    From: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jaki komin do pieca gazowego?
    Date: Sun, 1 Feb 2009 21:41:34 +0100

    Jarek P. wrote:

    > Długośc przewodów których? Dymowego, czy doprowadzającego? Napisz
    jednego i drugiego. Przy systemie rozdzielonym mamy trochę większe
    możliwości ale para wodna wykraplająca się na rurze dolotowej może
    zepsuć humor :) Poza tym tracimy zysk z odbierania ciepła od spalin.
    Przy współosiowym w większości kotłów rura może być max kilka metrów.
    Lepszy kocioł, czytaj droższy, np. Ceraclass Excelence ma dopuszczalną
    długość 8m bez kolan a z dwoma kolanami 5-6m. Inne firmy mają podobne
    ograniczenia, po prostu większy - droższy wentylator i automatyka, która
    to upilnuje więcej kosztuje.
    Do 21 kW możesz w jednorodzinym wyprowadzić przez ścianę. Albo, przy
    większej mocy, zrobić kotłownię na strychu. Ja bardzo lubię takie
    rozwiązania :)

    > coś więcej, proszę. Oczywiście z uwzględnieniem faktu, że nie
    > buduję wierzowca, tylko normalny domek z poddaszem użytkowym, w

    Moje oczy :D

    > Nie kalkuluje mi się z powodu po pierwsze ceny, po drugie
    > konieczności stosowania dużo większych grzejników. Do grzejników

    Bezedura. :)
    KOndensacyjny kosztuje teraz niewiele więcej niż dobry z zamkniętą
    komorą
    Cerasmart 4-5 tysięcy. Do tego system kominowy Junkersa z PP wychodzi
    taniej niż stal.
    Zależnie od wielkości grzejników do jakiejś temperatury będzie pracował
    jak kondensacyjny a potem jak zwykła zamknięta komora. Jak policzysz
    grzejniki wyższą temperaturę to będzie kondensował do kilku stopni
    poniżej 0, jak na 70/55 to pewnie do koło -10' Nie mam już siły, żeby
    grzebać w wykresach ale sam możesz sprawdzić dokładnie.
    Dni z niskimi temperaturami jest niewiele w roku, więc większość
    będziesz oszczędzał. Tak czy inaczej ja twardo upieram się przy
    kondensacyjnym :)

    > gdybym chciał dac piec kondensacyjny, musiałyby być albo grubsze
    > albo większe. Pomijając nawet kwestie estetyki, podliczając to

    Weź też pod uwagę to, że małe grzejniki pracujące na wysokich
    parametrach nie są zdrowe i co ważniejsze nie mają marginesu
    bezpieczeństwa na ciężką zimę.

    pozdrawiam Piotr