  • 1. Data: 2009-04-03 07:42:24
    Temat: Legionella i odkażanie CWU
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Zakładając utrzymywanie temperatury CWU na poziomie 45 stopni, co ile dni
    należy podgrzać instalację do 70 stopni, żeby ją odkazić? Nie mogę nic
    znaleźć na sieci na temat częstości dezynfekcji.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2009-04-03 07:47:21
    Temat: Re: Legionella i odkażanie CWU
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    wiadomości news:gr4f61$koi$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Zakładając utrzymywanie temperatury CWU na poziomie 45 stopni, co ile dni
    > należy podgrzać instalację do 70 stopni, żeby ją odkazić? Nie mogę nic
    > znaleźć na sieci na temat częstości dezynfekcji.

    Załóż lampę UV.

  • 3. Data: 2009-04-03 10:20:00
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Po czym poznać, że w zbiorniku są bakterie?
    Ja mam 3 lata w zbiorniku 120l temp 45*C i nie czuję zgnilizny, ani
    nieprzyjemnych zapachów C.W.U.. Czasami kocioł (co kilka miesięcy) sam z
    siebie mi podgrzewa do wysokiej temperatury (leci gorąca woda, coś koło
    65*C) więc może ma funkcję zabijania bakterii (chyba, że to jest jakaś wada
    kotła). :-)

  • 4. Data: 2009-04-03 10:24:40
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Fri, 3 Apr 2009 09:42:24 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

    > Zakładając utrzymywanie temperatury CWU na poziomie 45 stopni, co ile dni
    > należy podgrzać instalację do 70 stopni, żeby ją odkazić? Nie mogę nic
    > znaleźć na sieci na temat częstości dezynfekcji.

    Mój kocioł przy włączonej funkcji odkażania podgrzewa wodę do 95°C. Bodaj
    raz na dwa tygodnie. Przynajmniej tak napisano w instrukcji, bo nie
    sprawdzałem ile faktycznie jest na kotle

    T.

  • 5. Data: 2009-04-03 10:38:26
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > znaleźć na sieci na temat częstości dezynfekcji.
    >
    > --
    > Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul

    Jeśli masz w miare nowy piec to raczej
    nie musisz się tym martwić. Ale dla pewności poczytaj
    w instrukcji. U mnie w Buderusie to się nazywa
    "Dezynfekcja termiczna" - piec co tydzień bodajże o
    1.00 w nocy podgrzewa wodę do 70st. Cels.
    Może to byc tylko kwestia włączenia tej funkcji.

    Pzdr
    J23

  • 6. Data: 2009-04-03 12:04:47
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Po czym poznać, że w zbiorniku są bakterie?

    Po tym, że się choruje i niekiedy umiera.

> [...]
    > siebie mi podgrzewa do wysokiej temperatury (leci gorąca woda, coś koło
    > 65*C) więc może ma funkcję zabijania bakterii (chyba, że to jest jakaś

    65 zabija. Pytanie brzmi jak często to robić?

  • 7. Data: 2009-04-04 20:30:01
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    Jan Werbiński pisze:
    > Zakładając utrzymywanie temperatury CWU na poziomie 45 stopni, co ile
    > dni należy podgrzać instalację do 70 stopni, żeby ją odkazić? Nie mogę
    > nic znaleźć na sieci na temat częstości dezynfekcji.

    Legionella w wewnętrznej sieci?
    :-)))

    cyt.: "Ludzie zarażają się w wyniku inhalacji kropelek zakażonej wody,
    szczególnie spływającej z wież chłodzących, parowników czy skraplaczy
    systemów klimatyzacyjnych."
    ENiT
    --
    pozdr. Jerzy

  • 8. Data: 2009-04-04 20:52:04
    Od: "witek" <w...@e...com.pl>

    Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Legionella w wewnętrznej sieci?
    > :-)))

    A i owszem, gdy temp. wody w instalacji jest poniżej 50 stopni i powyżej 20,
    może rozwinąć się legionella.

    > cyt.: "Ludzie zarażają się w wyniku inhalacji kropelek zakażonej wody,
    > szczególnie spływającej z wież chłodzących, parowników czy skraplaczy
    > systemów klimatyzacyjnych."

    Wystarczy prysznic, albo jaccuzi, żeby sobie zrobić inhalację
    z legionelli.

    Witek

  • 9. Data: 2009-04-04 21:27:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński wrote:
    > Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Po tym, że się choruje i niekiedy umiera.

    > 65 zabija. Pytanie brzmi jak często to robić?

    zwykle przyjmuje sie co tydzień przegrzanie zasobnika.

  • 10. Data: 2009-04-04 21:54:37
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    witek pisze:

    > A i owszem, gdy temp. wody w instalacji jest poniżej 50 stopni i powyżej
    > 20,
    > może rozwinąć się legionella.

    Znasz choć jeden przypadek? Bo ja nie.

    > Wystarczy prysznic, albo jaccuzi,

    U brudasów i owszem może się trafić ale i w to watpię.

    > żeby sobie zrobić inhalacjęz legionelli.

    Gotujesz wodę w *jacuzzi* lub polewasz wrzątkiem prysznic?
    ;-)
    --
    pozdr. Jerzy