  • 21. Data: 2009-04-08 12:32:15
    Temat: Re: Klimatyzacja Fujitsu czy LG? Inwerter?
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński wrote:

    > Jak na szybko policzyłem sprzęt fachowców, którzy mi naprawiali
    > klimę, to wyszło mi maks 2000 za nowy, a używany to poniżej 1000 zł
    > plus samochód. Jednak trzeba im przyznać, że mieli doświadczenie i
    > wiedzę.

    tyle sprzętu to widziałeś, ale żeby robić chłodnictwo nie wystarczy
    ja zacząłem w zeszłym roku i tak skromnie wystartowałem to prawie 4kzł
    wyszło ( z czego zegary elektroniczne prawie połowę, chociaż mógłbym kupić
    analogowe)
    mimo kosztów to chciałbym kasować po 350 zł za przegląd zwłaszcza nowego
    sprzętu któremu nic nie dolega
    w moim regionie to nierealne

    jeffrey

  • 22. Data: 2009-04-08 13:37:57
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > analogowe)
    > mimo kosztów to chciałbym kasować po 350 zł za przegląd zwłaszcza nowego

    A możesz mi powiedzieć skąd aż takie wysokie koszty i konieczny serwis co
    pół roku? Toż w samochodzie gdzie są drgania i zmienne obroty serwis klimy
    robi się co 2-3 lata, lodówek prawie wcale. A sam serwis klimy w aucie też
    nie kosztuje 400 zł.

  • 23. Data: 2009-04-08 13:43:29
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Może dam Ci do myślenia?
    > Automaty oddechowe do nurkowania kosztują 600-2500 zł.
    > Gwarancja zwykle 30 lat.
    > Przegląd roczny niezbędny do utrzymania gwarancji 120-300 zł/szt. Zatem
    > przez 30 lat wydam 3600 zł na utrzymanie gwarancji automatu wartego 600 zł
    > lub 9000 zł za utrzymanie gwarancji automatu wartego 2500. Wartość części
    > zamiennych to 30 zł, ale zwykle w serwisie nie wymieniają całego kompletu.
    > Olałem gwarancję i zdecydowałem się serwisować samodzielnie. Ciagle
    > żyję... :-)

    Jak mi klima stanie to się tylko zleję potem, a jak tobie zatnie sie automat
    to sam wiesz co będzie :-)
    A tak poważnie to jestem ciekawy czy to są wymogi reżimu technologicznego
    (jak nie zaserwisujesz to się uszkodzi) czy też chęci zarobienia dodatkowej
    kasy. Coś mi to pachnie trochę naciągactwem. Zupełnie jak w przypadku
    silników samochodowych. Pewien producent zalecał zmianę oleju i serwis co 10
    tys. km podczas gdy konkurencja co 15 tys. km. No to praktycznie z dnia na
    dzień producent zmienia wymagania serwisowe i już jest co 15 tys. km, a nic
    się w samochodzie nie zmieniło. A okres pomiędzy serwisami wydłużył się
    przeciez znacznie. I sprzęt daje radę.

  • 24. Data: 2009-04-08 15:52:33
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    Boombastic wrote:

> [...]
    > sam
    > serwis klimy w aucie też nie kosztuje 400 zł.

    serwis klimy w samochodzie kosztuje właśnie dokładnie 400zł w
    nieautoryzowanym ale dobrym punkcie serwisowym
    jeżeli producent daje gwarancję na 5 lat (dla przykładu) to muszą być
    spełnione pewne warunki żeby sprzęt nie padł szybciej - to zrozumiałe
    bo nikt nie lubi ponosić kosztów na które nie zasłużył.
    czyli na początek czyste filtry i czyste wymienniki bo jeśli nie będą,
    to układ będzie się częściej wyłączał i wchodził w stan
    awaryjny(możliwość zalania sprężarki cieczą). Każdy rozruch to
    zwiększone zużycie sprężarki. Oczywiście mógłbyś to zrobić sam, ale
    jak udowodnisz że to zrobiłeś
    dodatkowo odgrzybianie - to dla bezpieczeństwa i komfortu użytkownika
    ciśnienia - czyli czy czynnik się nie ulotnił, jak go nie ma (lub
    mało, albo dużo - to też źle) to też zwiększone zużycie.
    porównanie klimy domowej do klimy w samochodzie i lodówki nie jest do
    końca trafione bo domową instalację wykonuje instalator i czasem coś
    nie wyjdzie - jakieś uszczelnienie, słabe materiały, słaby dostęp i
    można coś spartolić(niby nie powinno ale życie jest różne) i producent
    nie chce brać za to odpowiedzialności
    i jeszcze nie wiem czy wiesz ale często naprawy gwarancyjne nie są
    refundowane przez producenta ( dostarcza tylko części do naprawy)
    czyli z czegoś trzeba żyć.

    podsumowuąc żaden producent jakiegokolwiek sprzętu nie ma zaufania do
    użytkownika i to on ma utrzymać serwisy (akurat byłem serwisem z
    trochę innej branży)

    jeffrey

  • 25. Data: 2009-04-08 18:01:11
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > serwis klimy w samochodzie kosztuje właśnie dokładnie 400zł w
    > nieautoryzowanym ale dobrym punkcie serwisowym

    Kosztuje max 200 zł i można spokojnie robić raz na kilka lat. A cały układ
    jest wytrzęsany na dziurach. Taka klima w domu stoi sobie spokojnie i nikomu
    nie wadzi.

    > jeżeli producent daje gwarancję na 5 lat (dla przykładu) to muszą być
    > spełnione pewne warunki żeby sprzęt nie padł szybciej - to zrozumiałe bo
    > nikt nie lubi ponosić kosztów na które nie zasłużył.

    Tak, ale wytłumacz mi to jako laikowi dlaczego mam kolejny raz serwisowac
    klime po okresie jej nieużywania, czyli przegląd wiosną, drugi na jesieni,
    klima jest nieużywana przez zimę i na wiosnę znowu przegląd?
    Czy te podzespoły sa takie kiepskie że nie wytrzymują? I znowu analogia do
    samochodu co jeździ z całym układem w temperaturach od -30 do +40 st. Filtry
    też się wymienia, ogrzybianie tez sie wykonuje. Ale nie co pół roku!!!

  • 26. Data: 2009-04-08 21:03:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński wrote:
    > Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości
    >
    > Mi już montował będzie nieautoryzowany. :-))
    > Montaż prawie gratis, a nie za 900-1200 netto jak niektórzy doją
    > frajerów. Za kilkugodzinną naprawę polegającą na usunięciu
    > nieszczelności i napełnieniu wzięli 183zł
    >
    > Swoją drogą dziwię się jak za 4 godziny pracy montera z wiedzą równej
    > murarzowi ludzie są gotowi płacić 1000 zł?

    a sprawdzałeś już ile kosztuje zestaw sprzętu do uruchamiania i przeglądów
    systemów klimatyzacji?

    imho to 183 zeta za kilka godzin pracy z dojazdami itd. jest durnotą. oni
    nawet na dojazdy nie zarobili.

  • 27. Data: 2009-04-08 21:09:47
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Jeffrey" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > serwis klimy w samochodzie kosztuje właśnie dokładnie 400zł w
    > nieautoryzowanym ale dobrym punkcie serwisowym

    Ale tam
    Opróżnienie i napełnienie kosztuje 150zł a jak odgrzybianie to 200zł razem.
    Ostatnio 2 samochody robiłem

  • 28. Data: 2009-04-08 21:12:15
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Boombastic" <b...@p...onet.pl> wrote in message

    > Tak, ale wytłumacz mi to jako laikowi dlaczego mam kolejny raz serwisowac
    > klime po okresie jej nieużywania, czyli przegląd wiosną, drugi na jesieni,

    Naciągaja nas. My głosujmy biletami NBP na produkty z Chin o połowe tańsze
    albo i lepiej.

  • 29. Data: 2009-04-08 22:00:49
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    Boombastic wrote:

    > Kosztuje max 200 zł i można spokojnie robić raz na kilka lat. A cały
    > układ jest wytrzęsany na dziurach. Taka klima w domu stoi sobie
    > spokojnie i nikomu nie wadzi.

    i co klimie szkodzi wytrzęsanie w dziurach

> [...]
    > serwisowac klime po okresie jej nieużywania, czyli przegląd wiosną,
    > drugi na jesieni, klima jest nieużywana przez zimę i na wiosnę znowu

    nie będę ciebie przekonywał do czegoś do czego sam nie jestem
    przekonany, ale wiem w tym przypadku jak to działa, a klimę możesz
    używać do grzania więc przegląd na wiosnę nie jest całkowicie
    bezcelowy

    > Czy te podzespoły sa takie kiepskie że nie wytrzymują? I znowu

    kiepskie to nie ale nie lubią pracować bez czynnika to tak jak
    samochód bez oleju czy płynu w chłodnicy

    > analogia do samochodu co jeździ z całym układem w temperaturach od
    > -30 do +40 st. Filtry też się wymienia, ogrzybianie tez sie
    > wykonuje.
    > Ale nie co pół roku!!!
    no właśnie prawidłowo co pół roku a co roku to absolutne minimum.
    Wiem, że ludzie to olewają tylko później nie wiadomo skąd jakieś
    alergie czy przeziębienia, bo że śmierdzi to standard
    klima się nie włączy przy minusowych temperaturach, a mrozy jej nie
    szkodzą

    jeffrey

  • 30. Data: 2009-04-08 22:04:43
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    kiki wrote:

    > Ale tam
    > Opróżnienie i napełnienie kosztuje 150zł a jak odgrzybianie to 200zł
    > razem. Ostatnio 2 samochody robiłem

    pewnie zależy gdzie, ale za 150 też się znajdzie jakiś serwis
    ja jeszcze samochodów nie robię to nie wnikam w ceny

    jeffrey