  • 1. Data: 2009-04-03 12:02:54
    Temat: odkurzacz przemysłowy/domowy
    Od: " toolpusher" <t...@p...onet.pl>

    Witam,
    Potzrzebuje sobie kupic taki własnie odkurzacz sucho/mokro. Do garażu do
    domu do majsterkowania do sprzątania po remontach itd. Napaliłem się na
    Karchera model 2004 cena około 200zł ale po niepochlebnych opiniach na
    Skąpcu zrezygnowałem. Gniazdko w nim nie jest mi potzrebne ale jak bedzie to
    też fajnie. Pojamność w miarę mała tak do 20l czyli mały uniwersalny i w
    miarę bezworkowy jeśli się da bo z tego co się zorientowałem to i tak na
    suchy pył, drobny gruz trzeba zakładać worki bo się moment filtr zapycha i
    te tańsze jak wspomniany Karcher zaraz traci siłę ciągu. Cena tak max. do
    700zł ale im mniej tym lepiej.

    Piotr Klęba

  • 2. Data: 2009-04-03 16:48:32
    Temat: Re: odkurzacz przemysłowy/domowy
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    toolpusher <t...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam,
    > Potzrzebuje sobie kupic taki własnie odkurzacz sucho/mokro. Do
    > garażu
    > do domu do majsterkowania do sprzątania po remontach itd.

    Podepnę sie pod wątek: a jak w roli takiego warsztatowego odkurzacza
    będzie się sprawdzał odkurzacz centralny? Mówię o odsysaniu trocin
    spod piły i tym podobnych? Sprawdzić się sprawdzi na pewno, ale czy
    aby nie będzie to używanie armaty na gołębie?
    Dla jasności: mówię o dorywczym majsterkowaniu, nie o zarobkowej
    stolarni, więc takie odsysanie pyłu/trocin nie będzie działało dzień
    w dzień 8 godzin/doba, myślę, że realna skala wykorzystania to
    raczej kilka godzin na miesiąc.

    J.

  • 3. Data: 2009-04-03 17:02:06
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > więc takie odsysanie pyłu/trocin nie będzie działało dzień w dzień 8
    > godzin/doba, myślę, że realna skala wykorzystania to raczej kilka godzin

    Odk centralny jak najbardziej.
    Ja mam separator kominkowy
    dzięki temu można różne badziewie
    wciągać a instal. sie nie zasyfi
    + zestaw garażowy czyli
    dodatkowy wąż z jakiegoś
    tworzywka i jest OK.
    Ale to tak przy okazji można
    wykorzystac odk centr, ale
    montowac go tylko w tym celu nie ma sensu

    Pzdr
    J23

  • 4. Data: 2009-04-03 20:02:11
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    J23 <i...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale to tak przy okazji można
    > wykorzystac odk centr, ale
    > montowac go tylko w tym celu nie ma sensu

    To jest oczywiste, profesjonalny warsztatowy smok by taniej wyszedł
    :-)

    J.

  • 5. Data: 2009-04-05 10:04:35
    Od: "II Artur II" <s...@m...pl>

    Użytkownik "J23" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Odk centralny jak najbardziej.
    > Ja mam separator kominkowy
    > dzięki temu można różne badziewie
    > wciągać a instal. sie nie zasyfi

    Jaki masz ten separator? Jakis firmowy? Gdzie kupiles? jestes zadowolony,
    widziales jakies inne? Jaka cena?
    Ja widzialem kiedys taka brzydka banke w Castoramie za 500 zl co zwala
    separatorem. Jakos nie wzbudzalo to mojego zaufania ale koniecznie
    potrzebuje takiego urzadzenia do zbierania popiolu, sadzy i pylu po
    szpachlowaniu.

    --
    pozdrawiam
    Artur Wojtkowski / II Artur II

  • 6. Data: 2009-04-05 18:55:25
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "II Artur II" <s...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > separatorem. Jakos nie wzbudzalo to mojego zaufania ale koniecznie
    > potrzebuje takiego urzadzenia do zbierania popiolu, sadzy i pylu po

    Odkurzacz mam cana-vac.
    Tam tez kupiłem ten separator
    kominkowy. Kosztował chyba 139zł.
    To jest zwykła bańka stalowa z
    pokrywą i stalowym wężem.
    Do zbiornika wędruje to co grubsze,
    a reszta dalej instalacją do odkurzacza
    centralnego do "wora".

    Pzdr
    J23

  • 7. Data: 2009-04-05 22:02:09
    Od: "II Artur II" <s...@m...pl>

    > Odkurzacz mam cana-vac.
> [...]

    Poogladalem troche separatorow na Allegro no i mam pewne watpliwosci.
    Dopiero separatory powyzej 140 zl (mniej wiecej) maja dodatkowo filtr ktory
    mozna prac czy tez plukac, wyglada jak filtr papierowy lub materialowy.
    Reszta separatorow ma tylko taka siateczke z dosc duzymi oczkami powiedzmy
    srednicy 1 mm wiec i tak drobny pyl bedzie trafial do odkurzacza.
    Nie chce go zajechac bo juz dwa lipne zajechalem na budowie miedzy innymi
    zbierajac pyl po szpachlowaniu. Teraz mam nowy odkurzacz i boje sie ze go
    tez zajade jak bedze wciagal popiol z kominka.
    Mialem nadzieje ze masz ktorys z tych allgrowych separatorow i zwykly
    odkurzacz. No coz, bede pytal dalej.

  • 8. Data: 2009-04-06 00:25:21
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > tez zajade jak bedze wciagal popiol z kominka.
    > Mialem nadzieje ze masz ktorys z tych allgrowych separatorow i zwykly

    Hylę też można zajeździć, gdy nie opróżnia się z brudów. Jednak
    wylewając wodę z zawiesiną regularnie i nalewając kolejną porcję (4 litry)
    czystej można szybko pozbyć się wszelkich pyłów na sucho dla posadzki i
    niekurząco dla odkurzacza, którego separator nie tylko miesza pył z wodą
    (warto dodać trochę środka zwilżającego np. płyn do mycia naczyń czy WC),
    ale na zewnątrz wypuszcza wyłącznie powietrze...

  • 9. Data: 2009-04-06 07:42:17
    Od: "II Artur II" <s...@m...pl>

> [...]
    > (warto dodać trochę środka zwilżającego np. płyn do mycia naczyń czy WC),
    > ale na zewnątrz wypuszcza wyłącznie powietrze...

    Przedewszystkim nie wiedzialem ze tam sie wode leje a to zmienia postac
    rzeczy. Czyli mozna ten separator stosowac jak odkurzacz wodny? No moze nie
    wodny ale odkurzacz z filtrem wodnym :-)
    Dzieki za podpowiedz.

  • 10. Data: 2009-04-06 07:50:48
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    nie
    > wodny ale odkurzacz z filtrem wodnym :-)

    Odkurzacz wodny Hyla podobnie jak Rainbow... One nie udają.
    Mam jeszcze przemysłowy, ten albo zbiera do worka, albo zbiera mokre (woda z
    dodatkami), przy przepełnieniu pływak zamyka dopływ do wylotu powietrza, co
    jest nie tylko zabezpieczeniem ale i sygnalizacją przepełnienia - około 20
    litrów.