  • 21. Data: 2017-05-08 21:35:12
    Temat: Re: Konstrukcja 6 metrowa - z czego
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Niemniej jednak nie mozna dopuscic zeby zajace nadmiernie sie rozmnozyly bo beda
    stanowily zagrozenie dla innych dzikich zwierzat. Zjedza ich jedzenie. Normalne
    ekosystemy same sie reguluja. A ten co mamy nie jest normalny i nigdy juz nie bedzie
    normalny. Szczur w normalnym ekosystemie jest zwierzatkiem takim jak wiewiorka, sowa,
    jez. Ale zamieszkal w miastach w ktorych nie ma naturalnych wrogow i duzo jedzenia. I
    stal sie problemem. Gdzies czytalem ze nasze kiciusie po przewiezieniu do Australii
    staly sie potwornym problemem. Nie maja tam naturalnych wrogow. Rozmnazaja sie na
    potege i wykanczaja wszystkie zwierzatka jakie daja rade wykonczyc. I niszcza w ten
    sposob australijski ekosystem. Niedawno czytam ze na mazurach znalezli niezywa hiene.
    Do Baltyku dotarla jakas drapiezna ryba. Do jedzenia raczej sie nie nadaje za to sama
    wyzera baltyckie ryby i sie rozmnaza bo nie ma w Baltyku ryb co by ja chcialy jesc. W
    swiecie roslin podobnie. Sciagneli z Azjii rosline. Szybko rosnie, odporna na warunki
    atmosferyczne, zjadliwa do bydla. Na pasze w sam raz.ale sie okazalo ze ona jak chyba
    kwitnie to wydziela jakies zajebiscie zrace zwiazki chemiczne i zabija to co jest
    obok niej. Tam gdzie rosla moglo to miec sens bo moze w ten sposob zalatwiala
    szkodniki. A w Europie ta roslina nie ma naturalnych wrogow i zaczela sie
    rozprzestrzeniac w sposob nie kontrolowany. Za gleboko weszlismy w nature i ponosimy
    tego konsekwencje.

    Człowiek czego by się nie dotknął to niszczy. Wystarczy, że nie będzie
    się wpierd...ł w naturę, a ta sama potrafi się regulować. Jak będzie
    zbyt dużo zajęcy w lesie to wzrośnie populacja wilków i lisów, które
    będą je zjadały.

    Z całą pewnością nie załatwi tego strzelba.

    Każde zwierze zabija żeby przeżyć.

    Człowiek niestety jest jedynym zwierzęciem, który zabija dla zabawy.

  • 22. Data: 2017-05-08 22:53:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wyprowadz sie do lasu i zamieszkaj w szalasie bez pradu, netu telefonu. Jedz co
    znajdziesz i upolujesz.

  • 23. Data: 2017-05-08 23:11:02
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 maja 2017 21:35:30 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    > będą je zjadały.
    >
    > Z całą pewnością nie załatwi tego strzelba.

    spotkałem się z opinią że ekosystemy działają jak są odpowiednio duże, a jak laski
    małe, poprzecinane drogami, to ta równowaga jest dużo mniej stabilna, i wtedy
    odstrzał jest mniejszym złem.

  • 24. Data: 2017-05-09 00:25:36
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 maja 2017 23:11:03 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus napisał:

    > spotkałem się z opinią że ekosystemy działają jak są odpowiednio duże, a jak laski
    małe, poprzecinane drogami, to ta równowaga jest dużo mniej stabilna, i wtedy
    odstrzał jest mniejszym złem.

    Z ciekawostek to np. nawet rosliny, a dokladnie drzewa - to takie
    skurczybyki, co potrafia synchronizowac sie (i robia to ponoc niezaleznie
    na kazdym kontynencie) i regulowac ilosc wydawanych przez siebie
    owocow/nasion w celu maksymalizacji przetrwania swojego gatunku.

    Konkretnie np. deby - potrafia w jednym roku ograniczyc ilosc zoledzi -
    ograniczajac populacje gryzoni i jednoczesnie zbierac sily aby w kolejnym
    sezonie "urodzic" bardzo duza ilosc zoledzi - taka, ktorej zmniejszona
    liczba populacji gryzoni nie bedzie w stanie przejesc i czesc "urodzi"
    nowe drzewa.

    I wlasnie przez te pieprzone deby w tym roku mamy miec inwazje kleszczy,
    ktore sa w lancuchu pokarmowym niektorych gryzoni. A skoro drzewa
    ograniczyly (sic!) ilosc gryzoni, to kleszczy przybylo. Przyroda jest
    niesamowita ;)

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2017-05-09 09:30:27
    Od: quent <x...@x...com>

    On 09.05.2017 00:25, Adam Sz. wrote:
    > Przyroda jest
    > niesamowita ;)

    To jest właśnie sens życia, wszelakiego - przekazywanie DNA

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 26. Data: 2017-05-09 11:05:04
    Od: r...@g...com

    W dniu poniedziałek, 8 maja 2017 21:35:30 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Każde zwierze zabija żeby przeżyć.
    >
    > Człowiek niestety jest jedynym zwierzęciem, który zabija dla zabawy.

    Oczywista bzdura. Koty, tygrysy, lwy, szympansy, nawet delfiny.

  • 27. Data: 2017-05-09 17:59:30
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-05-09 o 11:05, r...@g...com pisze:

    > Oczywista bzdura. Koty, tygrysy, lwy, szympansy, nawet delfiny.

    Nie pisz głupot. Nie zabijają dla zabawy, ale szkoląc w łowiectwie swoje
    młode. Na koniec zabijają aby się posilić.

    Nie ma to nic wspólnego z zabawą, choć obserwującemu wydawałoby się, że
    jest to zabawa.

    Człowiek natomiast zabija w celach rekreacyjnych, dla samych emocji.

    Jeżeli powiedzmy weźmie strzelbę do lasu, zabije i zje zabite przez
    siebie zwierzę, a skórę wyprawi to nie mam nic przeciwko temu, ale
    jeżeli to robi tylko i wyłącznie dla zabawy to mówię stanowcze NIE.

  • 28. Data: 2017-05-09 20:01:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I z tego co wiem mysliwi zjadaja co upoluja a nadwyzki wynikajace z narzuconego planu
    sa sprzedawane nie do bakutilu a do sklepow w ktorych nie mysliwi moga kupic mieso z
    dzika, sarny, zajaca itd. Nie jestem mysliwym, nie podoba mi sie takie hobby ale przy
    zalozeniach jakie przyswiecaja wspolczesnemu myslistwu jestem w stanie je zaakceptowa
    tak jak zaakceptowalem wspolczesne rzeznie, ale nie te dla religiantow roznych.