  • Data: 2020-11-27 08:52:25
    Temat: Re: Kamera do monitoringu
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To *BARDZO* zły pomysł w przypadku kamer bezpośrednio.
    >
    > Po pierwsze dlatego, że działa dla 1 kamery.
    no... nie. jeden, dwa, albo nawet trzy porty każdą z kamer. jak masz
    nianie, albo dwie, to masz parę potrów
    > Po drugie, bo kamera nic nie wie o przekierowaniach i detekcja
    > automatyczna nie działa.
    Też mam inne zdanie. To funkcja kamery nie intnernetu.
    > Po trzecie, kamery mają bugi. Czasami graniczące z absurdem. Mogą być/są
    > wektorem ataku na sieć.
    tak, zdaję sobie sprawę. ale jak sobie wyobrażasz taki atak na sieć? W
    sensie - można podglądać kamery bez hasła - to oczywiste. ale czy kamera
    może dalej funkcjonując zacząć wykonywać jakieś inne szkodliwe działania?
    > Nie wolno tak żałosnych kamer przekierowywać
    żałosnych? cały aliexpres i pół allegro, jest na sofcie z tej fabryki,
    więc mają te same "dziury". To nie jest problem kilku kamer; Kilka kamer
    jest wolnych od tego problemu. jeśli mógłbyś wskazać tanie kamery które
    nie mają problemu z bezpieczeństwem a oferują onvif i rtsp z dziwękiem -
    daj znać. tanie!

    > PiVNP. Kupujesz Raspberry pi w wersji Zero. Dodajesz kartę SD 2GB.
    (...)
    Serdecznie dziękuję za wyjaśnienia. jak nie ogarnę to doczytam.
    z tym że nie widzę sensu stosowania.
    > Istotne w VPN jest to że *zawsze* przekierowany jest tylko jeden port
    > VPN. Bez względu na rodzaj softu pracującego w sieci, mam do niego
    > pełny, zaufany dostep tak, jak gdybym był w tej samej sieci, w domu.

    to trochę wyjaśnia, ale dalej nie wiem jaki to ma sens, albo przewagę
    nad rejestratorem, który może jeszcze rejestrować i wydaje się być
    tańszy. przy stosowaniu softu producenta kamery na smartfony - chyba
    żadnego. W przypadku korzystania z onvif i rtsp.... może pomóc. Jak to
    jest po stronie odbierającej, czy trzeba mieć jakiś program do "bycia w
    tej samej sieci" w ktorej jest PiVPN?

    > [1] https://www.youtube.com/watch?v=LaI0xjeefpg
    nie wiem czy wszystko zrozumiałem, ale przez 33 minuty gość tłumaczy ze
    na większość kamer można się dostać bez hasła. Pokazał że dzięki pozna
    hasła do banku czy nie?

    ToMasz