  • 1. Data: 2009-04-04 07:36:32
    Temat: Zakamieniona rura n ciepłą wodę ( ? )
    Od: "krzysiek" <y...@v...pl>

    Witam
    Od jakiegoś czasu , gdy odkręcam ciepłą wodę w kuchni , to nie leci ciepła
    woda , tylko zimna o małym ciśnieniu( mam piecyk gazowy w łazience ,
    instalacja ma ok.35 lat ,baterię odkręcałem , nie jest tam nic zapchane )
    .Myślę ,że jest zakamieninona rura .Czy jest jakiś sposób ,by zlikwidować
    ten kamień ?

  • 2. Data: 2009-04-05 22:06:31
    Temat: Re: Zakamieniona rura n ciepłą wodę ( ? )
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 4 Apr 2009 09:36:32 +0200, krzysiek napisał(a):

> [...]
    > .Myślę ,że jest zakamieninona rura .Czy jest jakiś sposób ,by zlikwidować

    Przepłukanie instalacji ciepłej wody przynajmniej 20-procentowym (a lepiej
    ok. 30) roztworem kwasu cytrynowego - rozpuszczamy kwas w letniej wodzie.
    Przepłukujemy w obiegu zamkniętym (wiadro, pompka, węże itp), do skutku.
    Skutkuje na pewno. Mieliśmy ten sam problem - instalacja grzewcza od
    kolektora słonecznego, co to sie miała wcale nie pokrywać kamieniem :->
    WAŻNE: kwas cytrynowy kup w aptece (polecam apteki CEFARMowskie - tam się
    zamawia i sprowadzają szybko i bez problemu oraz najtaniej), nie zaś ze
    sklepu spożywczego - w sklepie jest to mieszanka z cukrem, dla
    bezpieczeństwa użycia - czego to ludzie nie potrafią uczynić z kwasami...
    I uważaj na BHP - to jednak jest silny roztwór, a więc konieczne są
    rekawice, okulary itp. bo w końcu oczy czy skórę może uszkodzić.

    Oczywiście ilość roztworu zależy od pojemności instalacji: u nas było to 4
    l wody i 1 kg kwasu cytrynowego.

  • 3. Data: 2009-04-06 17:05:18
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

> [...]

    > .Myślę ,że jest zakamieninona rura .Czy jest jakiś sposób ,by zlikwidować

    Jest.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 4. Data: 2009-04-06 17:49:54
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "krzysiek" <y...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > .Myślę ,że jest zakamieninona rura .Czy jest jakiś sposób ,by zlikwidować

    Niekoniecznie osadzony kamień, mogą to być bryłki różnych substancji:
    kamień prawdziwy, tynk, beton, cegła, pakuły lniane czy teflonowe.
    Próbowałbym dostać się jakąś sprężynką...
    Może poprzedni właściciel nie zapłacił za pracę (są tacy - na ustną
    umowę i w efekcie urywają z należności) i został z "pluskwą"...

  • 5. Data: 2009-04-06 19:19:02
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 6 Apr 2009 19:05:18 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Jest.

    No ekstra.

  • 6. Data: 2009-04-06 21:20:36
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 6 Apr 2009 21:19:02 +0200, Ikselka napisał(a):

    > No ekstra.

    ATSD, to zamiast bawić się w kwas cytrynowy prościej jest użyć octu.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 7. Data: 2009-04-07 13:47:47
    Od: "krzysiek" <y...@v...pl>

> [...]
    > Może poprzedni właściciel nie zapłacił za pracę (są tacy - na ustną
    > umowę i w efekcie urywają z należności) i został z "pluskwą"...

    Wydaje mi sie ,ze to jednak kamien , tylko jak dostac sie do drugiego konaca
    tej rury ?:) Kurcze , myslalem , ze sam cos zrobie,ale chyba bez hydraulika
    sie nie obejdzie

  • 8. Data: 2009-04-09 13:18:58
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

    wiadomości news:1eo5yu1wi3cyz.dlg@oldfield.org.pl...

    > ATSD, to zamiast bawić się w kwas cytrynowy prościej jest użyć octu.

    Czy widzieliśnie kiedyś zakamienioną rurę z ciepłej wody ? Jeżeli tak to nie
    pisalibyście głupot o kwasie cytrynowym i occie. Tym to sobie można co
    najwyżej kamień z czajnika usunąć a nie z rury która nie ma przelotu.
    Taniej i prościej będzie wymienić tą rurę z dobrym efektem na kolejne 35
    lat.
    To pisałem ja - gość od instalacji
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2009-04-09 13:22:47
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

    > Wydaje mi sie ,ze to jednak kamien , tylko jak dostac sie do drugiego
    > konaca tej rury ?:) Kurcze , myslalem , ze sam cos zrobie,ale chyba bez
    > hydraulika sie nie obejdzie

    Z rurą zakamienioną na całym przekroju i na znacznej długości nic nie
    zrobisz. Należy ją wymienić. Aby sprawdzić. Zakręć wodę, odkręć całkowicie
    baterię i puść wodę przez tą rurę. Jeżei będzie tylko lecieć ciurkiem -
    wymień tą rurę, najlepiej na rurę PP i zapomnij o wszystkim na długie lata.
    Zauważ że już kamień z nagrzewnic piecyków usuwa się płuczką z kwasu
    solnego, ale do tego musi buć zapewniony przepływ. Z rurą raczej nie masz
    szans i jest to co najmniej nieekonomiczne.
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2009-04-09 15:29:41
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 9 Apr 2009 15:18:58 +0200, Jackare napisał(a):

    > Czy widzieliśnie kiedyś zakamienioną rurę z ciepłej wody ? Jeżeli tak to nie
    > pisalibyście głupot o kwasie cytrynowym i occie. Tym to sobie można co
    > najwyżej kamień z czajnika usunąć a nie z rury która nie ma przelotu.

    Ona ma przelot, tylko mały.

    > Taniej i prościej będzie wymienić tą rurę z dobrym efektem na kolejne 35
    > lat.
    > To pisałem ja - gość od instalacji

    Taniej dla Ciebie. Bo jak tak się policzy koszty rozkucia, potem
    zamurowania i jeszcze położenia płytek, to niekoniecznie.

    Można tez czymś bardziej agresywnym - sam zarośnięta muszle klozetową
    traktowałem kwasem solnym, jednak przy rurach stalowych bym jednak nie
    polecał...

    --
    _______/ /_ GG: 3524356