować. Nie, trawników strzygł nie
    będę. Teraz z ziemi wychynął szczypiorek reliktowy. Ktoś go kiedys
    posadził, nie wykluczam, że jeszcze przed reformą rolną, a on trwa.
    Nie nadaje się zbytnio do zastosowań kulinarnych, bo konsystencją
    najbardziej przypomina izolację z zielonego kabelka. Ale w chrakterze
    trawnika może być. Będę uparcie wrzucał wciąż nowe ziarenka, może
    któremuś uda się powtórzyć szczypiorkowy sukces. Kiedyś pojawił się
    w ogrodzie krzaczek glistnika. Taki chwast, ale sympatyczny. No to
    co ja go będę krzywdził. Po dwóch latach mieliśmy chyba ze cztery ary
    szczelnie pokryte żłótym glistnikiem. Ładnie to na wiosnę wygląda.
    Ale sobie poszedł. Więc moze być tak, że co innego wsieję, a co innego
    wyrośnie.

  • 13. Data: 2012-03-26 13:32:05
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> writes:

    > Mnie się udało doprowadzić rzeżuchę do kwitnienia. Przez zapomnienie.

    Zapomniana wysycha.

    MJ

  • 14. Data: 2012-03-26 13:51:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michal Jankowski napisał:

    > Zapomniana wysycha.

    Może też była transgeniczna, z genami niezapominajki? Cholera ją wie,
    w każdym razie nie stała na parapecie z kaloryferem pod spodem.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2012-03-26 15:39:57
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 25 Mar 2012 23:47:53 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Koniecznie musi kiełkować z nasionka? W takim czasie wpływ światła
    > na rozwój, z kwitnieniem włącznie, obserwować najłatwiej na cebulach
    > hiacynta czy innego tulipana

    A gdzie masz w cebuli kiełkowanie?
    --

    XL wiosenna

  • 16. Data: 2012-03-26 15:40:42
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 26 Mar 2012 09:43:09 +0200, Bbjk napisał(a):

    > Jeśli nie musi być od nasionka, to pewno uda się z kwiatami cebulowymi,
    > o czym pisze Jarek.

    Kiełkowanie to kiełkowanie. cebula nie kiełkuje. To nie nasiono.
    --

    XL wiosenna