    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 13 Sep 2014 16:14:09 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Kocioł idealny
    From: dolniak <d...@g...com>

    1 Pionowy wymiennik, najlepiej rurowy, nawrotny.
    Jeśli masz sporo miejsca nad kotlem,to tak.Ale czyścić często i tak warto.
    .2 Stały ruszt wodny
    Porażka.w poprzednim,mialowym od niego się zaczęlo...teraz będzie to samo-ale tak na
    szybko innego pieca nie bylo.Wyjmowany jest bardziej praktyczny.Niedawno
    -użytkownik-opisal modyfikację.Krótko:wodny poprawia sprawność,skracając żywotność.No
    i czyścić trzeba.
    3. Podajnik umożliwiający spalanie groszku, peletu i miału - obecnie mam ślimakowy,
    ale nie daje rady z miałem. Czy tłokowy byłby lepszy?
    Bylby lepszy ale i droższy.Dodatkowo mial ma ten feler,że bardzo pyli,choćby nie wiem
    jak z dmuchawą kombinowal(+czyszczenie).Ja mieszalem mial z groszkiem i szlo na
    ślimaku.No,chyba że kamień się w miale trafil.
    Widzialem piec bez retorty.Podajnik ślimakowy pchal do rynny,na końcu rynny byl już
    ciemny popiól.Wlaściciel byl nim zachwycony(tzn przy mnie chwalil).Nie mialem jednak
    okazji sprawdzić zachwytów.
    4. Automatyka sterująca całością, nie musi być specjalnie wyszukana, ale 2 strefy
    czasowe (dzień/noc) o różnych temperaturach powinny być dostępne.
    To może być klopot,bo standardowe sterowniki takich kaprysów nie
    przewidują.Przerabiając samemu stracisz gwarancję na calość.
    Ale można zamówić sterownik u producenta(w tym kraju robią)Tak samo jak piec "pod
    siebie"-w rozsądnych granicach/kosztach.Poszukaj kotla u producenta,przynajmniej
    będzie o marżę tańszy,a dogadasz szczególy
    Pozdro dolniak