eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKoszt budowy domu 2018 - dokładne wyliczenia i omówienie › Re: Koszt budowy domu 2018 - dokładne wyliczenia i omówienie
  • Data: 2018-01-08 21:20:33
    Temat: Re: Koszt budowy domu 2018 - dokładne wyliczenia i omówienie
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 19:28:19 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Przypomnij ile masz kominów u Siebie pomimo posiadania WM

    Jeden mały. Zamiast trzech dużych :)
    Sama cegła na ten jeden komin ponad dach kosztowała 1,2k (pełny klinkier
    - ok 250 cegieł). Plus 10 worków zaprawy pod klinkier po 20 pln = 200 pln.
    Plus 500 pln robocizna za wymurowanie "dołu" i pewnie z +500 pln za cegły
    (bo są znacznie droższe i idzie więcej zaprawy niż jakby tam był wstawiony
    zwykly porotherm). Razem 2400 pln. Do tego 200 pln za olowiana tasme
    kominowa do obrobki i drugie 200 za robocizne i obrobki blacharskie.
    Wychodzi 2800, a to jest najtańszy z możliwych murowany z cegły komin.
    Oszczędziłem dwa - czyli 5600 pln. Do tego dolicz nawiewniki (ja wiem, że
    większość mająca wentylacje grawitacyjną nie montuje ale to jest
    fuszerka :) Nawiewniki higrosterowalne przynajmniej po jednym na pokój,
    tj. 8 * 150 pln = 1200 = 6800. No niewiele brakuje, żeby wyszedł koszt
    WM, bo mnie całość z rekuperatorem wyszła równe 10k ale obecnie da się
    kupić reku za 2-3k, a ja dałem 6,5k :)

    Tak więc - spokojnie w cenie dwóch kominów mamy WM.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.