  • 1. Data: 2022-09-03 18:15:19
    Temat: Klin piasty-wału w kosiarce
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Dlaczego te kliny są takie malutkie (15mm długości) skoro bruzda w
    piaście i na wale ma 40-50mm?

    Skosiłem właśnie klin w swojej oraz śrubę mocującą nóż i piastę do wału.
    Rozebrałem, oczyściłem i chce zamówić w necie, ale wszędzie te maleństwa
    po 5-10zł. I to nie tylko do mojej kosiarki ale patrzę też po innych czy
    jest inaczej i nie jest. Wszędzie takie maleństwa 15-20mm długości. O
    szerokości i grubości to już nie wspominam.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2022-09-03 18:56:35
    Temat: Re: Klin piasty-wału w kosiarce
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W sobotę, 3.09.2022 o 18:15, Mateusz Bogusz napisał:

> [...]
    > jest inaczej i nie jest. Wszędzie takie maleństwa 15-20mm długości. O
    > szerokości i grubości to już nie wspominam.

    To dobierz/doszlifuj jakiś klin do wału korbowego Ursusa, lub do wału
    silnika elektrycznego. Takie kliny mają po 50 mm długości - taki na ten
    przykład:
    https://shop.techmot.com.pl/czesci-do-ursus-c360-wpu
    st-walu-korbowego-10x8x56-c-360-od-nr-silnika-333500
    -,c248,p1296,pl.html

    --
    Collie

  • 3. Data: 2022-09-03 19:58:28
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 3 September 2022 at 18:15:20 UTC+2, Mateusz Bogusz wrote:
    a może funkc ja tego klina to nie tylko przenoszenie napędu,
    ale zabezpieczenie przed nadmiernym obciążeniem elementu tnącego, co może wywołać
    wyrwanie kosiarki, wywrócenie i obrażenia ciala operatora ?

    Wszystko jest zawsze dobrze przemyślane przez projektanta i producenta.

  • 4. Data: 2022-09-03 22:01:31
    Od: Grzexs <g...@w...plx>

    > Dlaczego te kliny są takie malutkie (15mm długości) skoro bruzda w
    > piaście i na wale ma 40-50mm?

    Zapewne ktoś przeliczył, że klin takiej długości będzie miał odpowiednią
    wytrzymałość i zerwie się działając jak bezpiecznik.

    --
    Grzexs

  • 5. Data: 2022-09-03 23:33:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 3 września 2022 o 18:56:38 UTC+2 Collie napisał(a):

> [...]
    > przykład:
    > https://shop.techmot.com.pl/czesci-do-ursus-c360-wpu
    st-walu-korbowego-10x8x56-c-360-od-nr-silnika-333500

    To co dałeś to wpust.

  • 6. Data: 2022-09-04 08:32:23
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.09.2022 22:01, Grzexs wrote:

    > Zapewne ktoś przeliczył, że klin takiej długości będzie miał odpowiednią
    > wytrzymałość i zerwie się działając jak bezpiecznik.

    Też mi się tak wydaje...Z piastą nie podumałem przyznaję, bo przecież
    jakoś trzeba ją nasunąć dlatego ma bruzdę przez całe wnętrze -
    https://i.postimg.cc/0j0zWyTf/WP-20220904-08-16-54-P
    ro.jpg

    Ale wał ma już dwie bruzdy, ta mała w której była resztka oryginalnego
    klina - https://i.postimg.cc/HWw8s6ry/WP-20220904-08-16-34-P
    ro.jpg

    I druga duża, która była pusta -
    https://i.postimg.cc/rskdNrPs/WP-20220904-08-16-01-P
    ro.jpg

    Źle pytanie zadałem. Jaki jest cel tej dużej bruzdy?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2022-09-04 09:52:10
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Jaki jest cel tej dużej bruzdy?
    Prawdopodobnie wał jest zunifikowany i może być stosowany w różnych
    silnikach. Tam, gdzie nie ma ryzyka najechania na pniak, czy kamień
    wpust zakłada się z duży rowek.
    Jacek

  • 8. Data: 2022-09-04 11:46:24
    Od: WS <L...@c...pl>

    niedziela, 4 września 2022 o 09:52:13 UTC+2 Jacek napisał(a):

    > Prawdopodobnie wał jest zunifikowany i może być stosowany w różnych
    > silnikach.
    Zapewne ten silnik ma też inne zastosowania, np. w jakimś agregacie prądotwórczym,
    wtedy zabezpieczenie przed nagłym zatrzymaniem wału nie jest potrzebne...

  • 9. Data: 2022-09-04 13:36:21
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.09.2022 o 11:46, WS pisze:
    > Zapewne ten silnik ma też inne zastosowania, np. w jakimś agregacie prądotwórczym,
    wtedy zabezpieczenie przed nagłym zatrzymaniem wału nie jest potrzebne...
    Cały silnik raczej nie, bo w kosiarce wał pracuje pionowo a w
    pozostałych maszynach poziomo. Natomiast sam wał jak najbardziej.
    Jacek

  • 10. Data: 2022-09-05 14:18:33
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Dlaczego te kliny są takie malutkie (15mm długości) skoro bruzda w
    > piaście i na wale ma 40-50mm?

    po to żeby zadziałały
    klin to de facto bezpiecznik, jak dasz większy to coś innego się rozleci

    https://allegro.pl/oferta/yato-kliny-do-kol-pasowych
    -60szt-10664052432

    https://allegro.pl/oferta/yato-zestaw-klinow-polokra
    glych-czolenkowych-80szt-9567953301