    From: "Marex" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Kolektor sloneczny
    Date: Tue, 10 Mar 2009 12:41:50 +0000 (UTC)

    Jan Werbiński <j...@j...com> napisał(a):

    > Wtedy albo będę zarabiał 20x więcej, albo założę kolektory za część
    odsetek
    > z pieniędzy, których nie wydałem na kolektory teraz i procentowały.
    > W obu sytuacjach jestem sporą sumę do przodu.

    Piękne prognozy! gratuluję. I jeszcze jako rentier kupisz sobie
    kolektory.. Powiem krótko. Mam zbiornik cwu 120 l ogrzewany do temp.50oC
    olejem opalowym.Gdy ogrzewałem zamontowaną oryginalnie wewnątrz grzałką o
    mocy 2300W , to przy zużyciu choćby tych 120 l wody(4 osoby) płaciłem za
    sama energię w II taryfie tylko ok.50zlotych m-cznie(żeby nie było
    wątpliwości - ogrzewacz ocieplony solidnie -ACV)Rocznie to juz 600złotych.
    Nawet licząc 10 lat po naiwnie stałych cenach mamy 6000(SZEŚĆ TYSIECY)
    zlotych...
    Nie wiem jak to robisz ogrzewając swoje 50litrów wody na dzień.(mozna
    grzać część tej wody "w kółko"..)i sięgasz następnej ery w dziejach (350
    lat). Niektórzy mają większe zużycie ciepłej wody(wanny, jacuzzi, itp) To
    może właśnie oni myślą o odnawialnym i tańszym(RELATYWNIE!!)MEDIUM. DAJMY
    IM ZIELONE ŚWIATŁO~~~I tyle,- pozdrawiam Marex