  • Data: 2010-09-04 14:27:41
    Temat: Re: Klimatyzator z LerojaMerlina
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

    napisał w wiadomości news:i5tcuq$2u4$1@inews.gazeta.pl...

    > "Jan Werbiński" 4c822b96$0$22806$6...@n...neostrada.pl

    > Można chyba i wyłączyć w tym pomieszczeniu, w którym się chce
    > mieć ciszę -- temperatura tak szybko nie spada, a w pozostałych
    > pomieszczeniach pracowałyby pozostałe klimatyzarory.

    Ale to naprawdę nie problem. Mam idealną ciszę w domu i z trudem słychać
    wentylator nocą.

    > Przeciągi? :) I bez klimatyzatora czy (wentylatora lub
    > innego wiatraka) powietrze nie jest nieruchome. :)

    Przeciągi to jakiś absurd, albo głupota autora. Ktoś nie odróżnia przeciągu
    od powiewu.

    >>> 3. Systemy z napędem za pośrednictwem silnika elektr. wymagają cyklu

    > Można słów kilka o tym? :)

    Jak się zewnętrzna jednostka oblodzi, to pompa działa przez pewien czas w
    drugą stronę chłodząc wnętrze i grzejąc na zewnątrz. Lód spływa i potem
    przez parę godzin znów grzeje wewnątrz. Jest to praktycznie niezauważalne, a
    chłodzenia nie czuć. Taka sytuacja ma miejsce, kiedy temperatura jest w
    okolicy zera, a powietrze na zewnątrz ma wilgotność bliską 100%. Wtedy
    oblodzenie jest duże. Wiosną tego roku pod jednostką zewnętrzną miałem
    lodową piramidę na oko z 70 cm.

    >>> 4. Współczynnik sprawności urządzenia spada wraz ze spadkiem

    > Na razie chcę właśnie cos takiego -- na okres przejściowy.

    No to kupuj

    >>> 5. Poniżej ustalonych temperatur urządzenia nie działają - a więc nie
    >
    > To mnie raczej nie dotyczy. :)
    >
    > Ogrzewanie elektryczne (piecem i innymi klimatyzatorami)
    > na pewno wystarczy. Problemem jest koszt takiego grzania,
    > nie jego awaryjność!

    W II taryfie nie jest tak źle.

    > Lodówki (podobne w budowie) są bezawaryjne i tanie w zakupie. :)

    No, ale inwerter to jednak jest trochę skomplikowany. Mój ma np dwie
    sprężarki i plątaninę rurek w środku. Zdecydowanie lodówka jest bardziej
    prymitywna.

    > Bez dwóch stref ta akumulacja nie ma chyba sensu.

    Oczywista oczywistość.

    > A jakie są koszty grzania klimatyzatorem? Jak wygląda porównanie z
    > grzaniem tradycyjnym?
    > Najlepiej -- jak wygląda w zestawieniu z kosztami ponoszonymi na rzecz
    > ciepłowni miejskiej?

    Mój klimatyzator.
    COP 4.
    Koszt 1kWh to odpowiednio 0,25 i 0,6 zł w obu taryfach.
    W związku z tym przy najkorzystniejszych parametrach otrzymujemy koszt kWh
    ciepła odpowiednio dla obu taryf 0,06 i 0,15 zł. To teoria, bo przy niskich
    temperaturach COP jest niższe i wychodzi drożej. Nie spada jednak poniżej
    2-2,5. Do tego należy doliczyć amortyzację i wielką niewiadomą w postaći
    serwisu.
    No więc liczmy okres amortyzacji 5 lat (po cichu liczę na 2-3x tyle). Daje
    to 1000 zł/rok. Przy wydłużeniu okresu eksploatacji do 10-15 lat odpowienio
    500 i 300 zł. Nie wiadomo jednak ile będzie kosztował serwis.
    Pompy ciepła, jakimi lansują się nowobogaccy kosztują 30-80 tysięcy złotych
    i mają COP 5. Tylko że działają nawet przy -30 stopniach. Za to koszt
    amortyzacji nawet przy mało prawdopodobnym naciągnięciu eksploatacji do 15
    lat wynosi 2000-5300 zł.

    > -=-
    >
    > Bezawaryjniość... Awaryjność ciepłowni miejskiej jest stuprocentowa :) w
    > okresie
    > wiosny i jesieni!!! O wyższą awaryjność trudno w czymkolwiek!! O wyższą
    > awaryjność
    > związaną z obsługą -- też trudno. :)

    Ogrzewanie klimą jest wybitnie bezobsługowe.

    Domek zbuduj.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/