  • 11. Data: 2017-05-06 08:29:42
    Temat: Re: Konstrukcja 6 metrowa - z czego
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-05-05 o 13:54, Jacek pisze:
    > Chcę zbudować nową konstrukcję wsporczą pod ambonę do polowania.
    > Chodzi o podporę o wysokości 5,5-6 metrów pod "budkę".
    > Dotychczasową z drewnianych słupów podpalają mi ekoterroryści i teraz
    > przyszła kolej na metal. Doradźcie, czy słup z rury stalowej fi 250 mm
    > będzie odpowiedni, cy może coś a'la kratownica. Zależy mi, aby było
    > tanie, niepalne i w miarę estetyczne.
    > Jacek

    Ambony to tylko dla mięczaków.
    Prawdziwy facet to idzie z gołymi łapami na niedźwiedzia albo lochę :)

  • 12. Data: 2017-05-06 14:00:38
    Od: w...@a...com

    W dniu piątek, 5 maja 2017 21:52:42 UTC+2 użytkownik WS napisał:

    > tak sie ograniczac? ;)
    > moze cos takiego? http://kolorowanki.com.pl/sites/default/files/tmp/fi
    eld/image/KOLOROWANKA-WIEZA-OBRONNA.jpg

    > ;)

    Bardzo dobry projekt czy idea.

    Tym wrednym anty czy pro-eko-terrrorystom szczeny poopadaja i może zamiast
    podpalac zaczna sie osikiwac z niemocy.

    Tyle, ze ten zameczek to staroc. Ja proponuje cos bardziej nowoczesnego.
    potrzeba zakupić 7-8 kregow betonowych, takich jakich używa się do budowy
    studzien. Taki jeden krag kosztuje około stowy zatem koszt wiezy zamknie się
    w kwocie około tysiąca złotych. Poltora krega należy zakopać w dole glebokim na
    co najmniej 1.2 m (glebokosci przemarzania) a potem pozostale ustawić jeden na
    drugim. Dla wzmocnienia trzy pierwsszse zalecam zalac chudym betonem. Potem
    już drobiazg; na szczycie wykonać szalunki, zazbroic i znowu zalac betonem
    tyle, e już konstrukcyjnym aby ta platforma obserwacyjna tez byla nie palna
    i nie wymagajaca konserwacji oraz odporna na ogien, gdyby ci zieloni
    (umysłowo) chcieli budowle polac latwopalna substancja i ja podpalić.

    Niestety nadal pozostaje nierozwiązany problem windy dojazdowej. Noszenie
    ze soba na kazde polowanie drabiny dolasu, byłoby samo-auto-terroryzmem.

    A na powaznie to proponowałbym odbudowac czy zbudować typowa, drewniana
    kazalnice i gdzies na drzewie czy w jakiejś budce dla ptakow w niewielkiej od
    niej odleglosci, zainstalować kamere, monitoring, uruchamiany automatycznie
    w przypadku pojawienia się ruchomych obiektow fizycznych. Sa takie i to
    niezbyt drogie.
    Po kolejnym spaleniu ambony należy z urządzenia sledzacego czyli z tej budki
    dla ptaszków wyjac karte pamięci i udac się z nia do najbliższego posterunku
    MO, przeplaszam, PO.
    Pan starszy aspirant będzie już wiedzial co i jak dalej robic. Tyle, ze to tez
    nie jest najlepsze rozwiązanie bo ci anty-costam mogą mieć w PO znajomości i
    wtedy należy uwazac coby dom czy mieszkanie myśliwego nie splonely. Tym razem
    w celu zatarcia sladow i zniszczenia dowodow tej jakze pożytecznej działalności
    szalonych ekologow zielonych. A może i ciapatych czy tych ze wschodu. Tego
    nie-za-dalekiego oczywiście. Jednym słowem zgroza.

    Pzdr
    Tornad

  • 13. Data: 2017-05-07 17:31:51
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 05.05.2017 13:54, Jacek pisze:

    > Chcę zbudować nową konstrukcję wsporczą pod ambonę do polowania.

    Kto nie szanuje zwierząt jakie by one nie były - zabija je w ramach sportu dla
    psychopatów,
    czy dla zaspokojenia chorych i zboczonych żądz, lub z powodu posiadania małego
    fiuta -
    jest bydlakiem kwalifikującym się "odstrzału". Tyle.

  • 14. Data: 2017-05-07 18:06:07
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 maja 2017 17:31:51 UTC+2 użytkownik collie napisał:

> [...]
    > fiuta -
    > jest bydlakiem kwalifikującym się "odstrzału". Tyle.

    a co wobec tego sądzisz o tym
    http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,2177531
    8,ursynow-gniazdo-sojki-zablokowalo-budowe-ulicy-kto
    ra-ma-polaczyc.html#BoxLokWawImg#BoxLokKrajImg

    b.

  • 15. Data: 2017-05-07 18:25:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Masz racje i jednoczesnie jej nie masz. Jestesmy drapieznikami od samego poczatku
    uzaleznionymi od bialka zwierzecego. Nawet w tej polowie swiata ktora je soje i inne
    fasole tez jedza mieso, tylko mniej. Eskimosi bez miesa i tluszczu pochodzacego od
    zwierzat wymarli by z glodu. Podle jest ze w obozach koncentracyjnych chodujemy
    zwierzeta i je masowo zabijamy zeby zjesc. Swina nic glupsza od psa czy kota nie
    jest. Ptaki sa tez madre. Gdzies tam w swiecie zabijaja delfiny zeby je zjesc. Sa
    miejsca na Ziemi gdzie jedza psy i koty. Jak by sie kiedys dalo, jest to juz mozliwe
    na bardzo mala skale, stworzyc syntetyczne bialko zwierzece ktorym mozna by wykarmic
    ludzi na Ziemi to mysliwstwo bedzie musialo zostac. Na Ziemi jest lancuch pokarmowy.
    Zostal przez czlowieka zaklocony. Wyprowadzenie sie z jakiegos terenu drapieznikow
    powoduje natychmiastowy wzrost populacji wszystko i roslinozernych. Zezra wszystko w
    lasach i zaczna korzystac z upraw prowadzonych przez czlowieka. Zwierzta nie wyjedza
    jedzenia dla czlowieka w sposob planowy. Zezra wszystko. Czyli niestety sztucznie
    trzeba regulowac populacje zwierzat. Okropne to jest ale konieczne, to taki uboczny
    skutek rozwoju cywilizacyjnego. Tak przy okazji. Na Swiecie wyrzuca sie sporo
    zywnosci. To i wyrzuca sie mieso i przetwory miesne. Oznacza to ze zabija sie w skali
    Swiata ogromne ilosci zwierzat bez zadnej uzasadnionej potrzeby. Nie jestem mysliwym

  • 16. Data: 2017-05-07 18:33:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sadze ze jak ulica ma miec dwiescie metrow to nie trzeba zaczynac budowy od miejsca
    gdzie stoi drzewo z gniazdem. Mozna ta ulice skonczyc tam gdzie jest drzewo.

  • 17. Data: 2017-05-07 21:47:17
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 07.05.2017 18:06, Budyń pisze:

    > a co wobec tego sądzisz o tym
    > http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,2177531
    8,ursynow-gniazdo-sojki-zablokowalo-budowe-ulicy-kto
    ra-ma-polaczyc.html#BoxLokWawImg#BoxLokKrajImg

    A co temu winna sójka, można by rzec. Istotę sprawy oddają bowiem dwa cytaty
    ze wspomnianego artykułu:

    "Budowa wilanowskiej części inwestycji zaczęła się jeszcze w 2015 r. Ale ursynowscy
    urzędnicy grzebali się z przygotowaniem swojej części ulicy. Dopiero kilka dni temu
    burmistrz Ursynowa Robert Kempa (PO) pochwalił się, że wreszcie udało się uzyskać
    pozwolenie na budowę dla ul. Rosnowskiego."

    "Od 1 marca trwa okres lęgowy ptaków. W tym czasie nie wolno wycinać drzew,
    na których są gniazda ptaków. Okres lęgowy trwa aż do końca sierpnia."

    Jak mawiali starożytni Rzymianie: dura lex, sed lex.

  • 18. Data: 2017-05-07 22:17:35
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 07.05.2017 18:25, Zenek Kapelinder pisze:

> [...]
    > zwierzat wymarli by z glodu. Podle jest ze w obozach koncentracyjnych chodujemy
    > zwierzeta i je masowo zabijamy zeby zjesc.

    Z tym wszystkim się zgadzam (no, może prócz tego "chodujemy"), gdyż najistotniejsze
    tu jest - "zabijamy, żeby zjeść". Ale te za przeproszeniem gnoje w kapelusikach z
    piórkiem
    nie zabijają tych saren, zajęcy, czy innych kuropatw, by je zjeść - a przynajmniej
    nie z tego
    przede wszystkim powodu to robią. Powody są tu inne, a wszystkie one chore są dla
    normalnego człowieka, o czym już pisałem.

    Dlatego mordowanie zwierząt z tych powodów budzi mój zdecydowany sprzeciw.

  • 19. Data: 2017-05-07 23:57:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Niemniej jednak nie mozna dopuscic zeby zajace nadmiernie sie rozmnozyly bo beda
    stanowily zagrozenie dla innych dzikich zwierzat. Zjedza ich jedzenie. Normalne
    ekosystemy same sie reguluja. A ten co mamy nie jest normalny i nigdy juz nie bedzie
    normalny. Szczur w normalnym ekosystemie jest zwierzatkiem takim jak wiewiorka, sowa,
    jez. Ale zamieszkal w miastach w ktorych nie ma naturalnych wrogow i duzo jedzenia. I
    stal sie problemem. Gdzies czytalem ze nasze kiciusie po przewiezieniu do Australii
    staly sie potwornym problemem. Nie maja tam naturalnych wrogow. Rozmnazaja sie na
    potege i wykanczaja wszystkie zwierzatka jakie daja rade wykonczyc. I niszcza w ten
    sposob australijski ekosystem. Niedawno czytam ze na mazurach znalezli niezywa hiene.
    Do Baltyku dotarla jakas drapiezna ryba. Do jedzenia raczej sie nie nadaje za to sama
    wyzera baltyckie ryby i sie rozmnaza bo nie ma w Baltyku ryb co by ja chcialy jesc. W
    swiecie roslin podobnie. Sciagneli z Azjii rosline. Szybko rosnie, odporna na warunki
    atmosferyczne, zjadliwa do bydla. Na pasze w sam raz.ale sie okazalo ze ona jak chyba
    kwitnie to wydziela jakies zajebiscie zrace zwiazki chemiczne i zabija to co jest
    obok niej. Tam gdzie rosla moglo to miec sens bo moze w ten sposob zalatwiala
    szkodniki. A w Europie ta roslina nie ma naturalnych wrogow i zaczela sie
    rozprzestrzeniac w sposob nie kontrolowany. Za gleboko weszlismy w nature i ponosimy
    tego konsekwencje.

  • 20. Data: 2017-05-08 00:12:27
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    Co do polowania :-)