  • 21. Data: 2009-04-05 20:44:43
    Temat: Re: Legionella i odkażanie CWU
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > imho wystarczy. problem legionelli w zasobnika wziął sie chyba od tego
    > że [...]

    Znasz kogoś kto ma ten problem?
    Ja nie, a mam taki zasobnik od ponad 20 lat i zero problemu przy temp.
    ok. 40* C.
    --
    pozdr. Jerzy

  • 22. Data: 2009-04-05 20:56:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    JerzyN wrote:

    > Znasz kogoś kto ma ten problem?
    > Ja nie, a mam taki zasobnik od ponad 20 lat i zero problemu przy temp.
    > ok. 40* C.

    nie wiem. Też myślę, że to jest trochę rozdmuchany problem ale... z drugiej
    strony kilka opisanych w porasie przypadków legionelli w wodzie cwu już
    było.

    istnieje prawdopodobieństwo że zakażenia sie zdarzają od dawna tylko zwykle
    nikt nie robi żadnych badań bakteriologicznych jak ma coś co wygląda jak
    grypa i przechodzi po zwykłej kuracji.

    Salmonellą też sie często zatruwamy i nawet nie wiemy że to salmonelloza
    tylko mówimy strułem sie trochę.

  • 23. Data: 2009-04-05 21:26:16
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > nie wiem. Też myślę, że to jest trochę rozdmuchany problem ale... z
    > drugiej strony kilka opisanych w porasie przypadków legionelli w wodzie
    > cwu już było.

    Tia, sam bym napisał jak by mi dobrze zapłacili.
    ;-)

    > istnieje prawdopodobieństwo że zakażenia sie zdarzają od dawna tylko
    > zwykle nikt nie robi żadnych badań bakteriologicznych jak ma coś co
    > wygląda jak grypa i przechodzi po zwykłej kuracji.

    To nie jest wykluczone, to jest nawet możliwe jeśli instalacja jest źle
    wykonana i ma tzw. ślepe odnogi.

    > Salmonellą też sie często zatruwamy i nawet nie wiemy że to salmonelloza
    > tylko mówimy strułem sie trochę.

    Przesada nie jest wskazana, salmonella ma współbraci.
    --
    pozdr. Jerzy

  • 24. Data: 2009-04-05 21:59:21
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Znasz kogoś kto ma ten problem?
    > Ja nie, a mam taki zasobnik od ponad 20 lat i zero problemu przy temp. ok.
    > 40* C.
    > --

    Co roku w Polsce na legionellę umiera kilkanaście osób, czyli >1000000%
    więcej niż na głośne w mediach chorobę wściekłych krów, lub ptasią grypę.
    Kto by się tam nimi przejmował, przecież umarli głosu nie mają.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 25. Data: 2009-04-06 06:48:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński wrote:
> [...]
    >
    > Co roku w Polsce na legionellę umiera kilkanaście osób, czyli
    > ptasią grypę. Kto by się tam nimi przejmował, przecież umarli głosu

    a wiesz ile osób umiera na grypę?

  • 26. Data: 2009-04-06 14:47:42
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > a wiesz ile osób umiera na grypę?

    Tak, ale to już NTG.

  • 27. Data: 2009-04-07 19:57:34
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > a wiesz ile osób umiera na grypę?

    Na te zwykłą? Wbrew pozorom sporo bo liczy się w setkach.
    Na ptasią i legionellę nie więcej niż 10 osób w skali roku, czasami
    nawet razem wzięte.

    --
    pozdr. Jerzy

  • 28. Data: 2009-04-11 21:26:10
    Od: "Marex" <m...@W...gazeta.pl>

    nom <n...@u...gazeta.pl> napisał(a):

    > Po czym poznać, że w zbiorniku są bakterie?
    Tłuką o obudowę,~~

  • 29. Data: 2009-04-11 21:36:03
    Od: "Marex" <m...@W...gazeta.pl>

    JerzyN <0...@m...pl> napisał(a):