  • 1. Data: 2010-12-20 22:33:20
    Temat: Klej do sklejenia drewna z murem?
    Od: "Ewald" <e...@g...pl>

    Witam,
    liczę na doświadczenia kolegów - szukam naj najpewniejszego kleju dla celu
    przyklejenia pod sufitem drewnianej listwy. Sufit jest z MDF-u, listwa z MDF-
    u, a na murze jest gladź gipsowa. Genetralnie to mam do zrobienia to co
    normalnie robi się wokół podłogi, ale na suficie. Listwa jest ćwiercwałkiem i
    jeden bok będzie klejony do sufitu, a drugi do gładzi. Zadne wiercenie ani
    przybijanie nie wchodzi w rachubę. Na dodatek najlepiej jakby ten klej wiązał
    bardzo szybko, tak bym wytrzymał z podniesionymi rękami aż złapie :) i nie
    musiał tych listew podpierać. I najlepiej jakby był w typowych kartuszach 300
    ml. Byłoby też dobrze jakby był bezwonny.

    Z góry dzięki!

  • 2. Data: 2010-12-20 23:17:20
    Temat: Re: Klej do sklejenia drewna z murem?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 20 Gru, 23:33, "Ewald" <e...@g...pl> wrote:
> [...]
    > przyklejenia pod sufitem drewnianej listwy. Sufit jest z MDF-u, listwa z MDF-
    > u, a na murze jest glad gipsowa. Genetralnie to mam do zrobienia to co
    > normalnie robi si wok pod ogi, ale na suficie. Listwa jest wiercwa kiem i
    > jeden bok b dzie klejony do sufitu, a drugi do g adzi. Zadne wiercenie ani
    > przybijanie nie wchodzi w rachub . Na dodatek najlepiej jakby ten klej wi za
    > bardzo szybko, tak bym wytrzyma z podniesionymi r kami a z apie :) i nie
    > musia tych listew podpiera . I najlepiej jakby by w typowych kartuszach 300

    Kazdy typu fix-all. Soudal, tytan, czy inny tego typu (to chyba
    polimerowy). Nie wiaze szybko ale jest bardzo gesty - na tyle ze
    spokojnie po docisnieciu listwy ta juz powinna sie bez problemu sama
    trzymac, az do wyschniecia kleju :) Jak kleilem progi to jeden kartusz
    wystarczal na przyklejenie niecalych 4mb ale kleju nie zalowalem -
    przypuszczam, ze do klejenia listw (dosc oszczednie) wystarczy na te
    10-15mb, no chyba ze bedziesz robil kropke co pol metra to moze i na
    30-40mb :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2010-12-21 08:52:11
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Kazdy typu fix-all. Soudal, tytan, czy inny tego typu

    dodam jeszcze, że są z tego typu specjalne z dużą "przyczepnością
    początkową", tak to chyba było napisane na kartuszu... bardzo gęsty i
    bardzo ciężko jest go wycisnąć zwykłym wyciskaczem... no i kosztuje
    jakieś 3 razy tyle, co normalny...

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2010-12-21 10:08:34
    Od: ptoki <s...@g...com>

> [...]
    > musia tych listew podpiera . I najlepiej jakby by w typowych kartuszach 300

    Od razu cie uczule. Kleje jakie koledzy polecili beda trzymac byle na
    poczatku tej listwie pomoc przy wiszeniu aby klej zaczal wiazac.

    ALE! Niestety gladz gipsowa trzyma sie kiepsko sama siebie wiec jak
    nawet klej bedzie trzymal to listwa moze odejsc od sciany razem z
    warstwa gipsu. Pocieszenie moze byc takie ze jesli listwa jest lekka
    to sie bedzie trzymac. Jesli cos na niej bedzie wisiec albo bedzie
    narazona na urazy (dzieci/zwierzaki) to moze odejsc razem z gladzia.