  • 1. Data: 2015-10-28 12:03:10
    Temat: Kogutek pytal czemu w Lodzi jest taniej jak w Krakowie. :-)
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    http://film.onet.pl/boguslaw-linda-gorzko-o-lodzi-ol
    ga-boladz-bedzie-ratowac-zycie-flesz-filmowy/5nmljs

  • 2. Data: 2015-10-28 13:12:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Do niedawna tez myślałem ze Łódź zdycha. Różowo nie jest ale i najgorzej tez nie.
    Prosty przykład. Jak ktoś chce na osiedlu warzywniak uruchomić to robi rozeznanie czy
    się opłacić. W Łodzi otworzyli niedawno, ze dwa miesiące temu, kolejne centrum
    handlowe. Nie znam się na budowie centrów handlowych ale cos mi się wydaje ze mogło
    kosztować ogromna kasę. Dziesiątki a może kilkaset milionów złotych. I niby prywatny
    inwestor wyłożył kasę żeby pustostan zbudować? Raczej niemożliwe i nieprawdopodobnie.
    Producent pralek i zmywarek złożył publiczna deklaracje ze w związku z rozbudowa
    fabryki zatrudni kolejne 500 osób. I zatrudni bo firma likwiduje fabrykę w Hiszpanii.
    Faktem jest ze w Łodzi upadł przemysł filmowy. Ale on nie z winy Łodzian i łodzi
    upadł. Akurat w tej branży miało co upadać. Może się podniesie. Największej w
    Europie hali zdjęciowej nie zburzono. Czy meneli dużo. Ilość meneli jest w miare
    stała i w miarę równo rozłożona w całej Polsce. Tutaj ubyło 150 tysięcy i o jakiś
    promil urosło. Mniej ludzi to deficytu mieszkaniowego nie ma. Raczej sprzedawcy i
    mający do wynajęcia są w gorszej sytuacji niż ci co by chcieli mieszkanie. Ceny tez
    niższe. To samo z handlem. Czy łódź jest biedna? Chyba nie bo w jakimś rankingu
    zadłużenia zwiazanego z czynszami w wielkich miastach Łódź jest w ogonie. Ostatnim
    argumentem może być ze Łódź jest chyba najbardziej zadłużonym miastem w Polsce. Jest.
    Ale to dobrze. Bo jak nie będą władze Łodzi miały kasy na oddanie to czyj to będzie
    problem? Mój czy banków? W ostatecznosci jak by trzeba było natychmiast oddać, nie
    potrafię znaleźć niczego czym mogły by być straszone miasto przez banki. To Łódź jest
    najpierw państwowa a potem łódzka. Wszyscy w Polsce po równo dostaną swoja część
    rachunku za Łódź.

  • 3. Data: 2015-10-31 22:06:33
    Od: s...@g...com

    Co do hipermarketów/galerii:
    http://www.gloswielkopolski.pl/artykul/3521599,powst
    aje-stowarzyszenie-poszkodowanych-przez-galerie-hand
    lowe,id,t.html?cookie=1
    http://wyborcza.pl/1,87648,16489284,Moja_handlowa_kl
    eska__Najemca_w_galerii_stracil_pieniadze.html?disab
    leRedirects=true

    Nie zwsze jest tak ze ktos cos itwiera bo ma interes w produkowaniu. czasem
    kombinacje z podatkiem, robieniem kosztów, przeczekiwaniem zastojów maja wiekszy
    skutek finansowy niz rzeczywista aktywność.

    Choć w łodzi bywam cotydzień przejazdem to widzę że tam sie nieco dzieje i rozwija.
    Choć jednak znam więcej ludzi z łodzi którzy pracują daleko poza nią (jakieś 5-7
    osob) niż ludzi którzy wybrali sie pracować do łodzi (zero osob)...

  • 4. Data: 2015-11-05 22:24:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na polityce ktoś dal statystyki o bezdomnych w Polsce. W Krakowie 1000 a Łodzi nie
    ma. Cos ten Kraków bardziej menelski, kibolski i bezdomny niż Łódź.

  • 5. Data: 2015-11-06 09:30:00
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > Na polityce ktoś dal statystyki o bezdomnych w Polsce. W Krakowie 1000 a Łodzi nie
    ma. Cos ten Kraków bardziej menelski, kibolski i bezdomny niż Łódź.

    Z drugiej strony Lodz musi byc wyjatkowo zacofanym miastem jesli nawet
    bezdomni sie nie pozywia. :-)

    Pozdro.. TK