  • 1. Data: 2022-04-30 21:58:45
    Temat: Klimatyzator
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Szukam klimatyzatora pokojowego, czyli taki bez zewnętrznego wymiennika.
    Nie mam pojęcia od czego zacząć poszukiwania. Pomieszczenie dobre 100
    m3. Cena nie gra roli.

    Robert

  • 2. Data: 2022-04-30 23:18:38
    Temat: Re: Klimatyzator
    Od: WS <L...@c...pl>

    sobota, 30 kwietnia 2022 o 21:58:43 UTC+2 Robert Wańkowski napisał(a):
    > Szukam klimatyzatora pokojowego, czyli taki bez zewnętrznego wymiennika.
    > Nie mam pojęcia od czego zacząć poszukiwania. Pomieszczenie dobre 100
    > m3. Cena nie gra roli.

    To nie ma prawa działać ;) tzn. zamiast 3 cienkich rurek przy zewnętrznym (~20 mm
    średnicy) trzeba zrobić jedną grubą ;) 100-150mm do wyrzutu ciepłego powietrza...
    nie da się schłodzić pomieszczenia bez usuwania ciepła na zewnątrz, zwłaszcza
    dostarczając dodatkowe ciepło/energię tym "klimatyzatorem", bo przecież pobiera
    prąd...

  • 3. Data: 2022-05-01 04:42:05
    Od: ptoki <s...@g...com>

    sobota, 30 kwietnia 2022 o 14:58:43 UTC-5 Robert Wańkowski napisał(a):
    > Szukam klimatyzatora pokojowego, czyli taki bez zewnętrznego wymiennika.
    > Nie mam pojęcia od czego zacząć poszukiwania. Pomieszczenie dobre 100
    > m3. Cena nie gra roli.

    Szukaj takiego co pokazuje dobre BTU.
    amerykanie maja podane 20btu per foot2
    czyli z grubsza 200 na m2
    Jak masz tam dajmy na to 6x6m
    to potrzeba ci jakies 6800btu minimum.
    Ale te btu nie biora pod uwage faktu ze bedziesz zaciagac cieple powietrze z
    zewnatrz.
    Wiec ja bym podwoil te wartosc.

    Dodatkowo jak mozesz to poszukaj takiego wokiennnego klimatyzatora zamiast tego z
    rura.
    One sie relatywnie latwo montuje. Zrob dla niego wozek, otworz okno, podjedz a reszte
    otworu okiennego zaslep sklejka.

    Na koniec:
    Ten stojacy jak i te wokienne maja wiatraki do rozprowadzania zimnego powietrza. Ale
    to sprawi ze osobie blisko bedzie zimno a ta na drugim koncu pomieszcenia bedzie tak
    sobie chlodno.
    No i jak to pomieszczenie ma jakies polaczenie z innymi nizej to trzeba jakos to
    rozdzielic. To taka uwaga na boku bo zazwyczaj nie jest to problemem ale jakbys mial
    przypadkiem jakies otwory wentylacyjne nisko to trza pomyslec jak zrobic aby ci chlod
    nie uciekal tamtedy.

  • 4. Data: 2022-05-01 06:26:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Szukam klimatyzatora pokojowego, czyli taki bez zewnętrznego wymiennika.

    Słaby pomysł.
    Hałas taki, że spać się nie da, wydajność słaba, bo grzeje pomieszczenie
    i dziura w oknie i tak być musi.
    Lepiej jakieś urządzenie z rurą ale do zimnego powietrza poszukać i za
    oknem je trzymać.

  • 5. Data: 2022-05-01 08:25:52
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Szukam klimatyzatora pokojowego, czyli taki bez zewnętrznego wymiennika.
    > Nie mam pojęcia od czego zacząć poszukiwania. Pomieszczenie dobre 100
    > m3. Cena nie gra roli.
    Mam taki i nie polecam. Główna wada to konieczność wyrzucania gorącego
    powietrza na zewnątrz. Na miejsce tego powietrza z zewnątrz zaciągane
    jest powietrze, które jest ciepłe, więc efekt chłodzenia jest kiepski.
    No chyba, że znajdziesz taki wynalazek z wymiennikiem wodnym, to może
    mieć sens.
    Jacek

  • 6. Data: 2022-05-01 09:39:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 1 May 2022 08:25:52 +0200, Jacek

> [...]
    > jest powietrze, które jest ciepłe, więc efekt chłodzenia jest kiepski.
    > No chyba, że znajdziesz taki wynalazek z wymiennikiem wodnym, to może

    Główny proces klimatyzacji, znaczy odczucia chłodu, uzyskuje się przez
    osuszenie powietrza a nie zbicie temperatury. Tu jest zatem kluczowe
    dobranie odpowiedniej, do kubatury i zastanych warunków (ilość osób etc.)
    mocy urządzenia.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2022-05-01 10:15:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@g...com>

    niedziela, 1 maja 2022 o 08:25:54 UTC+2 Jacek napisał(a):

    > No chyba, że znajdziesz taki wynalazek z wymiennikiem wodnym, to może
    > mieć sens.

    Ewaporacyjny?
    https://www.conrad.pl/p/schladzacz-powietrza-honeywe
    ll-aidc-co60pm-s-x-w-x-g-466-x-1017-x-700-mm-1432397
    ?&vat=true&gclid=Cj0KCQjwvLOTBhCJARIsACVldV1L8yeIYa6
    9wCs8_yShnzZ2Cz_YUYEO-JI3OV3OYkrnS6zDzSU_pzQaAjXJEAL
    w_wcB&gclsrc=aw.ds

    Ogromny klamot. I obawiam się, że daje efekt bryzy morskiej. :-) Jakoś ich mało, a te
    które znalazłem sensownej wielkości, to przemysłowe.

    Te z rurą za okno już są ok, ale ta rura.... trzeba okno uchylić, a za oknem hałas.

    Są też z "rurą" naścienne, ale wiąże to się z wykonaniem otworu w elewacji. No i
    teraz pod oknem stoi grzejnik akumulacyjny. Niby na lato można by go odłączyć, ale,
    ale, ale...
    https://hosterm.pl/produkty/klimatyzatory-bez-jednos
    tki-zewnetrznej/

    Czyli te z wymiennikiem zewnętrznym najsensowniejsze.
    Ale...
    Mieszkanie w kamienicy pierwsze piętro. Okna na ruchliwą ulicę w centrum miasta z
    tramwajami.
    Co by nie być gołosłownym, to środkowe okno
    https://goo.gl/maps/PTRAbwUVq4j92P6W9
    Nie wiadomo czy prywatny właściciel się zgodzi.

    To dla starszej osoby i ja mam coś zaradzić.

    Od strony podwórza mają loggię, i tam wymiennik byłby niewidoczny, ale czy
    doprowadzenie może mieć około 10 m?

    Robert

  • 8. Data: 2022-05-01 10:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Robert Wańkowski r...@w...pl ...

    > Szukam klimatyzatora pokojowego, czyli taki bez zewnętrznego
    > wymiennika. Nie mam pojęcia od czego zacząć poszukiwania.
    > Pomieszczenie dobre 100 m3. Cena nie gra roli.
    >
    > Robert

    Chcesz wychłodzić 100m2 byle jakim klimatyzatorem wewnetrznym?
    Powodzenia.
    Na 100m2 to pewnie juz musi byc jakas porzadna jednostka typu 7kw.
    Zalezy jaki budynek, jakie ocieplenie...
    No i oczywiście ciepło nawet z takiego wewnetrznego i tak musisz jakas
    rura wyprowadzic na zewnatrz.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 9. Data: 2022-05-01 11:11:59
    Od: ptoki <s...@g...com>

    niedziela, 1 maja 2022 o 03:16:00 UTC-5 Robert Wańkowski napisał(a):

> [...]
    >
    > Ogromny klamot. I obawiam się, że daje efekt bryzy morskiej. :-) Jakoś ich mało, a
    te które znalazłem sensownej wielkości, to przemysłowe.

    Tego nawet nie rozwazaj. Jak cieplo i wilgotno to dziala slabo i tylko pogarsza
    sytuacje. One sa jako tako dobre dla miejsc suchych i cieplych, jakies pustynnowate
    regiony afryki czy cos...

> [...]

    > To dla starszej osoby i ja mam coś zaradzić.
    >
    > Od strony podwórza mają loggię, i tam wymiennik byłby niewidoczny, ale czy

    Slabo to widze.
    Jak sie wlasciciel nie zgodzi na zamontowanie splita to chyba tylko podpiecie sie
    pod otwor kominowy moze miec sens.
    W te waskie okna sie zwykly okienny nie zmieci a waskich w tym typie sie chyba nie
    robi.

    W takiej sytuacji halas zza okna to najmniejszy problem.
    Zaloz jakies rolety/zaluzje aby ograniczyc ilosc ciepla wpadajaca z rana. To nieco
    poprawi sytuacje, jest tanie i da sie zrobic bez zgody wlasciciela.

  • 10. Data: 2022-05-01 11:27:02
    Od: Robert Wańkowski <r...@g...com>

    niedziela, 1 maja 2022 o 11:12:00 UTC+2 ptoki napisał(a):

    > Slabo to widze.
    > Jak sie wlasciciel nie zgodzi na zamontowanie splita to chyba tylko podpiecie sie
    pod otwor kominowy moze miec sens.

    Pewnie jest komin gdzieś w pomieszczeniu, bo to stara kamienica, ale ponoć one robią
    podciśnienie i ciągnie z wentylacji, czy też z pomieszczeń obok.

> [...]
    poprawi sytuacje, jest tanie i da sie zrobic bez zgody wlasciciela.

    Jak się przyjrzysz linkowi z google maps, który dałem wcześniej to widać to środkowe
    okno. Jest już roleta.

    Robert