    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kiki Tobie dedykuję
    Date: Wed, 1 Aug 2012 21:52:11 +0200

    news:854f7e18-2dde-4d34-b36e-

> [...]
    >powierzcni mieszkalnej więcej przy tym samym zarysie.Albo mniejszy obrys
    >domu przy tej samej powierzchni. 3 >m2 przy koszcie budowy domu 2500zł za
    >m2 to 7500zł- czylki np na ekofiber jest;) Ale pal licho powierzchnie
    >mieszkalna. Cieńsze >ściany to i okna lepiej wyglądają a nie jak dziury
    >strzelnicze w murach obronnych. A pisze o styro w rozsądnej moim zdaniem
    >30-40 ludziska wspominają.
    >A nie jestyem pewien czy małego domu nie dałoby sie wymurować z silki 12cm-
    >ktoś moze w wolnej chwili to policzyć czy się da;)

    Pomine te kwestie, bo dla mnie ona nie istnieje.
    Byc moze sa ekipy liczace wg. zarysu czy cos w tym stylu. Ja po prostu nie
    widze wiekszego problemu.

    >Ale fundament jest ocieplony więc tam na dole ok 5stC w domu 20stc różnica
    >temperatur to 15stC. Taki mostek cieplnyy można >pominąć jak myśle w naszym
    >klimacie.
    >Ale nawet gdyby: silka 18cm x 40metrów obrysu to 7,2m2 "mostka cieplnego w
    >dół. Twój porotherm to 44cm*40metrów to 17,6m2 >mostka cieplnego.
    >Suporeks 24cm*40m to 9.6m2 "mostka". Czyli silka 18cm w stosunku do
    >suporeksu/porothermu 24cm ma 20% mniej powierzchni >"mostka"

    W kwestji mostka Suporeks i tym bardziej Porotherm w porownaniu z silka to
    niemal styropian. Nie mozesz tego tak liczyc. Sprawa druga to temp. gruntu
    jak piszesz 5C. Moze to i tak, ale powiem Ci, ze po grudniu, zaleznie pewnie
    od zimy temp. wody z wodociagu jaka widze to nawet tylko 4,5C. Rura wychodzi
    w kotlowni niemal w polowie szerokosci domu, wiec nie ma mowy o przemarzaniu
    przy scianie. Jak wiadomo glebokosc na jakiej zakopana jest rura to w mojej
    strefie co najmniej 1,2m. Na scianie fundamentowej bedzie iles tam cm z
    zewnatrz, ale zero od wewnatrz. Jak by sie z tego nie doktoryzowal, to
    mostek na styku moim zdaniem bedzie mial wyzszy gradient niz piszesz. Cala
    rzecz w tym, zeby ograniczyc przenikalnosc term. do fundamentu na poziomie
    posadzki, a nie ociepleniem samego fundamentu. Silka tego nie zrobisz.
    mysle, ze dobrym pomyslem byloby wymurowanie pierwszej warstwy z cieplego
    Ytonga na poziomie posadzki. Grubosc posadzki bedzie odpowiadac wysokosci
    Ytonga i wszystko powinno sie schowac na tym poziomie. Dodatkowe ocieplenie
    fundamentu nie bedzie potrzebne.

    >Czyli doszliśmy do wniosku że nie ma wad i nie ma zalet;)
    >Ty masz scianę 1 warstwowa więc u ciebie troszkę inaczej- jak ktoś planuje
    >ściany + pół metra styro to parametry cieplne materiału >na ściany nie mają
    >większego znaczenia

    Zalety pewnie sa w postaci mostkow w dol wlasnie i w gore tyle, ze ja tego
    nie widze. :-) W sensie uzytkowym oczywiscie.
    Nie mam jakiegos dysonansu z powodu wieszania szafek czy cos w tym rodzaju.
    Zwyczajnie zatynkowane z obu stron i tyle go widzialem.

    pozdro.. TK