  • 1. Data: 2011-01-20 20:05:54
    Temat: czym myjecie podłogi z paneli?
    Od: ahimsa <a...@o...pl>

    pytanie, jak w temacie, używacie jakiegoś mopa, czy zwykłej ścierki?

    potrzebuję czegoś, co będzie dobrze myło a nie tylko głaskało podłogę,
    nie trzeba będzie przy tym zasuwać na kolanach (duża powierzchnia) i co
    nie będzie zostawiało wody na panelach, żeby nie spuchły.

    proszę o rady.

    --
    pzdr
    ahimsa

  • 2. Data: 2011-01-20 20:11:37
    Temat: Re: czym myjecie podłogi z paneli?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 20 Jan 2011 21:05:54 +0100, ahimsa napisał(a):

> [...]
    > nie trzeba będzie przy tym zasuwać na kolanach (duża powierzchnia) i co
    > nie będzie zostawiało wody na panelach, żeby nie spuchły.

    Tylko odwieczna szczotka do zamiatania owinięta dobrze wyżętą ścierką. I to
    nie za często. Paneli nie wolno myć wodą, a jesli już, to kontakt z wodą ma
    być jak najmniejszy (czyt. jak najkrótszy). Żaden mop tego warunku nie
    spełni, tylko mocno wyżęta ścierka na szczotce - żeby uniknąć "zasuwania na
    kolanach".

  • 3. Data: 2011-01-20 20:23:37
    Od: ahimsa <a...@o...pl>

    W dniu 2011-01-20 21:11, Ikselka pisze:

> [...]
    > spełni, tylko mocno wyżęta ścierka na szczotce - żeby uniknąć "zasuwania na

    znaczy, trzeba mi zakupić taką szczotkę na kiju.

    dziękuję.

    --
    pzdr
    ahimsa

  • 4. Data: 2011-01-20 21:10:38
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 20 Jan 2011 21:23:37 +0100, ahimsa napisał(a):

    > znaczy, trzeba mi zakupić taką szczotkę na kiju.

    Jasne, taką najtańszą, najlepiej plastikową, skoro ma być w kontakcie z
    mokrą ścierką.
    Po umyciu podłogi i wypłukaniu ścierkę możesz nasączyć roztworem wody ze
    środkiem pielęgnujacym i "przejechać" podłogę dla ładnego połysku.

    > dziękuję.

    Nie ma za co - najlepsze są rzeczy najprostsze :-)

  • 5. Data: 2011-01-21 08:13:17
    Od: "P." <g...@o...pl>

    Od dawna myję mopem płaskim, którego wyżąć można do porzadanej wilgotności i
    nie ma żadnego problemu, ani z usuwaniem brudu, ani z puchnięciem. Panele
    zazwyczaj są laminowane i kontakt z wilgotnym materiałem mopa mu nie
    szkodzi. Trzeba by chyba chlustać wodą z wiadra, żeby spuchły. Dajcie spokój
    z tą szmata na kiju, mamy XXI wiek;)

    pozdr.

  • 6. Data: 2011-01-21 08:19:11
    Od: Theli <p...@w...pl>

> [...]

    > spełni, tylko mocno wyżęta ścierka na szczotce - żeby uniknąć "zasuwania na

    Płaski mop jak najbardziej taki warunek spełni, a jest o wiele
    wygodniejszy w użyciu od szmaty motanej na kiju. Choć zasada w sumie ta
    sama.

    th

    --
    http://nitkowo.bloog.pl

  • 7. Data: 2011-01-21 11:19:50
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 21 Jan 2011 09:13:17 +0100, P. napisał(a):

> [...]
    > zazwyczaj są laminowane i kontakt z wilgotnym materiałem mopa mu nie
    > szkodzi. Trzeba by chyba chlustać wodą z wiadra, żeby spuchły. Dajcie spokój

    Mopa używam do podłóg ceramicznych i uważam, że zdecydowanie za dużo wody w
    nim pozostaje. Parkietu więc mopem nie zmywam, tylko ścierką, bo zbyt mi na
    nim zależy. A panele na pewno nie są bardziej odporne, niz parkiet - po
    paru myciach nie ma siły, zeby się ich brzegi nie wyłódkowały do góry. XXI
    wiek swoją drogą, a woda od milionów lat ta sama i wszędzie wlezie.

  • 8. Data: 2011-01-21 11:23:26
    Od: "P." <g...@o...pl>

> [...]
    > paru myciach nie ma siły, zeby się ich brzegi nie wyłódkowały do góry. XXI
    > wiek swoją drogą, a woda od milionów lat ta sama i wszędzie wlezie.

    Ja piszę o mopie płaskim, którego można wyżąć w rękach, podobnie jak ścierę,
    a różnica polega jedynie na wygodzie użytkowania;)

    pozdr.
    P.

  • 9. Data: 2011-01-21 11:59:45
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 21 Jan 2011 12:23:26 +0100, P. napisał(a):

    > Ja piszę o mopie płaskim, którego można wyżąć w rękach, podobnie jak ścierę,
    > a różnica polega jedynie na wygodzie użytkowania;)
    >
    > pozdr.
    > P.

    Ja widziałam, ze te mopy płaskie się wyżyma w takim ściskaczu, no i to mnie
    nie przekonywało...

  • 10. Data: 2011-01-21 12:20:44
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

    > Ja widziałam, ze te mopy płaskie się wyżyma w takim ściskaczu, no i to
    > mnie nie przekonywało...

    Jak kupisz porządnego mopa, to i prawie na sucho podłogę przetrzesz.
    J.