    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 16 Oct 2017 13:46:38 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Jaki lakier do sosny?
    From: w...@g...com

    witam!

    I prawidłowo .Są dobre wtedy, jak jest jakiś nawiedzony ekolog.Ale nawet przy
    pięciokrotnym malowanie to będzie cieniutka warstewka.Ale do boazerii czy jakieś
    rzeczy dla dzieci są idealne .I są dobre, dopóki puszka jest cała.

    Parenaście lat temu pomalowałem komplet dziecięcych mebli lakierem na
    > wodzie i do dzisiaj się trzyma, chociaż dzieci mam pomysłowe.
    Problemem jest to, że to sosna,Jest miękka i szybko powstają dołki.Najlepiej, to się
    rozglądnij, kto ma taką podłogę.Bedziesz wiedział więcej, bo to jest Twoja podłoga.
    Dlatego ja bym polecał, olej.Wprawdzie nie powoduje, że będzie twardsza, ale ale nie
    będzie tak widać dołków.A stare podłogi z sosny mają fajny wygląd- właśnie przez te
    dołki i doły.I mniej trzeba szanować.
    A jaśli nie olej, to właśnie domalux- ale pamiętaj, że jest twardszy, niż
    drewno.Można by - zamiast podkładu(capon) dać pierwszą warstwą z domaluxu
    rozcieńczonego 1x1 z rozcieńczalnikem..Wsiąknie trochę głębiej.I - trzy razy to
    minimum.
    Ale nie wiem, gdzie ta podłoga będzie- jak będzie eksploatowana.
    I jaszcze jedno: sosna jest światłoczuła.Po kilku latach zasłonięte elementy będą
    jaśniejsze, niż na słońcu.A sciemnieje zawsze.
    Pozdro. abomito