  • 1. Data: 2010-09-04 10:17:23
    Temat: Klimatyzator z LerojaMerlina
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Chcę takie coś kupić, więc chcę zasięgnąć języka.

    -- Czy ktoś to ma, czy ktoś z tego korzystał?
    -- Czy ktoś wie, jak wygląda montowanie klimatyzatora z szybkozłączką?
    -- Czy brak invertera jest bolesny?

    http://www.leroymerlin.pl/produkty/klimatyzator-mont
    owany-na-stale-z-systemem-szybkozlaczek-sc1226-zibro
    ,1177076471,1213964843.html

    Klimatyzator montowany na stałe z systemem szybkozłączek SC1226 ZIBRO
    Cena orientacyjna: 1980,00 PLN
    Typ: split Moc chłodzenia: 2600 W
    Ref.: 43235003

    Powierzchnia mieszkania to 65 metrów kwadratowych i zamierzam je:

    -- ogrzewać (jesienią i wiosną)
    -- oraz chłodzić (latem)
    -- i suszyć (latem, wiosną i jesienią)

    całe mieszkanie, z tym że za jakiś czas być może dokupię kolejny
    klimatyzator -- problemem jest umieszczenie części zewnętrznej,
    gdyż nabalkonowa raczej obsłuży tylko jeden klimatyzator, wiszący
    tylko w jednym pokoju. Kuchnię mogę grzać gazem...

    Z tego, co widzę w opisach, sprawność energetyczna tego
    klimatyzatora jest lepsza niż innych, nawet inverterowych. :)

    -=-

    Za wszelkie uwagi będę wdzięczny -- nawet za głupie... :)
    (z każdej głupoty można wydobyć jakąś mądrość)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2010-09-04 10:31:43
    Temat: Re: Klimatyzator z LerojaMerlina
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 4 Sep 2010 12:17:23 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > -- ogrzewać (jesienią i wiosną)

    Klimatyzatorem???

  • 3. Data: 2010-09-04 10:49:41
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Klimatyzatorem???

    Kura domowa się odezwała. Hehehehe. Łomatko.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2010-09-04 10:53:38
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 4 Sep 2010 12:49:41 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

    > Kura domowa się odezwała. Hehehehe. Łomatko.

    A ty jeszcze piszczysz? - za cienki masz... głos.

  • 5. Data: 2010-09-04 11:02:45
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    napisał w wiadomości news:i5t6dv$ae0$1@inews.gazeta.pl...
    > Chcę takie coś kupić, więc chcę zasięgnąć języka.
    >
    > -- Czy ktoś to ma, czy ktoś z tego korzystał?
    > -- Czy ktoś wie, jak wygląda montowanie klimatyzatora z szybkozłączką?

    Łatwizna.

    > -- Czy brak invertera jest bolesny?

    Nie, ale inwerter znacznie zwiększa współczynnik sprawności cieplnej i ma
    inne zalety.

    Do ogrzewania musisz szukać klimatyzatorów z niską temperaturą minimalną
    zewnętrzną. Sam używam dwóch klimatyzatorów w domu.

    Jeden to taki właśnie na szybkozłączkach i grzeje do +7 stopni na zewnątrz.
    COP około 2,8-3,0. Niestety jest kiepsko wykonany i rozszczelnił się już po
    paru miesiącach w miejscu łączenia szybkozłączki z rurą miedzianą.

    Drugi to inwerter Fujitsu. COP 4,00 EER 3,40. Minimalna temperatura grzania
    to -15 stopni. W praktyce było ostatniej zimy tak, że w okolicach 0 do -10
    stopni nagrzał szybko i tanio zgodnie z oczekiwaniem. Rewelacja. Przy -15
    niby jeszcze grzał, ale już mu to słabo szło. Ostatniej zimy temperatura
    poniżej -15 stopni była tylko przez kilka dni, więc świetnie się sprawdził
    jako główne ogrzewanie.

    Zatem jeśli poważnie myślisz o grzaniu, to warto zapłacić więcej. Polecam
    LG, Fujitsu. Mitsubishi.
    No i nie daj się zrobić w bambuko na montażu. Prosty montaż wraz z
    materiałami do 4-5 metrów bez bruzd, to 400 zł netto i trwa do trzech
    godzin. Z dodatkowymi życzeniami, itp to 700 zł.
    1200 zł, to cena na którą próbują naciągać i jest ona zbyt wysoka za 3
    godziny pracy w Polsce. Materiały kosztują 50 zł netto uchwyt zewnętrzny,
    20-30 zł rurki itp.

  • 6. Data: 2010-09-04 11:03:23
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > A ty jeszcze piszczysz? - za cienki masz... głos.

    Jak zwykle wypowiedziałaś się merytorycznie i wniosłaś wiele do dyskusji.

  • 7. Data: 2010-09-04 11:04:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ikselka" mg4b7q3qhcqd$.1i09xxb28klqi$....@4...net

    > Klimatyzatorem???

    Tak. Właśnie teraz jest czas... :)
    Pobiera to nie więcej niż 800 W i grzeje na 2900 W -- tyle watów
    powinno wystarczyć nie na jeden pokój, ale na całe mieszkanie.
    Oczywiście nie zimą, ale jesienią i wiosną, gdy nie pracuje
    ogrzewanie centralne/normalne. Grzałka elektryczna pobierze
    nie 800 W, ale 2900, aby dać z siebie 2900 W.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2010-09-04 11:05:11
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 4 Sep 2010 13:03:23 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

    > Jak zwykle wypowiedziałaś się merytorycznie i wniosłaś wiele do dyskusji.

    Ty za to potrafisz wnieść...

  • 9. Data: 2010-09-04 11:08:04
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Ty za to potrafisz wnieść...

    No to przeczytaj co napisałem w tym wątku, ale w innej wiadomości.

    Żałosna jesteś...

  • 10. Data: 2010-09-04 11:13:55
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 4 Sep 2010 13:04:16 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> [...]
    > powinno wystarczyć nie na jeden pokój, ale na całe mieszkanie.
    > Oczywiście nie zimą, ale jesienią i wiosną, gdy nie pracuje

    A, no właśnie, o to mi chodziło - zrozumiałam, że klima ma byc jedynym
    ogrzewaniem dostępnym w tym czasie. Tyle, ze są pewne mankamenty ogrzewania
    klimą:
    http://wentylacja.com.pl/Forum/Re-ogrzewanie-klimaty
    zacj%C4%85-31659.html
    "W przypadku zastosowania tych urządzeń należy zdawać sobie sprawę z
    ograniczeń tych systemów:
    1. Aby ogrzewać dane pomieszczenie musimy mieć uruchomiony wentylator w
    jednostce wewnętrznej - a więc powstaje hals który jest dość kłopotliwy
    (np. sypialnia)
    2. Aby zapobiec rozwarstwieniu temp. musimy mieć skierowane lopatki w dól -
    a więc w mogą powstać strefy przeciągu
    3. Systemy z napędem za pośrednictwem silnika elektr. wymagają cyklu
    rozmrażania (w niskich temp) a więc ciepło dostarczane jest cyklicznie
    4. Współczynnik sprawności urządzenia spada wraz ze spadkiem temperatury.
    5. Poniżej ustalonych temperatur urządzenia nie działają - a więc nie mamy
    źródła ciepła, urządzenia mogą uledz zniszczeniu - budynek może uledź
    zniszczeniu na skutek braku ogrzewania
    6. Urządzenia te są dość skomplikowane - a więc i awaryjne -
    Części eksploatacyjne są trudno dostępne, czas naprawy dość długi."

    > Grzałka elektryczna pobierze
    > nie 800 W, ale 2900, aby dać z siebie 2900 W.

    Koszty zużytej energii i w ogóle cała ekonomika ogrzewania klimą na pewno
    są powodem do zastanowienia się nad ogrzewaniem piecem akumulacyjnym z
    dynamicznym rozładowaniem (mam takie dwa), a jeśli ma się też 2 taryfę, to
    mogę powiedzieć, że działa to super.