  • Data: 2020-01-23 10:33:29
    Temat: Re: Jest problem
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 21 stycznia 2020 00:15:41 UTC+1 użytkownik Piotrek Paradysz napisał:

    > Zakładając, ze to prawda to piszesz o przychodzie. Wnioskuje, ze nie masz ?>swojego
    sprzętu. To wynajmując wszystko i płacąc za usługi możesz bardzo >łatwo do interesu
    dołożyć.
    Tu akurat większego problemu nie ma bo to w mojej rodzinnej wsi i sporo znajomych tam
    mam wiec albo mi to za symboliczną opłata obrobia albo użycza sprzętu i sam zrobię
    Traktorami itp jeżdziłem od 7 roku życia wiec takie prace to dla mnie żadna nowość.

    > Zeby zebrać 30 ton zmienniakow z ha to musi być dobry rok.

    W ubiegłym roku mniej więcej tak wychodziło jak mówił znajomy rolnik

    > Ale jak sprzedać po 3zl to nie wiem.
    Odpowiednio szybko. Ci co wczesne ziemniaki mieli zarobili na sprzedaży najwięcej. W
    ubiegłym roku cenby ziemniaków szczególnie na poczatku były wysokie. A nawet teraz na
    okolicznym targowisku rolnicy taniej jak 25zł za 15kg worek nie sprzedaja

    >Zasada jest prosta - dobry rok, duży plon - niska cena.

    Niby tak ale w rolnictwie czasami to na opak działa.

    >30 ton nie przechowasz do wiosny bo nie masz gdzie,
    Akurat mam tam gdzie przechować nawet kilkakrotnie wiecej(1200m2 zadaszonych stodół)
    A ziemniaki to można przechować tam gdzie rosły. słowo klucz: kopiec;)
    Ale 30ton z tych 5000m to bym się nie spodziewał. Bliżej 10ton strzelam

    >musisz sprzedać zaraz po wykopkach,

    W ubiegłym roku najwięcej zarobili ci co kopali od połowy lipca i początek sierpnia.

    >kiedy są najtańsze. Lepiej budyniu zasiać :)

    W tym roku raczej zboże jakieś spróbuje. Chyba że do wiosny coś mi się wymyśli;)