  • 11. Data: 2009-04-05 05:50:56
    Temat: Re: Legionella i odkażanie CWU
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    JerzyN wrote:

    > U brudasów i owszem może się trafić ale i w to watpię.

    hm mamy kilka przypadków wykrycia legionnelli w wodociągach.

    > Gotujesz wodę w *jacuzzi* lub polewasz wrzątkiem prysznic?
    > ;-)

    jacuzzi sie dezynfekuje co jakiś czas.

  • 12. Data: 2009-04-05 06:01:14
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > hm mamy kilka przypadków wykrycia legionnelli w wodociągach.

    > jacuzzi sie dezynfekuje co jakiś czas.

    Można użyć chloraminy, metabisulfatu sodu lub perhydrolu.

  • 13. Data: 2009-04-05 06:45:16
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Zatem raz na tydzień podwyższyć temperaturę do 75 i wystarczy?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 14. Data: 2009-04-05 07:48:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński wrote:
    > Zatem raz na tydzień podwyższyć temperaturę do 75 i wystarczy?

    imho wystarczy. problem legionelli w zasobnika wziął sie chyba od tego że
    obecnie wiele osób ma duże zasobniki w których trzyma ze względów na
    oszczędność energii chłodniejszą wodę (taką wsam raz) gdy mamy małe
    zasobniki to zwykle i tak grzejemy je na full.

    dodam tylko ze warto sie zastanowić czy nie zamontować zaworu
    termoregulacyjnego mieszającego na wyjściu z zasobnika ustawione np na 50 st
    tak aby sie tą gorącą wodą nie poparzyć.

  • 15. Data: 2009-04-05 07:55:45
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Znasz choć jeden przypadek? Bo ja nie.

    Właśnie niedawno zamknięto ciepłą wodę w całym akademiku w Warszawie właśnie
    z powodu legionelli.

  • 16. Data: 2009-04-05 08:56:54
    Od: "witek" <w...@e...com.pl>

    Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Znasz choć jeden przypadek? Bo ja nie.

    Ze strony: http://www.mezar.com.pl/legionella/index.html:

    "8 lutego 2005 rzecznik prasowy Wojewódzkiej Stacji
    Sanitarno-Epidemiologicznej w Gdansku poinformowal, iz w czasie kontroli
    wody prowadzonej w okolo 30 hotelach na Pomorzu stwierdzono obecnośc
    bakterii Legionella pneumophila, wywolujących tzw. chorobe legionistów
    (legionelloze).
    Kontrole byly prowadzone po wystąpieniu objawów choroby legionistów u
    niemieckiego turysty, powracającego z Gdanska. W kilku hotelach ilości
    bakterii byly na tyle duze, ze podjeto decyzje o czyszczeniu i dezynfekcji
    sieci wodnej."

    > U brudasów i owszem może się trafić ale i w to watpię.

    Legionella, to dosyć powszechna bakteria. Wystarczy zapewnić jej
    wilgoć i przyjemne ciepełko, żeby sobie rosła zdrowo.

    > Gotujesz wodę w *jacuzzi* lub polewasz wrzątkiem prysznic?

    Jacuzzi nie mam, więc nie mam tego problemu, a ponieważ mieszkam
    w bloku i gorąca woda ma ponad 50 stopni, to nie muszę niczego
    dezynfekować.

    Pozdrawiam,
    Witek

  • 17. Data: 2009-04-05 10:35:38
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > hm mamy kilka przypadków wykrycia legionnelli w wodociągach.

    :-)
    Są ich całe legiony i...
    Zresztą co ja się będę męczył, tu masz dobre opracowanie*:
    http://www.nucleagena.pl/oferta/wykonywane_badania/l
    egionella.html

    > jacuzzi sie dezynfekuje co jakiś czas.

    No i tak być powinno. A jeszcze lepiej po dłuższym nieużywaniu zrobić
    pusty przebieg.
    --
    pozdr. Jerzy
    *Cała reszta wisząca w sieci to wielokrotnie powielany bełkot

  • 18. Data: 2009-04-05 10:39:42
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    Boombastic pisze:

    > Właśnie niedawno zamknięto ciepłą wodę w całym akademiku w Warszawie
    > właśnie z powodu legionelli.

    Jej nadmiar to jest skutek, a jaka była przyczyna wystąpienia?
    --
    pozdr. Jerzy

  • 19. Data: 2009-04-05 10:54:53
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    Boombastic pisze:

    > Właśnie niedawno zamknięto ciepłą wodę w całym akademiku w Warszawie
    > właśnie z powodu legionelli.

    Akademik w domku jednorodzinnym?
    Ciekawe.

    --
    pozdr. Jerzy

  • 20. Data: 2009-04-05 11:20:05
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    witek pisze:
    [...]
    > Legionella, to dosyć powszechna bakteria. Wystarczy zapewnić jej
    > wilgoć i przyjemne ciepełko, żeby sobie rosła zdrowo.

    Ale żeby się nią zarazić trzeba jeszcze spełnić parę warunków.

    > Jacuzzi nie mam, więc nie mam tego problemu, a ponieważ mieszkam
    > w bloku i gorąca woda ma ponad 50 stopni, to nie muszę niczego
    > dezynfekować.

    Ty nie bo inni to dla ciebie zrobili.
    ;-)
    Problem legionelli dotyczy miejsc użyteczności publicznej, głównie
    szpitali, sanatoriów i hoteli (łaźni).