  • 181. Data: 2011-02-01 07:18:53
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: "emarcin" <e...@t...pl>

    > ...więc wysokie kominy. Więc dobry "ciąg".

    Raczej "podciśnienie" pojawiające się u wylotu wentylacji, w wyniku
    zmiany kierunku wiatru na powierzchni dachu.

    Pozdrawiam emarcin

  • 182. Data: 2011-02-01 07:29:55
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "emarcin" <e...@t...pl> wrote in message

    > Raczej "podciśnienie" pojawiające się u wylotu wentylacji, w wyniku
    > zmiany kierunku wiatru na powierzchni dachu.
    >
    > Pozdrawiam emarcin

    Bez wydatku energii sztucznej. Komin to silnik cieplny - bardzo ekonomiczny
    i EKO - logiczny...

  • 183. Data: 2011-02-01 08:38:13
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Bez wydatku energii sztucznej. Komin to silnik cieplny - bardzo
    > ekonomiczny i EKO - logiczny...

    ...jak to różnicy cwaniacy korzystają z metki EKO. Jak jest EKO to sie
    sprzeda. Wobec tego plastikowa szczotka jest eko bo nie wymaga niszczenia
    drzew do produkcji, ale drewniana też jest eko, bo drewno jest odnawialne. I
    szczotki sie sprzedają.

    Teraz juz wiemy ze kominy tez mogą być eko. Grawitacyjne, bo nie potrzebują
    prądu, a mechaniczne pewnie dlatego, ze nie wywiewają wiecej ciepła niż
    trzeba - oszczedzaja energię.

    Ekolodzy dzialą sie na ekoterrorystów, którzy cynicznie robia kase oraz
    ekoidiotów którzy tym pierwszym nieświadomie pomagają.

    Ale to chyba OT.

    b.

  • 184. Data: 2011-02-01 09:29:53
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Ekolodzy dzialą sie na ekoterrorystów, którzy cynicznie robia kase oraz
    > ekoidiotów którzy tym pierwszym nieświadomie pomagają.

    Podważasz filozofię, bo chyba nie fizykę?

  • 185. Data: 2011-02-01 10:06:49
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Podważasz filozofię, bo chyba nie fizykę?

    Jezli twój komin grawitacyjny ma super cug to prawdopodobnie usuwa za dużo
    powietrza z pomieszeń. Czyli sa niepotrzebne straty w wentylacji które
    trzeba uzupełnić ogrzewaniem. Oszczedzilem 200W na braku wentylatora i
    uruchmiłem piec 2kW na uzupełnienie strat. Jakiegos zysku ekologiczego w tym
    nie widze.

    b.

  • 186. Data: 2011-02-01 11:12:46
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > trzeba uzupełnić ogrzewaniem. Oszczedzilem 200W na braku wentylatora i
    > uruchmiłem piec 2kW na uzupełnienie strat. Jakiegos zysku ekologiczego w

    Usuwa spaliny jak i powietrze zużyte. Ilość usuwanych spalin regulujesz
    ręcznie lub automatycznie na dopływie do pieca, wielkość wietrzenia szybrami
    lub innymi zasuwkami na kratkach wentylacyjnych.

  • 187. Data: 2011-02-01 12:14:26
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    >Usuwa spaliny jak i powietrze zużyte. Ilość usuwanych spalin regulujesz
    >ręcznie lub automatycznie na dopływie do pieca, wielkość wietrzenia
    >szybrami lub innymi zasuwkami na kratkach wentylacyjnych.

    no to co? Co to ma wspólnego ze stratami miedzy went. grawitacyjną a
    mechaniczna z reku?

    b.

  • 188. Data: 2011-02-01 12:27:07
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    >

    > no to co? Co to ma wspólnego ze stratami miedzy went. grawitacyjną a
    > mechaniczna z reku?

    Ktoś pisał bzdury na temat wietrzenia grawitacyjnego...

  • 189. Data: 2011-02-01 12:45:55
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 1 Feb 2011 12:12:46 +0100, Panslavista napisał(a):

> [...]
    > ręcznie lub automatycznie na dopływie do pieca, wielkość wietrzenia szybrami
    > lub innymi zasuwkami na kratkach wentylacyjnych.

    Oczywiście.

    Ogrzewanie mamy bardzo ekonomiczne i w dokładnej harmonii z wentylacją.
    A w ogóle - rozśmieszyło mnie zdanie Twego przedpiścy: "Oszczedzilem 200W
    na braku wentylatora". Czyżby to "oszczędzanie" działało jak w tym
    żydowskim dowcipie o rabinie i kozie?
    ;-P

  • 190. Data: 2011-02-01 20:19:58
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Panslavista napisał:
    > "emarcin"<e...@t...pl> wrote in message

    > Bez wydatku energii sztucznej. Komin to silnik cieplny - bardzo ekonomiczny
    > i EKO - logiczny...

    Pod warunkiem że pędzony ciepłem słonecznym przełożonym na wiatr (te
    strome dachy ustawione we właściwym kierunku...). Bo jak pędzony ciepłem
    pieca (płaski dach budynku wpisanego a nie zorientowanego) to
    elektryczny wentylator będzie mia lepszą sprawność poczynając od paliwa
    kopalnego.

    --
    Darek