  • Data: 2010-03-07 18:13:18
    Temat: Re: Jaki jest pobór prądu
    Od: "Irokez" <n...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MacAaron" <rzoockxz@spamowi_nie.gmail.com> napisał w wiadomości
    news:hn0j8o$l5b$1@speranza.aioe.org...
    > Irokez:

    > No fakt, 4 żarówki dostaną niższe, a 3 -- wyższe napięcie, kilkanaście
    > procent powyżej nominalnego (w tym konkretnym układzie). To w sumie sporo,
    > ale krótkotrwała praca w takich warunkach nie powinna chyba spowodować
    > spalenia żarówki?

    To zależy w jakim jest stanie i czy się spali podczas właczania czy w czasie
    pracy.
    Zauważ, że żarówki palą sie głównie podczas załączania prądu. Mają wtedy
    zniacznie większy prąd przepływający przez żarnik.
    Może nie poleci reszta od razu ale jak się spali za pierwszą druga to cienko
    widze pozostałe zwłaszcza jak zasila je trafo toroidalne a nie transformator
    elektroniczny który ma miekki rozruch.
    Trzeba by poeksperymentować ale nie mam na czym no i wolę ta kasę wypić w
    postaci piwa :)

    W każdym razie jak widzisz nie jest to poprawny układ.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez