eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKoszt budowy domu 2018 - dokładne wyliczenia i omówienie › Re: Koszt budowy domu 2018 - dokładne wyliczenia i omówienie
    From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    Subject: Re: Koszt budowy domu 2018 - dokładne wyliczenia i omówienie
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: 08 Jan 2018 14:45:00 GMT

    On Sun, 07 Jan 2018 18:29:51 -0800, Zenek Kapelinder wrote:
    > Tak od jednego do czterech pieciu procent wartosci rocznie podatku
    > katastralnego dolicz. Na razie go nie ma ale za dziesiec lat moze byc.

    Jeśli będzie, to przecież nie w takiej wysokości. Kilka procent podatku
    od wartości nieruchomości, co roku, to konfiskata a nie podatek.

    Ja sam płacę podatek tej natury, bo tutaj istnieje on od Napoleona, ale
    to nie kilka procent, tylko raczej 0.2-0.3% wartości nieruchomości, co
    roku. A jak sądzę polska wersja, jeśli taka powstanie, będzie wzorować
    się na tym a nie wymyślać swoje wynalazki.

    Przy czym tutaj podstawą jest nie tyle wartość nieruchomości, co wysokość
    ewentualnego wynajmu. Czyli płacę za "potencjalny zysk który osiągnąłbym
    wynajmując komuś mój dom sam będąc bezdomnym".

    Mateusz