  • Data: 2020-11-27 20:31:38
    Temat: Re: Kamera do monitoringu
    Od: - <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 26 listopada 2020 o 21:27:56 UTC-6 ToMasz napisał(a):

    > cytuję całość, bo nie wiem o czym piszecie.

    Tak, potwierdzam, nie wiesz. I ponizej piszesz farmazony.

    > z życia wygląda to tak:
    > MAsz kamerę, masz do niej soft. pewne dane lecą przez serwer w chinach,
    > ale nie obraz jak to się niektórym wydaje. nic w sieci domowej nie
    > trzeba ustawiać.

    Leci do chin. Jak jestes poza domem i apke odpalisz i podglad jest to leci przez
    chiny.
    Bardzo niewiele kamerek umie sobie dynamicznie wystawiac porty na routerze. Wiekszosc
    tuneluje on demand przez chiny (w praktyce jakis aws owy serwer)

    > ta sama kamera, moze nie musi, "dawać" onfiv, rtsp, na 554 34567, 5050,
    > 8899. jak masz stałe ip, przeforwardujesz te porty na zewnątrz, to

    Taaaa, jak juz ci napisali, to zly pomysl. Choc troche czaisz.

    > "dobijesz" się każdym programem (z zewnątrz) typu oniver, tinycam itp.
    > Bez chińskego serwera, ale problem w tym, ze najczęściej bez hasła.

    I bez hasla i bez zabezpieczenia i czesto jest to rtsp gdzie mozna nieco do kamery
    przeslac i przejac nad nia kontrole.
    Nie pomagaj ludziom siejac takie farmazony.

    > Teraz prośba. jeśli masz proste tanie rozwiązanie, jak wystawić kamery
    > na "zewnątrz" (sieci domowej) ale jakoś je zabezpieczyć - pisz szczegóły

    Juz ci napisali, dyndns, plus vpn. I jakis maly serwerek w domu robiacy za hub vpn.
    Tak jest tanio.
    Lepiej to miec VM-ke np w ovh, (maja promocje za 8pln/msc teraz wiec mozna kupic na
    rok za 100pln) i tam sobie vpn zestawic.
    Wtedy wszystko moze laczyc sie przez ten hub i jest sporo wiecej mozliwosci.

    > proszę. ja jak muszę, to kamerom nie daję wyjścia na zewnątrz, ale łącze
    > je w rejestratorze który jest w miarę bezpieczny; rejestrator ma wyjście
    > na zewnątrz. nie drogie - proste.

    Tak ci sie wydaje. Sprzety z dolnej polki maja bezpieczenstwo na poziomie zerowym. Te
    ze sredniej to juz koszt 10 lat abonamentu w ovh.
    Zysk taki ze maja zazwyczaj juz jakiegos dyska...