  • 1. Data: 2010-01-12 21:28:49
    Temat: Kominek a pobór powietrza...
    Od: "andy" <k...@o...pl>

    Witam,
    W domu ma być wentylacja mechaniczna z rekuperatorem i kominek używany tylko
    okazjonalnie.
    Dlatego nie chcę tracić kasy na kominek z wyższej półki z całkiowitym dolotem
    powietrza z zewnątrz (mam wyprowadzoną rurę 160mm).
    Wstępnie wybór padł na Zuzię Eko z firmy Kratki.
    Można do niej dokupić przystawkę do poboru powietrza z zewnątrz.
    Po kilku mailach i telefonach okazało się,że powietrze do kurtyny i do
    dopalania spalin kominek pobiera z pomieszczenia -"ale jest to tak znikoma
    ilość,że nie powinno się brać tego pod uwagę"-to z działu technicznego firmy.
    Czy rzeczywiscie tak jest w praktyce?
    Czy lepiej kupić z szczelnym dolotem np.Tarnava..
    Przekopałem trochę netu ale tańsze kominki biorą powietrze tylko z
    pomieszczenia.
    Chyba, że jakieś godne uwagi przeoczyłem.

    Pzdr,

  • 2. Data: 2010-01-12 22:37:20
    Temat: Re: Kominek a pobór powietrza...
    Od: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl>

    Użytkownik "andy" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Przekopałem trochę netu ale tańsze kominki biorą powietrze tylko z
    > pomieszczenia.
    > Chyba, że jakieś godne uwagi przeoczyłem.

    Mam reku, i tarnavę 14KW z poborem tylko z zewnątrz. Działa ok, tylko teraz
    kupiłbym większy, duuużo większy - się okazało że w domu wszyscy lubią
    ognisko w salonie ;)

    Adam

  • 3. Data: 2010-01-13 04:25:15
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > Dlatego nie chcę tracić kasy na kominek z wyższej półki z całkiowitym
    > dolotem
    > powietrza z zewnątrz (mam wyprowadzoną rurę 160mm).
    > Wstępnie wybór padł na Zuzię Eko z firmy Kratki.

    Ile to to kosztuje z "przystawką" ? Za 3k mozna miec stalowy wyłożony
    szamotem w srodku, z doprowadzeniem powietrza z zewnatrz innego polskiego
    producenta. Dosyc porzadnie zrobiony, kolega ma Kratke i mowil ze ten jest
    duzo lepiej wykonany (stoi u mnie).

> [...]
    znikoma
    > ilość,że nie powinno się brać tego pod uwagę"-to z działu technicznego

    No - oczywiscie. Tak znikoma ale zaloze sie ze okreslic tego nie potrafia. W
    kazdym razie - ten moj tez nie jest 100% szczelny poniewaz pobiera powietrze
    do kurtyny z wewnatrz domu - jednakze mozna to "wyłączyć" i miec bez kurtyny
    (wyłączyć =fizycznie zatkać te wloty kawałek blaszki plus silikon, nic nie
    widać). Zalezalo mi na w miare niskiej cenie, szamocie i szczelnosci - to
    kurtyne poswiecilem.

    > Czy rzeczywiscie tak jest w praktyce?
    > Czy lepiej kupić z szczelnym dolotem np.Tarnava..

    Tez to rozwazalem - wybralem jednak funkcjonalnosc szamotu i stali nad
    żeliwo.

    > Przekopałem trochę netu ale tańsze kominki biorą powietrze tylko z
    > pomieszczenia.

    Nie wiem jaki duzy kominek potrzebujesz ale moze cos z Blanzeka, Hajduka,
    Arysto (ten ostatni to ten moj).

    Pozdrawiam

    Kane

  • 4. Data: 2010-01-13 07:25:30
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Kane pisze:

> [...]
    > producenta. Dosyc porzadnie zrobiony, kolega ma Kratke i mowil ze ten jest

    Szamot dobra rzecz. Ale chodzi o kominek do ozdoby, wiec szamot
    nie ma istotnego znaczenia (z drugiej strony zimy ostatnio ostre ...)

    > Nie wiem jaki duzy kominek potrzebujesz ale moze cos z Blanzeka, Hajduka,
    > Arysto (ten ostatni to ten moj).

    Dolot w firmie Kratki" kosztuje cos pod 500 zl? Przy kominku
    za bodajze 1800 zl to niemalo. Tymczasem wystarczy doprowadzic
    rure z zewnatrz w okolice popielnika. Kominek ssie powietrze dziurami
    i wcale nie trzeba podawac go wprost do paleniska. Byla dyskusja
    na ten temat i praktyczne rozwiazania, jak i któredy to powietrze podac.

    pozdro
    --
    A S

  • 5. Data: 2010-01-13 08:05:22
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Czy rzeczywiscie tak jest w praktyce?

    Mój francuski wkład całe powietrze pobiera z pokoju a grzeje aż miło.

    Zawsze i każdy wkład trochę bierze z pokoju, jak będę robił drugi kominek to
    też z pokoju powietrze.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 6. Data: 2010-01-13 08:11:03
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Mam reku, i tarnavę 14KW z poborem tylko z zewnątrz. Działa ok, tylko teraz
    > kupiłbym większy, duuużo większy - się okazało że w domu wszyscy lubią
    > ognisko w salonie ;)

    Też mam Tarnavę (Compfort Universal) 14 kW, ale przecież całkiem duże ognisko
    w niej można zapalić ;-)

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 7. Data: 2010-01-13 09:23:53
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 13 Sty, 05:25, "Kane" <k...@a...pl> wrote:

> [...]
    > producenta. Dosyc porzadnie zrobiony, kolega ma Kratke i mowil ze ten jest

    A można prosić o konkrety n/t tego "innego polskiego producenta"?

    J.

  • 8. Data: 2010-01-13 11:04:00
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    >A można prosić o konkrety n/t tego "innego polskiego producenta"?

    Arysto - pisze dalej w poscie ze to jest ten "moj" ;), jakis najtanszy model
    nie pamietam teraz parametrow (i tak sa pewnie brane z sufitu).

    Bardzo fajny wklad, szukalem taniego do okazyjnego palenia ale dolozylem do
    tych 3k poniewaz jakosc wykonania tych marketowych czy "kratki" byla taka
    sobie plus nie najlepsze opinie znajomych ktorzy je kupili plus brak szamotu
    plus kombinowanie z doprowadzeniem powietrza do paleniska.

    Mam nadzieje ze pochodzi dlugie lata ;)

    Kane

  • 9. Data: 2010-01-13 13:20:39
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 12 Sty, 22:28, "andy" <k...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Przekopałem trochę netu ale tańsze kominki biorą powietrze tylko z
    > pomieszczenia.
    > Chyba, że jakieś godne uwagi przeoczyłem.

    Mam zuzie z kratki. Najbardziej moge narzekac na transport bo firma
    spedycyjna przywiozla go na zwyklym samoch. Musialem wezwac sasiada do
    pomocy aby rozladowac.
    Co do samego kominka to jest ok. Oczywiscie powietrze do spalania
    drewna jest z zewnatrz. Doprowadzenie do paleniska jest lekko mowiac
    karkolomne i musialem lekko je zmodyfikowac gdyz odsuniecie od sciany
    byloby duze a mi zalezalo na minimalizacj przestrzeni. Pobawilem sie
    troche w blacharza i zrobilem kolanko do kotrego jest podpieta rura
    spiro.
    Sama funkcjonalnosc kominka jest ok. Duze palenisko. Szyba ma
    odpowiednie szczeliny z obudowa aby ja powietrze oczyszczalo. Niestety
    denerwuje mnie wajcha do szybra gdyz za kazdym razem przy zaladunku
    drzewa trzeba przekrecac galke aby drzwiczki calkowicie otworzyc.
    Producent rowniez nie pomyslal o tym aby przepustnice manualna do
    powietrza zewnetrznego jakos zamocowac do obudowy kominka. Musialem
    sie lekko namozolic z tym.
    Zdjecia sa tutaj jakby co jak to wyglada po zabudowie.
    http://picasaweb.google.pl/pawel.prusinski/TEST_Madz
    ia#5366384118685109330
    Front chcialem zabudowac granitem/marmurem ale okazalo sie ze
    kamieniarz jest oszust i zdzierca. Wiec zagipsowalem front i
    pomalowalem w kolorze scian.

  • 10. Data: 2010-01-13 15:37:56
    Od: mk <d...@t...pl>

    Kudlaty pisze:
    > Zdjecia sa tutaj jakby co jak to wyglada po zabudowie.
    > http://picasaweb.google.pl/pawel.prusinski/TEST_Madz
    ia#5366384118685109330

    Napisz proszę, że na prawej lub tylnej ściance obudowy masz wlot
    powietrza poniżej poziomu wkładu kominkowego, z jego zakończeniem pod
    wkładem, bo wylot widać.
    Pdr. M