  • Data: 2020-06-01 18:27:17
    Temat: Re: Klimatyzowanie czas zacząć
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest> szukaj wiadomości tego autora

    Pytam jaka to będzie
    > klima bo na grupie przed chwilą był temat, odpowiada "a jakieś
    > greencośtam", po godzinie fotę dostaję:
    >
    > https://zapodaj.net/images/43cdc696e4c70.jpg

    No właśnie :)
    Znalazłem multisplity Mitsubishi, ale cenowo powyżej 2x Green-a, no to
    zacząłem się łamać :(

    Zaciekawiło mnie natomiast coś innego. Piszą pomieszczenie o 2.7m, a u
    mnie 3m wszędzie. Pytam sprzedawcy, a ten że przeliczyć trzeba i +10%
    mocy wypadało by dać niejako na dzień dobry. No to "zapytowuję"
    grzecznie na czym opiera swoje obliczenia i się zaczęło. Wyszło że
    wszyscy (znaczy nie wiem czy wszyscy, ale osobniki z którymi rozmawiałem
    tak) stosują magiczny przelicznik powierzchni/kubatury na moc klimy.
    Dopiero jak zapytałem czy przypadkiem nie powinno się brać pod uwagę
    przeznaczenia/wykonania/"zasiedlenia i zasprzętowienia" pokoju, to
    wyszło, że jak tam piec do hartowania będzie, to trzeba mocniejszą :)

    Znów trzeba się będzie doktoryzować z tematu...

    Miłego.
    Irek.N.