  • 11. Data: 2011-06-25 19:29:07
    Temat: Re: Kanalizacja z wyborem drogi
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:
    > Witam.
    >
    > O co chodzi: mam pion "szarej wody". Chcę ten pion rozdzielać do
    > jednego z dwoch obwodów (bezpośrednio szambo albo zbiornik do
    > spłuczek sedesów). Żeby to zrobić w miarę rozsądnie chciałbym mieć
    > mozliwośc zmiany w dowolnym momencie przekręcając dzwignię.

    Po co chcesz tam dawać jakiś zawór...

    zrób oddzielną kanalizę z umywalek, wanien i natrysków, bo z kuchni już bym
    nie dawał (tłusz odpoady organiczne, w kuchni warto mieć młynek).

    wode sprowadź do osadnika z przelewem o jakiejś tam pojemności. i teraz
    zaczyna sie jazda...

    jak ta woda będzie stałą w tym osadniku to zacznie sobie tam coś żyć i to
    życie może być złośliwie szkodliwe dla zdrowia a newet zabójcze.

    Amatorski system wody szarej może sie źle skończyć. Pomijajać ze koszty
    prawidłowo wykonanego systemu są na tyle duże że chyab w Polsce się to dalej
    nie opłaca.

  • 12. Data: 2011-06-25 19:40:16
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    > Amatorski system wody szarej może sie źle skończyć. Pomijajać ze koszty
    > prawidłowo wykonanego systemu są na tyle duże że chyab w Polsce się to
    > dalej nie opłaca.

    A pompa ciepła powietrze-woda się opłaca? ;)

    --
    Yozwig

  • 13. Data: 2011-06-25 22:15:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Yozwig wrote:

    > A pompa ciepła powietrze-woda się opłaca? ;)

    jesli nie mamy gazu to się opłaca, jako bezobsługowe źródło ciepła do cwu i
    co, ponadto może służyć jako źródło wody lodowej do klimatyzowania
    pomieszczeń czy to poprzez klimakonwektory pokojowe czy np chłodnice
    kanałowa w systemie wentylacji.

  • 14. Data: 2011-06-26 07:41:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-25 21:29, Marek Dyjor wrote:
    > Po co chcesz tam dawać jakiś zawór...

    Żeby oszczędzić na wywozie szamba.

    > zrób oddzielną kanalizę z umywalek, wanien i natrysków, bo z kuchni już
    > bym nie dawał (tłusz odpoady organiczne, w kuchni warto mieć młynek).

    U mnie "szara" to tylko natrysk + umywalka w jednym pomieszczeniu.

    > wode sprowadź do osadnika z przelewem o jakiejś tam pojemności.

    I tu zazgadka: gdzie przelewać ... do szamba nie ...

    > jak ta woda będzie stałą w tym osadniku to zacznie sobie tam coś żyć i
    > to życie może być złośliwie szkodliwe dla zdrowia a newet zabójcze.

    Zamierzam ją doświetlać twardym UV. Myślę że ograniczy to życie
    mikroogrganizmów do warości marginalnych.

    > koszty
    > prawidłowo wykonanego systemu są na tyle duże

    Że aż jakieś 500zł więcej jak już się zdecydowałem na zbiornik na
    deszczówkę. Przynajmniej tak liczę pesymistycznie, bo optymistycznie to
    4m rury więcej, zawór i świetlówka.

  • 15. Data: 2011-06-26 08:59:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:

> [...]
    >
    > Że aż jakieś 500zł więcej jak już się zdecydowałem na zbiornik na
    > deszczówkę. Przynajmniej tak liczę pesymistycznie, bo optymistycznie

    troszkę bym sie osobiście bał ale to twój dom i twoje zdrowie :)

    ale ze znalezieniem takiego zaworu będziesz miał problem.

  • 16. Data: 2011-06-26 09:23:24
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

> [...]
    > i co, ponadto może służyć jako źródło wody lodowej do klimatyzowania
    > pomieszczeń czy to poprzez klimakonwektory pokojowe czy np chłodnice

    Szczerze powiedziawszy tak skupiliśmy się na tym
    grzaniu PC, że faktycznie zapomnieliśmy o komforcie
    klimatyzowania. Tu przyznaję koledzę rację, jest to
    istotna przesłanka...

    <A kolegów przepraszam za lekkie mieszanie wątków ;)>

    --
    Yozwig

  • 17. Data: 2011-06-26 09:39:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-25 20:08, Sebastian Biały wrote:
    > Oglądałem dzisiaj półki w Praktikerze w poszukiwaniu *jakichkolwiek*
    > zaworów kanalizacyjnych i albo to nie jest dostepne w hipermarketach
    > albo mam pecha :) Widział ktoś w jakimś sklepie taki zawór kulowy cobym
    > go sobie mógł obmacać?

    Znalazlem niekulkowy:

    http://allegro.pl/zasuwa-burzowa-50-karmat-typ-a-b-c
    -ac-i1667655260.html

    Może w ostateczności się nada w dwóch sztukach.

  • 18. Data: 2011-06-26 10:47:31
    Od: ______ <...@...cd>

    -gw.html

    > Czekaj, współpracuje to bez problemu z kanalizacją? Nie ma jakiś numerów
    > po paru latach eksploatacji z brudną wodą? Wygląda jak zawór bardziej do
    > wody czystej ...

    Da radę, wytrzyma kilka tysięcy przełączeń, używam podobnych w spustach
    wody w maszynach myjących.

    > Widze, że max wymiar to 50 który by pasował do rury. Trochę mało,
    > liczyłem na większą średnicę, ale w ostatecznosci zastanowie się.

    max to Dn-63, w zupełności wystarczy, 50 zresztą też.

  • 19. Data: 2011-06-26 16:50:16
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Zamierzam ją doświetlać twardym UV. Myślę że ograniczy to życie
    > mikroogrganizmów do warości marginalnych.

    W odległości 3-5cm od lampy UV. Dalej życie będzie toczyć się dalej :)

    --
    Bartek

  • 20. Data: 2011-06-26 17:23:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-26 18:50, Bartek wrote:
    > W odległości 3-5cm od lampy UV. Dalej życie będzie toczyć się dalej :)

    Masz jakieś źródło? Pytam, bo widziałem osobiście zbiornik z wodą z
    wbudowaną lampa UV. Skuteczność znakomita, pojemnośc miało toto około
    2m3. Samoróbka. Odprowadzane szare ścieki. Nic nie rośnie, nic nie
    śmierdzi. Po wyłączeniu lampy po paru dniach zapach lekkiego szamba...
    Lampa (rtęciowa bez luminoforu) świeci raz dziennie przez 30 minut.