  • 21. Data: 2023-05-05 11:07:03
    Temat: Re: Jest tu ktoś?
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Mateusz Viste w news:20230504225740.0c021d00@mateusz.lan
    > Nie generalizowałbym, ale faktycznie występuje jakiś dziwny sentyment
    > do sowieckiej nacji wśród części lewackiego społeczeństwa. Takich osób
    > jest statystycznie niewiele, ale istnieją - sam kilku znam. To ludzie,
    > którzy nigdy nie byli na wschodzie i postrzegają Rosję w jakiś
    > patologicznie wyidealizowany sposób. Symbolizm Gerarda Depardieu też
    > nie pomaga w tej kwestii, choć jego emigracja jest akurat zrozumiała i
    > wysoce racjonalna, ale plebsowi tego nie wytłumaczysz.
    > Mateusz

    piszesz o fr?

  • 22. Data: 2023-05-05 11:07:58
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    On Fri, 5 May 2023 11:07:03 +0200
    "1634Racine" <m...@...cbqebml> wrote:

    > Mateusz Viste w news:20230504225740.0c021d00@mateusz.lan
    >
    > piszesz o fr?

    Tak, bo tego dotyczyło pytanie.

    Mateusz

  • 23. Data: 2023-05-05 15:12:31
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Mateusz Viste w news:20230505110758.328ac4af@mateusz
    > Tak, bo tego dotyczyło pytanie.
    > Mateusz

    no to jesli chodzi o fr., to opisujesz tzw. zjawisko powszechnie znane.
    Sentyment (w ogole) Francuzow do kierunku rosyjskiego "datuje sie" od
    wejscia Kozakow do Paryza po klesce Napoleona :) I to nie jest mit. Trudno
    to racjonalnie wyjasnic, ale tak jest! W koncu bistro, to od bystro :)
    Oczywiscie pisze powierzchownie, glebszy opis zajmuje za duzo miejsca.
    Natomiast: o wiele grozniejszym jest w miare szeroko pojeta lewica, ale ze
    szczegolnym uwzglednieniem komunistow francuskich. Zawsze byli w mniejszym,
    badz wiekszym stopniu prosowieccy, przeszlo im potem na slepa prorosyjskosc.
    I tak jest dzisiaj.
    Np. w czasach po II WW lewica francuska (w tym osoby bardzo wplywowe,
    opiniotworcze) zachowywala sie zenujaco, bandycko, groznie, robili za
    pozytecznych idiotow, udawali (?), ze nigdy nie slyszeli o... np. sowieckich
    obozach.
    zobacz, co pisał intelektualista, egzystencjalista... Sartre o polit.
    mordestwach sowieckich:
    [....] Władza rewolucyjna musi się pozbyć pewnej grupy ludzi, którzy jej
    zagrażają, a ja nie widzę innego środka niż ich zgładzenie. Z więzienia
    zawsze można wyjść. Rewolucjoniści z 1793 roku zapewne zabili ich
    niewystarczająco wielu [....]
    - cytuje za wiki, ale warto caly ponizszy link przeczytac, zeby zrozumiec,
    wczuc sie w ten francuski obled, ktorego zaduch we Francji ciagle jest
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pożyteczny_idiota#cite
    _note-j15-22

  • 24. Data: 2023-05-05 15:20:42
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    1634Racine w news:u32vb2$bfa$1$ladida@news.chmurka.net
> [...]
    > - cytuje za wiki, ale warto caly ponizszy link przeczytac, zeby
    > zrozumiec, wczuc sie w ten francuski obled, ktorego zaduch we Francji

    jeszcze jest taki watek: sentyment do Rosji wzmocnil sie u Francuzow po
    naplywie emigracji rosyjskiej po zamachu bolszewickim, Francja stala sie
    zaglebiem bialej emigracji ( + Berlin), ktora przywlokla do Francji nie
    tylko jakis taki podniecajacy sznyt arystokracji carskiej, ale i ....
    nowoczesna sztuke w najlepszym wydaniu. Malarstwo, balet. Absolutne
    mistrzostwo. Rosjanie wspolbudowali francuska kulture. Takze stad ten
    francuski sentyment...
    u nas jakos zydowskiego sentymentu nie ma, chociaz wiadomo, ze sytuacja jest
    wrecz lustrzanym odbiciem.

  • 25. Data: 2023-05-08 22:30:01
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Obrażanie się na cały świat niczego nie zmieni.
    > Ignoruj niektórych, nie reaguj na zaczepki, pisz tam gdzie masz coś do
    > wniesienia w temacie.
    >
    > TG

    To nie jest obrażanie się na cały świat, ale stwierdzenie faktów.

  • 26. Data: 2023-05-12 16:03:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2023-05-04 o 12:49, Lisciasty pisze:

    > Przerzuciłem się na chmurka.net, chyba działa ;)

    Neostrada padła, bo szukam nowego miejsca i niby chmurka... z której
    teraz piszę?

    Robert

  • 27. Data: 2023-05-12 16:10:11
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2023 o 16:03 Robert Wańkowski <r...@w...pl> pisze:

    > Neostrada padła, bo szukam nowego miejsca i niby chmurka... z której
    > teraz piszę?

    Działa :-)

    TG

  • 28. Data: 2023-05-12 16:21:28
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Działa :-)

    A na pl.misc.elektronika nie działa. Usunąłem przedawnione wiadomości i
    pusto.
    Napisałem tam wiadomośc i jej nie ma. Tu się pojawiła szybko.

    Robert

  • 29. Data: 2023-05-12 16:25:34
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2023 o 16:21 Robert Wańkowski <r...@w...pl> pisze:

    > A na pl.misc.elektronika nie działa. Usunąłem przedawnione wiadomości i
    > pusto.
    > Napisałem tam wiadomośc i jej nie ma. Tu się pojawiła szybko.
    >
    > Robert

    Miałem tak samo jak zakładałem ten wątek. Na innych grupach działało a na
    budowanie nie.
    Skasowałem drugi raz profil z opery i od nowa wszytko skonfigurowałem.
    Wtedy ruszyło.
    Ciebie chyba też to czeka.

    TG

  • 30. Data: 2023-05-12 16:28:03
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    > A na pl.misc.elektronika nie działa. Usunąłem przedawnione wiadomości i
    > pusto.
    > Napisałem tam wiadomośc i jej nie ma. Tu się pojawiła szybko.
    >
    > Robert

    Twoja wiadomość jest na elektronice, masz już dwie odpowiedzi. Kasuj
    profil w czytniku i konfiguruj od nowa.

    TG