    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Jaka siatka w okno ?
    Date: Tue, 22 Jun 2010 03:05:05 -0700 (PDT)

    On 22 Cze, 11:20, " " <j...@N...gazeta.pl> wrote:
    > Dzieki, tak opcj te bra em pod uwag , cho jeszcze nie ogl da em czy i jak
    > okucia okna (zawiasy) przeszkadzaj , okno rozwierano-uchylne.

    Okucia nie przeszkadzają nic a nic, rzepa kleisz do wewnętrznej strony
    pionowych części profila futryny (tej przylegającej do zewnętrznej
    strony skrzydła po jego zamknęciu), pod uszczelki, tam jest akurat
    odpowiednia ilość miejsca. Siatka ma być tak obcięta, że poza rzepa
    wystaje kilka centymetrów (2-3), więc do okuć i zawiasów nie ma prawa
    sięgać.

    > No i siatka od wewn trz to "wpychanie" siatki do rodka (ciagiem powietrza)
    > zamiast jej dociskanie.

    Czy pchana czy ciągnięta, tak czy tak rzep pracuje raczej na zrywanie
    "w bok", jednak, jak wcześniej pisałem: dobry rzep nie ma prawa
    puścić. Testowałem wspomnianą Tesę i mam ją od 5 lat, po pierwszym
    sezonie siatki nie zdejmuję nawet na zimę, nie oberwały jej nawet
    wichury (a dąc u mnie potrafi zdrowo, na wprost okna mam ze 2km
    pustego pola, wiatr się ma gdzie rozpędzić). Do mniejszego okna
    kupiłem natomiast jakiś połowę tańszy badziew i nie wytrzymał nawet
    jednego sezonu. Rzepy się odklejały od okna, sama siatka się nie
    trzymała rzepa i co i rusz trzeba ją było poprawiać, poza tym w końcu
    zaczęła płowieć na słońcu.

    > Wymiar otworu to mniej wi cej 132 x 64 cm.

    Ta tesa u mnie jest w oknie 140x140, producent okna prawdopodobnie ten
    sam (Okna JWC, gdzieś spod Skierniewic)

    > Ile mo e kosztowa siatka?

    Oj nie pamiętam dokładnie, ale ta Tesa to było kilkadziesiąt zł
    (30-40), badziew był połowę tańszy.

    J.