  • Data: 2020-01-03 16:02:28
    Temat: Re: Jakie kołki do betonu?
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.01.2020 o 11:51, Miroo pisze:

    > Oglądałem takie, ale jakoś nie budziły mojego zaufania - takie
    > gładziutkie, śliskie, żadnych poprzecznych prążków (a są takie małe
    > tuleje rozporowe na śruby i one są całe "zębate").
    >
    > Czy mam to tak mocno dokręcić, żeby skruszyło beton na końcu kotwy?
    > Po czym poznać, że zostało wystarczająco dokręcone, jeszcze przed
    > ukręceniem?
    U mnie na takich wisiał na suficie napęd bramy garażowej własnej
    produkcji, który ważył lekko licząc 50 kg i przy pracy dochodziły
    wibracje i szarpnięcia.
    Poszukaj pod hasłem "kotwa rozprężna" albo "kotwa do betonu" i wybierz,
    co Ci się podoba z ząbkami.
    Według mnie ważniejsze od ząbków, czy ich braku jest wyczyszczenie
    otworu z pyłu przez założeniem kotwy. Trzeba dobrze wydmuchać, żeby miec
    pewnośc, że metal styka się z litym betonem a nie z mielonym proszkiem
    Jacek