  • Data: 2018-07-11 13:39:22
    Temat: Re: Kostka bez fugi - co sie stanie?
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 10 Jul 2018 22:03:41 +0200, Sir_Robak
    <s...@o...pl> wrote:
    > Barak fugi to po prostu luźne kostki jak Ci to nie przeszkadza ...

    Kostka ktora użyłem ma na bokach wypustki, które wymuszają szczelinę
    boki opieraja się o siebie tymi wypustami, kostki nie są luźne.
    Puste fugi dają genialne odprowadzanie wody, wylane kilkaset litrów
    od razu znika z powierzchni.

    > tylko pyli a efekt jak na wydmach), a do gruzu nie dawaj cementu bo
    > zablokuje przepływ wody, nie w 100% wiadomo ale jednak dość mocno.

    Tutaj nie chwytam, gruby gruz pod spodem, cement w warstwie piasku
    (zmieszany). Robiłem test wodny i woda przez już utwardzoną wartswe
    piasko-cemantu przenika jak przez sito, chyba jest dobrze. Fakt że
    dałem mniej cementu niż powszechnie się dodaje.

    > Wyjątek kiedy masz frakcje nieciągłe a nie 0/31,5 czy 0/63 to już
    > sprawa
    > dyskusyjna.

    W pierwszym obszarze testowym przesialem kruszywo przez drobne sito.
    Frakcje 5-30 dałem na podbudowę a to drobniutkie z przesiania jako
    warstwę piasku. Taki piasek z kruszywa bardzo dobrze się ubił i
    utwardził (bez cementu), natomiast przy jego zmoczeniu ma tendencję
    do rozmiękania. Zobaczymy które odcinki najszybciej się pofalują.

    --
    Marek