  • 1. Data: 2010-06-24 10:22:05
    Temat: Koniec budowy
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Koniec budowy :-) Wczoraj zona odebrala pozwolenie na uzytkowanie. Dzisiaj
    idzie do gminy, aby nadac numer.

    Prawie rok staralismy sie o pozwolenie. Projekt Afrodyta.
    Pierwsza lopata zostala wbita 7 maja 2009. Staralismy sie szybko budowac. Po
    sprzedazy poprzedniego domu przenieslismy sie do bloku. Latwo nie bylo (w
    bloku), czlowiek szybko sie przyzwyczaja do dobrego i obrasta w wiele
    rzeczy, których ciezko sie pozbyc opuszczajac dom. Wiec mieszkanie i garaz
    pekaly w szwach.

    Czy widze juz bledy w nowym domu?

    Tak.
    Jak zwykle problemem jest rozmieszczenie gniazdek i wlaczników swiatla.
    Czesc oswietlenia mogla byc inaczej rozwiazana. Ciezko nad tym zapanowac jak
    ma sie surowe sciany a trzeba uzgodnic z elektrykiem wszystkie punkty.
    Dodatkowo teraz ciezko sobie wyobrazic jak te wszystkie halogeny i diody
    beda swiecic. Starczy tego swiatla czy tez nie? Nie ma tez nikogo, kto moze
    doradzic. Tu jest luka na rynku.

    Co jeszcze? To chyba trzeba bylo jeszcze bardziej obnizyc garaz, bo jest
    jednak dosyc wysoko w stosunku do drogi. Podjazd ma 6-7%. Sam tego nie
    widzialem jak ustalalismy poziomy a nikt jakos mi na to nie zwrócil uwagi.

    To na ten moment. Co jeszcze, to sie okaze.

    Co bym zmienil?
    Dal wiekszy przekrój instalacji wody do ogrodu.

    Nie wiem tez jak bedzie sie sprawdzala stacja zmiekczania wody na MgCl2
    zamiast na NaCl pierwsze wrazenia nie sa zachwycajace. Ale moze to dla tego,
    ze poprzednio mialem te druga i woda miala jednak troche inne wlasciwosci.
    Ta ma byc zdrowsza, zamiast niezdrowego sodu w wodzie mamy zdrowszy magnez.

    Czy grupa mi pomogla?
    Oczywiscie! Mysle, ze wiecej trafnych decyzji podjalem, poniewaz moglem
    pewne sprawy lepiej przewidziec zajac wasze doswiadczenia i opinie.

    Co ja teraz bede robil? A moze by tak jeszcze jeden?

    5224 (20100624) __________

  • 2. Data: 2010-06-24 10:34:18
    Temat: Re: Koniec budowy
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik nacocito napisał:
> [...]
    > sygnatur wirusow 5224 (20100624) __________
    >
    > Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

    Gratulacje :)
    Życzę ci byś ciągle był gościem na pl....budowanie, a nigdy nie musiał
    pisać na pl...remonty :)

    pozdrawiam
    rafał

  • 3. Data: 2010-06-24 10:46:12
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "rrr" <r...@o...rrr.pl> wrote in message

    > Gratulacje :)
    > Życzę ci byś ciągle był gościem na pl....budowanie, a nigdy nie musiał
    > pisać na pl...remonty :)

    Jeszcze zima prezed nami :-) Oby po zimie okazało się wszystko dobrze :-)

  • 4. Data: 2010-06-24 10:54:31
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    > "rrr" <r...@o...rrr.pl> wrote in message

    > Jeszcze zima prezed nami :-) Oby po zimie okazało się wszystko dobrze :-)

    Grzane już było od listopada. Całą zimę trwały prace wewnątrz, więc
    instalacja jest sprawdzona. W miesiącach zimowych za GZ wyszło po około
    400zł

    5224 (20100624) __________

  • 5. Data: 2010-06-24 11:20:48
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Gratulacje i nie znikaj. Pisz o doswiadczeniach te beda bardzo cenne.
    Sam wiesz ze wiekszosc to ci co dopiero sie ucza a doswiadczenia
    dopiero zbieraja.

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 6. Data: 2010-06-25 06:54:46
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    A to dziwne bo u nas jest najpier nadanie numeru a potem wszelkie odbiory
    instalacji elektrycznej, gazowej, mapki powykonawcze, kominiarz i dopiero z
    tym wszystkim do PINBu o pozwolenie na użytkowanie.

    Marek

  • 7. Data: 2010-06-25 06:55:23
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Gratuluję i życzę wszystkiego najlepszego pod nowym dachem.

    Marek

  • 8. Data: 2010-06-25 18:56:09
    Od: "Radek B." <r...@w...pl>

    > Dodatkowo teraz ciezko sobie wyobrazic jak te wszystkie halogeny i diody
    > beda swiecic. Starczy tego swiatla czy tez nie? Nie ma tez nikogo, kto
    > moze doradzic. Tu jest luka na rynku.

    Nie ma zadnej luki. Jest taki zawod, ktory przyszlo mi wykonywac, jak
    projektant oswietlenia. I to on bez problemu dobierze i doradzi, co i jak -
    zeby bylo ladnie, jasno i ekonomicznie.

    Tylko ze na oswietlenie nie trzeba zatwierdzac osobnego projektu ani
    dostawac pozwolen, to sie nikt nie interesuje, bo Pan Kaziu elektryk sam
    dobierze to co trzeba. A potem jest albo napakowane 1000W w halogenach w
    kazdym pokoju, albo gowniane diody o trupim swietle albo jest ciemmno jak w

    Jakbys mial jakies pytania co do swiatla - moge cos podpowiedziec.

    Gratulacje z zakonczenia!

    Pozdrawiam

    RadekB

  • 9. Data: 2010-06-26 06:07:08
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Radek B." <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma zadnej luki. Jest taki zawod, ktory przyszlo mi wykonywac, jak
    > projektant oswietlenia. I to on bez problemu dobierze i doradzi, co i
    > jak - zeby bylo ladnie, jasno i ekonomicznie.

    Zdawałem sobie sprawę, że taka profesja istnieje. Nie jest to jednak usługa
    tak popularna jak projektowanie łazienek czy np. wystroju okien.
    Uważam, że przy obecnym rozwoju różnego typu oświetlenia taka pomoc powinna
    być bardziej popularna. Przecież stając przed regałem z oświetleniem w
    jakimś obi większość z nas nie ma pojęcia co wybrać. A będzie coraz gorzej
    jak całkowicie wycofają tradycyjne żarówki. Komu one przeszkadzały i czy nie
    jest to uszczęśliwianie nas na siłę???

    Poza tym, to każdemu z nas się wydaje, że zaprojektowanie osietlenia przez
    kogoś kto się na tym zna to ciągle zbędny wydatek i można sobie poradzić
    samemu. A te czasy właśnie chyba przechodzą do historii wraz z tradycyjną
    żarówką i zwisami w centralnym punkcie pomieszczenia.

> [...]
    > kazdym pokoju, albo gowniane diody o trupim swietle albo jest ciemmno jak

    Co do rozmieszczenia punktów, gniazd i przełączników to w moim przypadku nie
    zdawaliśmy się na pana Kazia. Mieliśmy jakieś wyobrażenie po ostatnim domu
    co i jak powinno być zrobione.
    Tylko tak jak pisałem, na etapie wyznaczania punktów, człowiek nie zawsze
    jest w stanie wyobrazić sobie jak w tym domu będzie funkcjonował. Więc
    decyzje podjęte na tym etapie nie zawsze są trafne.
    Na to wszystko nakłada się jeszcze mnogość wyboru źródeł światła i mamy
    problemy.

  • 10. Data: 2010-06-29 07:29:58
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Jakbys mial jakies pytania co do swiatla - moge cos podpowiedziec.
    >
    > Gratulacje z zakonczenia!
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > RadekB

    Jak masz jeszcze troche checi porozmawiania o oswietleniu to ja mam
    kilka pytan.

    Pozdrawiam
    KADAR