  • 1. Data: 2011-02-05 17:20:50
    Temat: Koszt ocieplenia domu
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    Witam,
    mam pytanie do osob które wybudowały dom w technologii dwuwarstwowej (
    bloczek 24 + 12 styropian ) .
    A dokładniej chodzi mi o porównanie kosztów ściany jednowarstwowej a
    dwuwarstwowej.

    Mam projekt w technologii jednowarstwowej i zakładając że ekipa fachowo
    go wykona chciałbym przy tym pozostać. ( dokładniej Ytong ENERGO 36,5 )

    W projekcie jest wykorzystanych 1100 bloczków YTONG.
    Koszt ściany jednowarstwowej (YTONG 36,5 ENERGO )
    1100 szt. x 14zł. = 15,400 zł.

    Koszt ściany dwuwarstwowej (YTONG 24 o połowe tańszy)
    1100 szt. x 7zł.= 7,700 zł.

    I tu moje pytanie ile kosztuje ocieplenie domu ( powierzchnia okolo 130
    m2 ) styropianem 12cm. wraz z klejami , kołkami, robocizną i całym
    osprzętem potrzebnym do tego?

    Jak to sie ma do ceny ? Może macie jakieś własne opinie ? Może jest ktoś
    tu an grupie kto mieszka w domu w technologii jednowarstwowej kilka
    sezonów i może sie wypowiedzieć ? lub odradzić ?

    Pozdrawiam...

  • 2. Data: 2011-02-05 17:52:40
    Temat: Re: Koszt ocieplenia domu
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik ark_fx napisał:

> [...]
    > Koszt ściany jednowarstwowej (YTONG 36,5 ENERGO )
    > 1100 szt. x 14zł. = 15,400 zł.
    >
    > Koszt ściany dwuwarstwowej (YTONG 24 o połowe tańszy)

    Widzę, że liczysz tylko same bloczki, a nie liczysz całej masy innych
    drobiazgów... no i robocizny.

    > I tu moje pytanie ile kosztuje ocieplenie domu ( powierzchnia okolo 130
    > m2 ) styropianem 12cm. wraz z klejami , kołkami, robocizną i całym
    > osprzętem potrzebnym do tego?

    Ale... 130 m2 czego...?
    Policz sobie powierzchnię tej elewacji i wtedy zapytaj, bo powierzchnia
    użytkowa domu nie musi być ściśle powiązana z powierzchnią elewacji, a
    to właśnie od tej ostatniej najbardziej zależą koszty ocieplenia.

    > Jak to sie ma do ceny ? Może macie jakieś własne opinie ? Może jest ktoś
    > tu an grupie kto mieszka w domu w technologii jednowarstwowej kilka
    > sezonów i może sie wypowiedzieć ? lub odradzić ?

    U mnie było coś ok 220 m2 elewacji i jak policzę ile mnie wyniosło
    ocieplenie to:

    układanie 14 cm styropianu, równanie, zaciąganie klejem, zatapianie
    siatki, znowu zaciąganie klejem, gruntowanie pod tynk i układanie tynku
    silikatowo-silikonowego, do tego montaż parapetó? zewnętrznych i
    ocieplenie ścian fundamentowych - coś ok 50 m2 - z kołkowaniem i
    zaciąganiem klejem oraz zatapianiem siatki...

    Wyszło coś ok 22 tys z wszystkimi materiałami.

    Nie licz tylko kosztu materiałów... robocizna to też znaczące koszty.

    Co do muru jednowarstwowego, to są tacy, którzy twierdzą, że to nie na
    nasze warunki klimatyczne... - ja nie wiem, bo mam mur dwuwarstwowy. :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-02-05 17:53:17
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-02-05 18:20, ark_fx pisze:

    > I tu moje pytanie ile kosztuje ocieplenie domu ( powierzchnia okolo 130
    > m2 ) styropianem 12cm. wraz z klejami , kołkami, robocizną i całym
    > osprzętem potrzebnym do tego?

    Taniej wychodzi ściana 2W - praktycznie trzeba dołożyć tylko koszt
    styropianu, bo 1W i tak musić obrzucić czymś i dopiero kłaść strukturę.
    Poza tym więcej zapłacisz za kształtki na nadproża itp, jak zdecydujesz
    się na 1W. Koszt ytonga 36,5, jak sam napisałeś jest 2 x większy niż 24.
    A przecież przy 1W można kupić tańszy SOLBET np. lub jakiś zupełnie
    najtańszy suporex.

    Ja osobiście nie wierzę w ścianę jednowarstwową z YTONGa 36,5 cm.
    Musiałaby być 48 cm. Wtedy będziesz miał komfort. Pod warunkiem, że Ci
    murarze nie spieprzą murów.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2011-02-05 18:00:29
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "ark_fx" <a...@g...pl> wrote in message

    > Jak to sie ma do ceny ? Może macie jakieś własne opinie ? Może jest ktoś
    > tu an grupie kto mieszka w domu w technologii jednowarstwowej kilka
    > sezonów i może sie wypowiedzieć ? lub odradzić ?

    Trudno o poważne opinie na grupach. Nie wiadomo czy je pisza naganiacze czy
    mieszkańcy, bo zwykle nie chcą pokazać zdjęć.

    Jeżeli użyjesz ytonga 350 to może i jest szansa, że jeśli postawią to z
    rozwagą to ma to prawo działać ale wątpię i w sumienność wykonania i wsamą
    technologię 1W w naszym klimacie.
    Z drugiej strony ocieplenie styropianem czy wełną elewacyjną to koszmar
    inwestora.
    Z trzeciej strony co ci z ytonga skoro masz jeszcze poddasze, skosy, które i
    tak ci źle zrobią. Szansa 10:1 że bedą źle wykonane.

    Ja bym szedł w tani gazobeton czy tam beton komórkowy ale szkoda kasy na
    xellę. Ustal żeby murowali na cieniutką spoinę. Może nawet na klej. Byle
    pionowe spoiny teź były. Nie kupuj materiałów na pionowe zamki, spoinowanych
    tylko poziomo.
    Na to bym dał styropian.

    Ale radzę ci zrób minibloga budowlanego żeby grupowicze mogli komentować
    twoją budowę w trakcie. Unikniesz wielu fuszerek. Musisz robić zdjęcia i je
    zamieszczać do omówienia i to już od chwili kopania pod ławy fundamentowe.
    Zanim zalejesz betonem te ławy już wypada przedyskutować czy zbrojenie jest
    jak należy.

  • 5. Data: 2011-02-05 18:21:06
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "ark_fx" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Koszt ściany jednowarstwowej (YTONG 36,5 ENERGO )
    > 1100 szt. x 14zł. = 15,400 zł.
    >
    > Koszt ściany dwuwarstwowej (YTONG 24 o połowe tańszy)

    A koszt silki18 +18cm styro to jakies 110zł.m2 na gotowo. A współczynnik
    takiej 0,19 wciąga nosem te ytongi.

    b.

  • 6. Data: 2011-02-05 19:38:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:

    > Trudno o poważne opinie na grupach. Nie wiadomo czy je pisza
    > naganiacze czy mieszkańcy, bo zwykle nie chcą pokazać zdjęć.

    ja mam dom z Ytonga 36cm i jest OK

> [...]
    > Z trzeciej strony co ci z ytonga skoro masz jeszcze poddasze, skosy,
    > które i tak ci źle zrobią. Szansa 10:1 że bedą źle wykonane.

    mam dobrze wsyztsko zrobione :)

    najlepszym dowodem jest zużycie energii niższe niż oblicozne programem.

> [...]
    > na xellę. Ustal żeby murowali na cieniutką spoinę. Może nawet na
    > klej. Byle pionowe spoiny teź były. Nie kupuj materiałów na pionowe

    żadnych spoin pionowych tylko na klej ale trzeb ameić ekipię która potrafi
    robić z ytonga i zakazać jakeigokolwiek paćkania spoin pionywch klejem, jak
    zostaje dziura to neich zostawia do wypełnienia pianką przed tynkowaniem.

  • 7. Data: 2011-02-05 20:44:32
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    > ja mam dom z Ytonga 36cm i jest OK

    pokaż jakieś foty - kiedyś dawałeś linki ale ich nie mam już :-)

  • 8. Data: 2011-02-06 18:31:30
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    W dniu 2011-02-05 20:38, Marek Dyjor pisze:
    > ja mam dom z Ytonga 36cm i jest OK

    I nie masz problemów z ogrzaniem domu ? Jak z mostkami termicznymi ? Jak
    robotnicy poradzili sobie z montazem elementów systemowych ?

  • 9. Data: 2011-02-06 19:37:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ark_fx wrote:

    > I nie masz problemów z ogrzaniem domu ? Jak z mostkami termicznymi ?
    > Jak robotnicy poradzili sobie z montazem elementów systemowych ?

    nie ma problemów, do ogrzewania potrzebuje tyle energii ile mi wyszło z
    obliczeń (troszkę mniej w sumie).

    jakie mostki termiczne?

    normalnie sobie poradzili, zamontowali zgodnie z wymaganiami technologii.

  • 10. Data: 2011-02-06 19:46:11
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > I nie masz problemów z ogrzaniem domu ? Jak z mostkami termicznymi ? Jak
    > robotnicy poradzili sobie z montazem elementów systemowych ?

    Pewnie tak jak w ksiązkach piszą;))
    Widocznie miał dobre ekipy.