  • Data: 2018-08-21 09:31:41
    Temat: Re: Koszt utrzymania mieszkania
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 20 sierpnia 2018 23:53:10 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:

    > Na dom z ziemią to trochę jednak więcej się wydaje. Dodatkowo koszty
    > urządzeń jak piec,

    W mieszkaniach twz piece/kotły bywają. a jak ogrzewanie z miasta to też darmo nie
    jest
    > pompa w studni, szambo, za 5-10-15 lat wymiana tego i
    > owego.
    Mam dom nie mam pompy nie mam szamba. Dużo osób mających domy nie ma pomp w studni
    ani szamb;)

    >W bloku wybrane miesiące mogą być wyższe niż w domu, ale jak
    > wyleje szambo -> zgłasza dozorca.
    Tia
    > Zepsuje się kotłownia osiedlowa ->
    > naprawią.
    A kto za to zapłaci?
    >Trzeba wywiercić nową studnie/wymienić pompę -> ponownie się
    > nie przejmujesz. Dach przecieka -> nie wyciągasz na gwałt paru-parunastu
    > tysięcy na naprawę.
    Dach w bloku gdzie mam mieszkanie wymienialiśmy kilka lat temu. Zgadnij kto za to
    zapłacił
    Remont klatki schodowej robiliśmy- zgadnij kto zapłacił
    Instalacje gazowa kilka lat temu przeglądu nie przeszła i gazownia w całym bloku gaz
    odłączyła
    Na funduszu remontowym pustki mieliśmy bo akurat świeżo po remoncie dachu było mi
    musieliśmy się na szybko składać na wymianę instalacji gazowej na klatce schodowej
    A i oczywiście na remont dachu i klatki całej kasy na funduszu remontowym nie
    mieliśmy i jako wspólnota kredyt wzięliśmy
    Do dzisiaj jeszcze spłacamy.
    Pomieszczenia gospodarcze na podwórku- niby nalezą do miasta, my to za symboliczne
    kilkanaście zł miesięcznie/mieszkanie dzierżawimy ale miasto nic z tym nie robi.
    Żadnych remontów itp
    Dach komuś przecieka w takiej komórce to sam naprawia, rynny do wymiany teraz mamy i
    opierzenia i się składacz na to musimy
    A niekoniecznie wszyscy mają/chcą się składać.
    Jak uzgadnialiśmy remont dachu to Ci z parteru byli przeciw bo wg nich w pierwszej
    kolejności powinniśmy zrobić poprawę izolacji po im grzyb od fundamentów właził, ci z
    góry chcieli żeby najpierw dach robić;)
    Tak więc tak prosto jak piszesz "dozorca zgłosi wymienią" to we wspólnotach nie jest