eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domJaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora? › Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
    From: Adam <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
    Date: Fri, 28 Jan 2011 14:42:50 -0800 (PST)
    <7...@d...googlegroups.com>
    <ihuc8u$in0$1@news.onet.pl>
    <f...@x...googlegroups.com>
    <ihv6f7$jh2$1@news.onet.pl>
    <c...@e...googlegroups.com>
    <ihvfvq$piq$1@news.onet.pl>

    On 28 Sty, 23:29, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > To jest Twoja sprawa a ja tego nie oceniam. Pozostawmy dyskusje oparta na
    > faktach i nic poza tym. Od  jakiegos czasu po prostu zauwazam, kominek, bo
    > prad drogi i takie tam, wiec sie zwroci. Dobra, kominek niech bedzie.
    > Ocieplenie wiadomo, nie ma co gadac. Teraz reku szybko sie zwroci bo prad
    > drogi i nie pamietamy juz o kominku ktory sie zwrocil bo prad drogi i palimy
    > drzewem po iles tam (malo) za drzewo. Dalej pompa ciepla zuzywajaca pradu za
    > iles tam (malo) bo prad drogi, wiec tez sie zwroci. :-) Troche sporo
    > wykluczajacych sie zaleznosci.
> [...]

    OK a wiec podsumuje Ci jak to u mnie jest:

    1. Wentylacja mechaniczna z rekuperatorem - robilem tylko i wylacznie
    dla komfortu (i GWC), absolutnie nie bralem pod uwage oszczednosci.
    Ale one SA! I to dosc realne. Dlatego tej tezy tez bede bronil - a
    zaczelo sie od bzdurnych obliczen kogucika. Ale nie to bylo glownym
    celem jej posiadania. Wentylacja mechaniczna poki co (juz kompletna
    ale bez GWC) kosztowala mnie 9k pln. Zaoszczedzilem jednak (JA,
    konkretnie) ok 5k pln przez rezygnacje z kominow, nawiewnikow. Czyli
    wentylacja mechaniczna kosztowala mnie 4k pln.

    2. Kominek -> istotnie zamontowalem go w pierwszym sezonie, mial
    sluzyc przez pierwszy sezon jako glowne zrodlo ciepla. Nie wyszlo za
    bardzo bo zabraklo suchego drewna. Kupione 5m3 spalilem w wielkich
    meczarniach a w kominku bardziej sie woda gotowala, niz drewno
    palilo ;) Jednak na wiosne udalo sie kupic duzo drewna, a ze jak mowia
    "szewc bez butow chodzi" nie mialem czasu na zrobienie dolnego zrodla
    PC, a 20m3 drewna za 600 pln lezalo sobie na placu - postanowilem
    poczekac jeszcze z PC i drugi sezon jakos przezyc palac w kominku :)
    Polowe drewna juz spalilem ale szczerze to mi sie juz pomalu
    odechciewa tego rozpalania i dokladania - i dlatego ostatnio chodzi
    przez conajmniej polowe czasu - piecyk na prad na G11. Nie mam czasu
    zmienic taryfy na G12 - musialbym demontowac ogrodzenie zeby elektryk
    sie dostal do licznika, bo przed zima sie troche pospieszylismy i
    zagrodzilismy dostep panelami ogrodzeniowymi ha ha :-))

    Kominek z plaszczem w stosunku do zwyklego powietrznego kominka (ktory
    i tak bym oczywiscie mial) to byl koszt wymiennika z dwoma pompami (1k
    pln) plus sam kominek wersja z plaszczem ok +1k pln, plus osprzet ok
    1k pln (naczynie wzbiorcze, rurki) plus bufor 1000l - 2k pln. Czyli za
    "bajer" w postaci kominka z plaszczem zaplacilem +5k pln.

    3. Piecyk elektryczny. Tak czy siak musialbym go kupic - na wypadek
    awarii PC, kominka, etc. Kosztowal (12kW) bagatela 1k pln :)

    Tak wiec cale moje "fanaberie" w postaci kominka z plaszczem z 1000l
    buforem, wentylacja mechaniczna z porzadnym rekuperatorem i piecyk
    elektryczny kosztowaly mnie do tej pory... 10k pln ! Do tego dojdzie
    pompa ciepla za 12k pln plus koszt zrobienia dolnego zrodla ok 2,5k
    pln.

    Suma TRZECH zrodel ciepla (w tym jednego jakze drogiego i
    awangardowego - pompy ciepla;) z buforem 1000l i kosmicznie droga
    wentylacja z rekuperatorem beda mnie wiec kosztowaly w sumie... 24,5k
    pln :-)

    Czy to duzo ? Dla mnie - zdecydowanie NIE :-) Gdybym na to wydal 100
    tys pln to moglbym o sobie mowic idiota.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.