  • 31. Data: 2009-03-09 12:39:53
    Temat: Re: Kolektor sloneczny
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    news:gp2kr9$82e$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
    > wiadomości news:gp2k5c$6e1$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > (2

    > odsetek
    >
    > Liczę na solidny kryzys...

    Ja też. Dlatego kasę trzeba trzymać, żeby potem wykorzystać okazję do tanich
    zakupów. Jak wydasz na kolektory, to nie wykorzystasz okazji.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 32. Data: 2009-03-09 12:45:27
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    wiadomości news:gp337k$hjo$2@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Nie wiesz co będzie i czy nie będziesz musiał sprzedawać kolektorów albo
    > całego domu.
    > Skąd Ci przyszło na myśl użycie słowa translokacja?
    > Liczysz, że rozmówcy go nie znają?

    > Bredzisz zaprawdę. Nie widzisz, że taką prasę to ja sobie mogę ZAWSZE
    kupić?
    > Nie muszę tego robić teraz, kiedy ceny paliw spadają i na dzień dzisiejszy
    > biopaliwo kosztuje mnie drożej niż diesel na stacji benzynowej.

    Może chwilowo, może faktycznie niedożyjesz tej chwili...
    Tylko po co się motasz na grupie?

  • 33. Data: 2009-03-09 12:46:25
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    wiadomości news:gp337l$hjo$3@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Ja też. Dlatego kasę trzeba trzymać, żeby potem wykorzystać okazję do
    tanich
    > zakupów. Jak wydasz na kolektory, to nie wykorzystasz okazji.

    Czekaj, aż za twoją kasę kupisz świeczkę i pudełko zapałek. I kawałek
    sznurka.

  • 34. Data: 2009-03-09 17:46:22
    Od: Rylen <r...@m...pl>

    Panslavista pisze:

    > Czekaj, aż za twoją kasę kupisz świeczkę i pudełko zapałek. I kawałek
    > sznurka.

    To są "święte" słowa !
    Już nie raz w historii tak bywało, że ludzie obudzili się z ręką...
    Rylen

  • 35. Data: 2009-03-09 23:00:02
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    Jan Werbiński <j...@j...com> napisał(a):

> [...]
    stawiają
    > np wiatraki, to z powodow polityczno podatkowych, a nie ekonomicznych.
    No to chyba jakaś własnie bzdura..Te "wiatraki" ze wzgledów
    ekonomiczno- ekologicznych własnie stawiaja.Krzywiles sie na Niemców-
    mozesz..Ale tylko w Niemczech widziałes wiatraki.Cała Dania, nawet Norwegia
    (gdzie mnóstwo hydroelektrowni jest),Anglia, Holandia(pelno stoi na
    polderach) to wszystko jakaś zmowa polityczno-podatkowa???Tylko my rozumnie
    smiejmy sie z tych w/w "głupich"... I wiemy -a jakże swoje!! I coraz
    bardziej ten pociag nam odjezdża.Itd, itp.

  • 36. Data: 2009-03-09 23:15:42
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Marex" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > smiejmy sie z tych w/w "głupich"... I wiemy -a jakże swoje!! I coraz
    > bardziej ten pociag nam odjezdża.Itd, itp.

    http://www.cbs.nl/en-GB/menu/themas/industrie-energi
    e/publicaties/artikelen/archief/2007/2007-2187-wm.ht
    U nas prąd kosztuje średnio 11 eurocentów.
    W Holandii 2x drożej.
    To plus dotacje sprawia, że TAM jest to opłacalne.
    U nas nie.

  • 37. Data: 2009-03-10 08:22:32
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > smiejmy sie z tych w/w "głupich"... I wiemy -a jakże swoje!! I coraz
    > bardziej ten pociag nam odjezdża.Itd, itp.

    Co za bzdury. To, ze stoją wiatraki to tylko i wyłącznie wynik przepisów
    wprowadzonych przez pseudoekologów narzucających procentowy udział energii
    odnawialnej i Niemiaszki muszą pakować kasę w nieopłacalne budowy elektrowni
    wiatrowych.

  • 38. Data: 2009-03-10 12:22:39
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    Boombastic <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > wprowadzonych przez pseudoekologów narzucających procentowy udział energii
    > odnawialnej i Niemiaszki muszą pakować kasę w nieopłacalne budowy

    Jakos widziałem wiele wiecej tych wiatraków w Europie anizeli tylko w
    Niemczech.Wszedzie jacyś głupi... ci Angole, zle sie dzieje w panstwie
    duńskim, Holendrom się chce tyle tego kręcić.We Włoszech gdzie tylko sie da
    powciskali na budowlach kolektory-chociaż mróz im specjalnie nie dokucza.. A
    u nas -jest tanio !- co tam odnawialna energia..~~tradycja węgla,miału i
    stali.

  • 39. Data: 2009-03-10 12:33:15
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

> [...]

    > U nas prąd kosztuje średnio 11 eurocentów.
    > W Holandii 2x drożej.
    > To plus dotacje sprawia, że TAM jest to opłacalne.
    Fakt, że w krajach rozwinietych Europy prąd jest droższy.I wkrótce w
    tych cenach ich dogonimy.Jakos nie widzę szans, by równie szybko dogonimy
    ich poziomem zarobków.Po co wiec niwelować próby zastosowania energii
    odnawialnej w róznej postaci.kazde ziarno jest cenne. W moim regionie na
    rzece Ner ( o bardzo szybkim nurcie powstało ostatnio 12 małych elektrowni
    wodnych.Nakłady zwracaja się inwestorom po 6-7 latach.Mimo wielu trudów
    pokonywania barier i braku dotacji.Wiec coś sie zaczyna oplacać!

  • 40. Data: 2009-03-10 12:41:50
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

> [...]

    > z pieniędzy, których nie wydałem na kolektory teraz i procentowały.
    > W obu sytuacjach jestem sporą sumę do przodu.

    Piękne prognozy! gratuluję. I jeszcze jako rentier kupisz sobie
    kolektory.. Powiem krótko. Mam zbiornik cwu 120 l ogrzewany do temp.50oC
    olejem opalowym.Gdy ogrzewałem zamontowaną oryginalnie wewnątrz grzałką o
    mocy 2300W , to przy zużyciu choćby tych 120 l wody(4 osoby) płaciłem za
    sama energię w II taryfie tylko ok.50zlotych m-cznie(żeby nie było
    wątpliwości - ogrzewacz ocieplony solidnie -ACV)Rocznie to juz 600złotych.
    Nawet licząc 10 lat po naiwnie stałych cenach mamy 6000(SZEŚĆ TYSIECY)
    zlotych...
    Nie wiem jak to robisz ogrzewając swoje 50litrów wody na dzień.(mozna
    grzać część tej wody "w kółko"..)i sięgasz następnej ery w dziejach (350
    lat). Niektórzy mają większe zużycie ciepłej wody(wanny, jacuzzi, itp) To
    może właśnie oni myślą o odnawialnym i tańszym(RELATYWNIE!!)MEDIUM. DAJMY
    IM ZIELONE ŚWIATŁO~~~I tyle,- pozdrawiam Marex