    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Date: Mon, 11 Sep 2023 09:47:20 +0200
    <uc4os3$l51$1$SirRobak@news.chmurka.net> <l...@m...org>
    <5...@g...com>
    <1...@m...org>
    <1...@g...com>
    <1iwu9hr49vdv$.dlg@myjk.org>
    <d...@g...com>
    <f...@m...org>
    <d...@g...com>

    Sun, 10 Sep 2023 14:26:11 -0700 (PDT), Kris

    > Możesz mieć rację. Przyznam szczerze że nie wiem po ile teraz jest
    > paliwo( przyjęłam do wyliczeń chyba 6 zł)- jutro rano jadę na grzyby to
    > zerkne na cenę ma " moim" Oktanie.

    Nie chodziło o grosze po przecinku na paliwie, tylko o wykazane przez
    ciebie spalanie na poziomie 4,4L/100km. Jaki to konkretnie model tej
    cytryny, z jakim silnikiem?

    > Chyba u Ciebie w Warszawie

    No raczej w Warszawie to jest zawsze drożej.

    > Tu akurat ceny znam.

    Komplet sprzętu na 6,5kWp kosztuje niecałe 19,5 tys. zł brutto
    Nawet dodając te 8 tys. na instalację, to jest maks. 4,3 tys. zł/kWp.
    Znajdź lokalsa, czy nawet kogoś kto stracił robotę po zmianie przepisów,
    zaproponuj DIY to zrobisz taką instalację za 3,5/kWp.

    > A Ty.przy okazji zapytaj żonkę ile tam na dzisiaj
    > we wnioskach wychodzi koszt 1 KWP.

    Cena kWp jest zawsze zależna od wielkości instalacji, i tego ile ktoś jest
    w stanie zapłacić. To nie moja wina że ludzie dają sobie wciskać kit o tym
    że jak będzie taniej i będzie robione przez lokalsa to będzie automatycznie
    źle, i płącą absurdalne pieniądze takim columbusom. Albo po prostu dają się
    dymać handlowcom.

    I co?

    > Wiesz że o tym myślałem?
    > I wokół komina to.moze mieć sens.
    > Mentalność ludzka tylko temu szkodzi;).

    No właśnie, myślałeś, może policzyłeś nawet, a jednak przepłacasz za
    posiadanie własnego samochodu. Z elektrykami jest podobnie. Ludzie liczą,
    wychodzi niektórym że jest taniej, a jednak nie kupią, tak samo jak ty się
    nigdy nie przesiadziesz do taksówki/ubera.

    --
    Pozdor
    Myjk