  • 21. Data: 2009-03-09 08:04:16
    Temat: Re: Kolektor sloneczny
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Grzegorz Brycki pisze:

    > - z tego co wiem to dobre rurowe solary, ze zbiornikiem i instalacją (2
    > solary) to koszt ok 9000-12000 zł.

    ...no i teraz należy sobie policzyć, ile ciepłej wody można przygotować
    za te 10 000 PLN grzejąc samym kotłem.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 22. Data: 2009-03-09 08:09:54
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości

    > ...no i teraz należy sobie policzyć, ile ciepłej wody można przygotować za
    > te 10 000 PLN grzejąc samym kotłem.

    6 400 000 litrów wody o temperaturze 65 stopni.

    Licząc 50 litrów na dzień mam wodę na 350 lat.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 23. Data: 2009-03-09 08:17:25
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > rzeczwistego
    > wzrostu cen energii. Ale wiemy (na podstawie doswiadczenia), że wzrost
    > nędzie. No wiec wypadałoby przyjać chociazby dotychczasową dynamikę
    > wzrostu
    > np. w ostatnich 5 latach i zastosować to ~~~do kalkulacji.
    > Jezeli uważasz, że suma nakładów np.(koszty kompletu
    > solarnego=przyjmijmy
    > 12000zł)w ciagu 10 lat lub wiecej da lepszą stopę zwrotu anizeli koszt
    > energii i jej stały wzrost - to gratuluję optymizmu.Rozumiem, że niełatwo
    > jest inwestować na wiele - do przodu, ale nie liczmy tego jakimis stalymi

    Zamiast się produkować to sam policz. Skoro koszt alternatywny wyniesie
    rocznie ok. 600-700 zł to myśłisz, że nie pokryje to ruchów cen energii
    elektrycznej? Skoro Jan policzył, że rocznie terma zużywa ok. 400 zł to
    margines bezpieczeństwa jest spory.

  • 24. Data: 2009-03-09 08:20:32
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > z tzw. "zachodu" i nie promuje małych inwestycji proekologicznych ?
    > Dlaczego ja, mając pompę ciepła, muszę za prąd płacić więcej (w
    > przeliczeniu na kWh !) niż ktoś, kto pali węglem ? Dlaczego nie prowadzi
    > się programów modernizacyjnych, które uwzględniają pompy ciepła ?
    >
    > Solary, pompy ciepła itp. byłyby dużo bardziej popularne, gdyby z
    > urzędu były promowane poprzez dotacje do inwestycji lub zwolnienie z
    > podatku VAT energii zużywanej na potrzeby ogrzewania domów pompami ciepła.
    >
    > Bo jak na razie, ekonomiczna zasadność stosowania takich rozwiązań jest

    Nie bierzecie pod uwagę niezależnosci energetycznej od dostawców i małej
    wrażliwosci na koniunkturę rynkową. Stąd wypływa konieczność inwestycji "na
    wieki" a więc trwałość i długi okres używania raz zainstalowanego sprzętu.
    Resurs powinien być co najmniej 50 letni. A wtedy wszystko się opłaca, i
    wiatrowe, słoneczne i pompy ciepła np. pobieranie ciepła z wody w sezonie i
    akumulowanie go w podziemnych akumulatorach najlepiej pod budunkami lub
    szklarniami...

  • 25. Data: 2009-03-09 08:27:12
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości

    > ...no i teraz należy sobie policzyć, ile ciepłej wody można przygotować
    > za te 10 000 PLN grzejąc samym kotłem.

    Bierzesz pod uwagę aktualne ceny przy dostępności mediów energetycznych,
    przemyśl ceny 10 x wyższe, brak mediów i wzrost ceny przy takim
    przypuszczalnym popycie...

  • 26. Data: 2009-03-09 08:28:28
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > wiatrowe, słoneczne i pompy ciepła np. pobieranie ciepła z wody w sezonie
    > akumulowanie go w podziemnych akumulatorach najlepiej pod budunkami lub

    Bzdura. Prawie każda lokata kapitału daje lepszy zwrot.
    Nie opłaca się, jeżeli uwzględnisz odsetki utracone.
    Jakoś bogaci takich inwestycji nie przeprowadzają. Jeżeli już nawet stawiają
    np wiatraki, to z powodow polityczno podatkowych, a nie ekonomicznych.

  • 27. Data: 2009-03-09 08:29:44
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    >
    > Bierzesz pod uwagę aktualne ceny przy dostępności mediów energetycznych,
    > przemyśl ceny 10 x wyższe, brak mediów i wzrost ceny przy takim

    Wtedy albo będę zarabiał 20x więcej, albo założę kolektory za część odsetek
    z pieniędzy, których nie wydałem na kolektory teraz i procentowały.
    W obu sytuacjach jestem sporą sumę do przodu.

  • 28. Data: 2009-03-09 08:40:48
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    wiadomości news:gp2k30$68k$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    stawiają
    > np wiatraki, to z powodow polityczno podatkowych, a nie ekonomicznych.

    Nie wiesz co będzie i czy twój kapitał na który liczysz zmniejszy się do
    zera w wyniku translokacji jego pobytu. Zawsze masz duże szanse zostać
    gołodupcem za rok, więc jezeli wydasz z twojego kapitału na sprZęt do
    produkcji energii - np. prasę do wytłaczanie oleju z nasion roslin oleistych
    (w Chinach są takie małe na uzytek komun wiejskich i postawisz agregat z
    Andrychowa, TO CI JUZ TA CZĘŚC KAPITALU ZACZNIE PRZYNOSIĆ REALNE KORZYŚCI.

  • 29. Data: 2009-03-09 08:41:37
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    wiadomości news:gp2k5c$6e1$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Wtedy albo będę zarabiał 20x więcej, albo założę kolektory za część
    odsetek
    > z pieniędzy, których nie wydałem na kolektory teraz i procentowały.
    > W obu sytuacjach jestem sporą sumę do przodu.

    Liczę na solidny kryzys...

  • 30. Data: 2009-03-09 12:39:10
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    >
    > Nie wiesz co będzie i czy twój kapitał na który liczysz zmniejszy się do
    > zera w wyniku translokacji jego pobytu. Zawsze masz duże szanse zostać

    Nie wiesz co będzie i czy nie będziesz musiał sprzedawać kolektorów albo
    całego domu.
    Skąd Ci przyszło na myśl użycie słowa translokacja?
    Liczysz, że rozmówcy go nie znają?

> [...]
    > (w Chinach są takie małe na uzytek komun wiejskich i postawisz agregat z
    > Andrychowa, TO CI JUZ TA CZĘŚC KAPITALU ZACZNIE PRZYNOSIĆ REALNE

    Bredzisz zaprawdę. Nie widzisz, że taką prasę to ja sobie mogę ZAWSZE kupić?
    Nie muszę tego robić teraz, kiedy ceny paliw spadają i na dzień dzisiejszy
    biopaliwo kosztuje mnie drożej niż diesel na stacji benzynowej.