  • 1. Data: 2011-01-23 10:35:00
    Temat: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Jaki parametr fizyczny powietrza zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
    Co zyskam?

    Obecnie powietrze u mnie ma taki skład: wilgotność względna 49-65%,
    zawartość tlenu 20,9%.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2011-01-23 10:56:03
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Jaki parametr fizyczny powietrza zmieni się po zainstalowaniu
    > rekuperatora?
    > Co zyskam?

    Cieplo?

  • 3. Data: 2011-01-23 11:55:15
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote:
> [...]
    > Co zyskam?
    >
    > Obecnie powietrze u mnie ma taki skład: wilgotność względna 49-65%, zawartość

    Wilgotność spadnie do ok. 15% (przy temp zewn. ok 0 stopni). Zawartość tlenu
    raczej się nie zmieni ;)

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2011-01-23 12:03:03
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

> [...]
    > Co zyskam?
    >
    > Obecnie powietrze u mnie ma taki skład: wilgotność względna 49-65%, zawartość

    Wilgotność spadnie do ok. 15-20% (przy temp zewn. ok 0 stopni, przy mrozie
    procentów będzie jeszcze mniej). Zawartość tlenu
    raczej się nie zmieni ;)
    Zyskasz: rozeschnięty parkiet, pęknięte regipsy, szybko suszące się pranie,
    mniejsze rachunki za gaz, większe rachunki za wodę mineralną i krem nivea do
    rąk. Śluzówki nosa będą wysuszone, co spowoduje częstsze choroby i większe
    rachunki za rutinoscorbin (lub cerutin). Gdy żona upiecze Ci biszkopt, na drugi
    dzień będzie miał konsystencję grzanki.
    Niewątpliwą zaletą jest to, że wszelkie pleśnie i grzyby w domu zdechną z
    odwodnienia, a tynki gipsowe wreszcie przestaną śmierdzieć.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2011-01-23 12:54:45
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > choroby i większe rachunki za rutinoscorbin (lub cerutin). Gdy żona
    > upiecze Ci biszkopt, na drugi dzień będzie miał konsystencję grzanki.

    Zapomniales o chorobach wenerycznych.

  • 6. Data: 2011-01-23 13:35:00
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Zapomniales o chorobach wenerycznych.

    Ciekawa teoria. Możesz rozwinąć?

    --
    Bartek

  • 7. Data: 2011-01-23 14:07:18
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Ciekawa teoria. Możesz rozwinąć?

    Nie interesuj sie, wazne bys powtarzal.

  • 8. Data: 2011-01-23 14:44:47
    Od: "nacocito" <z...@p...onet.pl>

    > Wilgotność spadnie do ok. 15-20% (przy temp zewn. ok 0 stopni, przy mrozie
    > procentów będzie jeszcze mniej). Zawartość tlenu
    > raczej się nie zmieni ;)

    Przy temperaturze 0 st.C i powietrzu pobieranym przez GWC, u mnie wilgotność
    względna wynosi około 43%

> [...]
    > choroby i większe rachunki za rutinoscorbin (lub cerutin). Gdy żona
    > upiecze Ci biszkopt, na drugi dzień będzie miał konsystencję grzanki.

    Parkiet położony na ogrzewaniu podłogowym jak był bez szpar i dalej jest w
    idealnym stanie. Regipsy, podobnie w idealnym stanie.
    Rachunki za gaz - nie wiem czy mniejsze bo nie mam porównania.
    Prawdopodobnie tak.
    Przy 43% wilgotności jest w domu sucho ale powietrze nie jest przesuszone.

    > Niewątpliwą zaletą jest to, że wszelkie pleśnie i grzyby w domu zdechną z
    > odwodnienia, a tynki gipsowe wreszcie przestaną śmierdzieć.

    Raczej nic nie ma szans się rozwinąć więc nie musi "zdychać"

  • 9. Data: 2011-01-23 21:21:12
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości
    >
    > Cieplo?

    Portfel?

    TK

  • 10. Data: 2011-01-23 21:55:08
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Wilgotność spadnie do ok. 15-20% (przy temp zewn. ok 0 stopni, przy mrozie
    > procentów będzie jeszcze mniej). Zawartość tlenu
    > raczej się nie zmieni ;)

    Kudlaty kiedys pisal, ze wilgotnosc ma 40 - 60% uzywajac rekuperatora...

    > odwodnienia, a tynki gipsowe wreszcie przestaną śmierdzieć.

    ze co??

    Pozdro.. TK