  • 1. Data: 2009-01-17 07:54:46
    Temat: Jaki higrometr
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    Mam w domu bardzo sucho i chce kupic nawilzacz. Wiem jednak, ze latwo
    przesadzic w druga strone. Szukam dokladnego (w miare) higrometru, bo o tych
    elektronicznych sa rozne opinie. Jaki sprzet i za jaka kase poda mi
    wiarygodny odczyt?

    MarkX

  • 2. Data: 2009-01-17 08:10:18
    Temat: Re: Jaki higrometr
    Od: Siwy <s...@o...usun.peel>

    Dnia 17-01-2009 o 08:54:46 MarkX <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > tych
    > elektronicznych sa rozne opinie. Jaki sprzet i za jaka kase poda mi

    Ja szczerze polecam http://tiny.pl/vtvj - mam go w pracy i spisuje się
    świetnie. Prosty i skuteczny. Choć nie wiem na ile prawdziwy jest wynik
    wilgotności, bo nie miałem okazji porównać go z analogiem. Dają do tego
    jakiś certyfikat HACCP, więc wierzę w jego w miarę poprawne wyniki :)

    --
    Serdeczności,
    Siwy

  • 3. Data: 2009-01-17 13:03:47
    Od: "tama" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarkX" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przesadzic w druga strone. Szukam dokladnego (w miare) higrometru, bo o
    > tych elektronicznych sa rozne opinie. Jaki sprzet i za jaka kase poda mi

    Ja mam dwa elektroniczne, jeden to termometr i higrometr ,drugi jest w
    zegarze- jedem pokazuje teraz 46% a drugi 23% stoja blisko siebie. co do
    łatwosci przesadzenia w drugą stronę to nie tak łatwo. mi nawilżacz
    ultradzwiekowy podniósł o jakieś 5 procent wilgotność.
    ale jest nadal bardzo sucho- nawet lustro w łazience nie zaparowuje nigdy, o
    szybach już nie mówiąc
    tem powinien być dobry - właśnie zamówiłam
    http://www.klimatop.pl/product_info.php/products_id/
    1161

  • 4. Data: 2009-01-17 19:05:30
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    Użytkownik "tama" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ja mam dwa elektroniczne, jeden to termometr i higrometr ,drugi jest w
    > zegarze- jedem pokazuje teraz 46% a drugi 23% stoja blisko siebie.

    Czyli innym slowy sa do dupy :(

    > co do łatwosci przesadzenia w drugą stronę to nie tak łatwo. mi nawilżacz
    > ultradzwiekowy podniósł o jakieś 5 procent wilgotność.

    5%? Co to za nawilzacz? Albo zle dobrany do wielkosci pomieszczenia, albo
    zepsuty :)

    > tem powinien być dobry - właśnie zamówiłam
    > http://www.klimatop.pl/product_info.php/products_id/
    1161

    Myslisz, ze to bedzie dobre? Ciekawe to jest.

    MarkX

  • 5. Data: 2009-01-18 06:54:36
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Potraktuj higrometr baaardzo orientacyjnie. Porównywałem elektroniczny,
    włosowy i jeszcze jeden podobny do włosowego ale z innym rozwiązaniem
    zamiast włosa. Każdy pokazywał co innego. Kupiłem w końcu "porządny"
    saunowy Harvia i też nie jest całkiem wiarygodny.
    Higrometr łatwo sprawdzić, czy pokazuje 100% - zawijasz go w mokrą ścierkę
    na kilka godzin i ma pokazać 100%. Aby sprawdzić drugi koniec skali można do
    wsadzić do eksykatora, jak masz dostęp do laboratorium chemicznego.
    Ewentulanie pożyczasz psychrometr (taki na 2 termometry - suchy i mokry) i
    porównujesz wskazania.
    Jacek

  • 6. Data: 2009-01-18 08:20:09
    Od: "Protz" <n...@m...pl>

    Użytkownik "MarkX" <m...@o...pl> napisał

    > elektronicznych sa rozne opinie. Jaki sprzet i za jaka kase poda mi
    > wiarygodny odczyt?

    u mnie elektroniczny, kupiony w castoramie. Wyniki wygladaja wiarygodnie,
    wilgotnosc 30 %, po dobie dzialania nawilzacza dochodzi do 45.

    Protz

  • 7. Data: 2009-01-18 15:54:07
    Od: "tama" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do wsadzić do eksykatora, jak masz dostęp do laboratorium chemicznego.
    > Ewentulanie pożyczasz psychrometr (taki na 2 termometry - suchy i mokry) i
    psychometr to dość ciekawe rozwiązanie-zasada bardzo spróbuję zrobic w domu
    i wtedy będę mieć porównanie- oczywiście jeśli nie ma jakich specjalnych
    myków w konstrucji.

    co do zawijania w mokra szmatę to problem w tym ze zakres działamia tych
    elektronicznych jest zwykle do 80% mnie wskazywały ok 80-90 % bo to
    najprostszy test
    zastanawiam się jeszcze nad wystawieniem na zewnatrz i odczytaniu
    wilgotności z sewisu np tu
    http://www1.dziennik.krakow.pl/cgi/pogoda.cgi tylko też nie wiem skąd oni
    birą dane- przydał by się jakiś instytut meteorologi

  • 8. Data: 2009-01-18 18:40:11
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Jacek pisze:
> [...]
    > na kilka godzin i ma pokazać 100%. Aby sprawdzić drugi koniec skali można do
    > wsadzić do eksykatora, jak masz dostęp do laboratorium chemicznego.
    Przy elektronicznych to się nie sprawdzi, bo przetworniki tam stosowane
    mają sensowny zakres 10%-90% maks (a powyżej 80% to juz ogromny błąd), a
    100% może wręcz zabić taki przetwornik.

    > Ewentulanie pożyczasz psychrometr (taki na 2 termometry - suchy i mokry) i
    > porównujesz wskazania.
    Tak są zrobione bardzo porządne elektroniczne - dwa precyzyjne pomiary
    temperatury, ale konieczność dolewania wody (moczenia otuliny drugiego
    termometru) oraz wymiany raz na jakis czas tej otuliny nie są
    akceptowalne dla normalnego usera.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173