  • 1. Data: 2010-09-04 10:05:21
    Temat: przezroczysty dach na taras
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Z czego zrobić przezroczysty, lub przynajmniej przepuszczający jak najwięcej
    światła dach na taras?
    Jakieś ciekawe technologie?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2010-09-04 10:29:32
    Temat: Re: przezroczysty dach na taras
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Użytkownik "Jan Werbiński" 4c8219eb$0$22802$6...@n...neostrada.pl

    >Z czego zrobić przezroczysty, lub przynajmniej przepuszczający jak najwięcej światła
    dach na taras?
    > Jakieś ciekawe technologie?

    Pewnie ze szkła mineralnego, hartowanego i klejonego zarazem.
    Można po tym biegać, można to kleić i można do tego montować
    okucia niemal jak do drewna -- oczywiście inne niż do drewna,
    ale spełniające te same funkcje.

    Poliwęglany raczej do dachowania nie nadają się -- choć są
    odporne na uderzenia, szybko matowieją, rysują się i nie są
    odporne na wysokie temperatury.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2010-09-04 10:30:58
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 4 Sep 2010 12:05:21 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

    > Z czego zrobić przezroczysty, lub przynajmniej przepuszczający jak najwięcej
    > światła dach na taras?
    > Jakieś ciekawe technologie?

    Najstarsza i najlepsza, to szkło, ale Tobie, tępaku, wystarczy poliwęglan -
    będziesz miał gustownie ;-PPP

  • 4. Data: 2010-09-04 20:05:07
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

> [...]
    >
    > Poliwęglany raczej do dachowania nie nadają się -- choć są
    > odporne na uderzenia, szybko matowieją, rysują się i nie są
    dlaczego matowieją?? płyty sa pokryte z jednej, lub - z obu stron
    (Makrolon) filtrem UV. Jezeli są do montażu obklejone z otwartych stron
    kanałów stosownymi tasmami : paroprzepuszczalna na krawedzi spadku i
    profilem F oraz tasma stała na górnej krawędzi , to nie powinny matowieć.
    Producenci udzielaja nań 10 lat gwarancji(przy odpowiednim montazu.
    Rozmawiałem niedawno z paroma uzytkownikami poliweglanów i na ogół
    potwierdzali za zachodzą wilgocia, nawet glonami. Gdy zapyatałem czy
    stosowane były wskazane akcesoria, zanegowali.Pytani stwierdzili, że płyty
    układali im dekarze(fachowcy). Noo, to trudno sie dziwic, że płyty
    matowieją, zachodzą brudem, wilgocią,itp.Zdecydowalem sie wybrać spośród
    ofert przeźroczystych pokryć na konstrukcje altano-drewutni własnie
    poliweglan komorowy grub.10mm.Cena dośc przystepna - 41 zł/m2.Tzy kawały o
    wymiarach 2,10mx 3,50m załatwiaja mi powierzchnię dachu(22m2). W ten sposób
    doświetlona zostanie ściana wspaniałego bluszcza importowanego przed laty z
    zamku na Chojniku.
    Konstrukcja stoi w poblizu w częsci pod wysokimi sosnami, które gubia
    okresowo kawalki ułamanych gałęzi, mnóstwo szyszek. Płyty faliste i
    trapezowe z PCW i PET wykluczyłem ze wzgkedu na ich slabośc mechaniczną i
    kruchość w czasie zimy.Miałem z nimi takie doswiadczenia. W trakcie
    poszukiwania stosownych płyt ogladałem szyby z litego poliweglanu (grub.3 -
    4 mm), ale ich cena powala. Ale przyznam, że na taras wyglądalyby świetnie.
    Pozdrawia~M

  • 5. Data: 2010-09-04 20:18:30
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Najstarsza i najlepsza, to szkło, ale Tobie, tępaku, wystarczy
    > poliwęglan -

    ta kobieca delikatność...

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2010-09-04 20:27:44
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 4 Sep 2010 22:18:30 +0200, Irokez napisał(a):

    > ta kobieca delikatność...

    Znaczy jak kobieta, to Maul halten w odpowiedzi na chamstwo?

  • 7. Data: 2010-09-04 20:47:05
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Znaczy jak kobieta, to Maul halten w odpowiedzi na chamstwo?

    Poddaje się, nie jestem w temacie.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2010-09-04 20:52:22
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 4 Sep 2010 22:47:05 +0200, Irokez napisał(a):

    > Poddaje się, nie jestem w temacie.

    Chyba nie.