eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKoszt budowy domu 2018 - dokładne wyliczenia i omówienie › Re: Koszt budowy domu 2018 - dokładne wyliczenia i omówienie
    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Koszt budowy domu 2018 - dokładne wyliczenia i omówienie
    Date: Thu, 11 Jan 2018 18:57:52 +0100
    <mh2cq2fhx2m8$.dlg@myjk.org> <p32fq6$ud7$4@news.icm.edu.pl>
    <1...@m...org> <p34qc6$234$8@news.icm.edu.pl>
    <1...@m...org>
    <7...@g...com>
    <1...@m...org> <5a560abb$0$7179$426a34cc@news.free.fr>
    <p37el3$mrk$1@dont-email.me> <1...@m...org>

    > Przedstaw te wyliczenia.

    no właśnie je przytoczyłeś.

    > Oczywiście, bo samochodzik z silnikiem spalinowym
    > to ma sprawność 100%. Ot, takie cudo.to twoja teza, czy wynika to z tego co ja
    napisałem?
    nie chce mi sie kopać z koniem wiec skrótowo napisze. polskie
    elektrownie maja sprawność niewiele wyższą niż silniki spalinowe.
    wyższą, ale tą energię musisz przesłać (sprawdź ile będziemy płacić za
    przesył i zamien to na procenty) przetransformować urządzeniami o
    _stosunkowo_ niskiej (80%) sprawności na prąd stały, wpakować do
    akumulatora, odzyskać zaledwie 60-70% tyle matematyki. porównaj to teraz
    do sprawności silnika spalinowego.
    na trasie 300km gówno pojedziesz elektrykiem. w korku - w naszym
    klimacie, elektryk "pali" przez pół roku kilka kilowatogodzin na
    ogrzewanie. ogrzewanie dla silnika spalinowego jest odzyskaniem
    straconej mocy. z klimą nie jest to takie oczywiste, ale silnik
    spalinowy z załączoną klimą spali ciut więcej, elektryczny -10-20
    procent średniej mocy potrzebnej do jazdy.

    Teraz ekologia. piszesz - diesel z wyciętym dpfem. ale dlaczego? Bo nasz
    system badania i dopuszczania pojazdów jest wadliwy? To niema nic
    wspólnego z ekologią! Jeśłi chcesz robić na ten temat prace dyplomową,
    to porównaj koszty ekologiczne budowy tesli, a właściwie jej
    akumulatorów, do autka które spala bezyne na rozruch a jeździ używając
    lpg. A zakończ to taką myślą. jeśli zamiast kupować teslę za worek
    złota, którego uzyskanie wiąże się z mnóstwem wysiłku, zarobków, które i
    tak na końcu wiążą się z wydobywaniem węgla w chinach, kupisz małe autko
    na lpg, a resztę pieniedzy przeznaczysz na ekologie, to co będzie lepsze
    dla planety? Dlatego irytują mnie hasła że auta elektryczne są
    ekologiczne. Nie jest tak z definicji. one mogą być ekologiczne, gdy sa
    ładowane są ze źródeł odnawialnych - czyli nie w polsce, w sposób
    minimalny używają ogrzewania i klimy, i produkcja/utylizacja
    akumulatorów jest nie szkodliwa (lub szkodzi minimalny, przewidywalny
    sposób)

    ToMasz