  • 11. Data: 2014-01-27 14:29:53
    Temat: Re: Kto ma tynk zewnętrzny akrylowy i teraz żałuje?
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 27.01.2014 10:58, a...@g...com wrote:

    > Ile lat ma tynk? Czy on był barwiony w masie czy malowany farbą?
    > W jakim środowisku stoi dom, dużo jest drzew, jakiś staw, blisko droga?

    Tynk ma 3 lata. Dom na gorce. Drzewa w odleglosci. Stawu i drogi brak.
    Standardowy bialy atlasa.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 12. Data: 2014-01-27 16:16:30
    Od: "Twardziel" <t...@p...onet.pl>

    In news:ec9a354b-0504-4aa8-a655-720bb4c50b59@googlegrou
    ps.com,
    *Użytkownik* <a...@g...com> typed:

    > Też poważnie rozważam tynk mineralny + farba silikonowa, bo akurat mam
    > sprawdzona ekipę w okolicy która lubi kłaść tynk mineralny. Za położenie

    Ja mam *tynk mineralny*, ktory jest juz ponad 10 lat i zero problemow.
    Zadnych przebarwien, odpryskow itp.
    Tak wyglada *tynk* na domu i ogrodzeniu, ktory ma dokladnie 12 lat
    http://zapodaj.net/3abf261794aab.jpg.html
    Natomiast nie chce znac tynku akrylowego, to nic innego jak bys pape
    przylozyl do sciany - a feee!

  • 13. Data: 2014-01-27 21:44:52
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 stycznia 2014 13:09:39 UTC+1 użytkownik a...@g...com
    napisał:

    > Ile lat ma tynk? W jakich warunkach środowiskowych stoi dom?

    12 lat, ale popękał zaraz po zrobieniu.
    Potem odpadał płatami.
    Dom stoi na wsi.

  • 14. Data: 2014-01-28 10:48:35
    Od: "hit\(wytnij to\)o...@o...pl" <hit(wytnij)okazja@o2.pl>

    Ja mam tynk porolitowy ,kładziony natryskiem barwiony w masie był jednym z
    najtanszych ,prawie cały położyłem sam na dużym domu stoi już 4 lata
    ,kładzie się prosto firmy sprzedające z reguły wypożyczają kompresor z
    pistoletem ,trochę wyblakł od słońca ,ale pozatym wszystko ok .Był
    stosunkowo tani i przy kładzeniu dużo wybaczał i prawie nie było strat ,wiec
    same oszczędności ,jest stosunkowo mało odporny na uszkodzenia mechaniczne
    więc np od strony ruchliwego chodnika niezbyt isę nadaje ,ale ma też fajne
    cechy jest tani , wypełnia idelanie wszelkie szczeliny,można go położyć
    samodzielnie jak byś malował prayem i dodatkowo ociepla budynek (materiał
    wypełnijący drobne kuleczki )według poducenta redukuje koszty ogrzewania o
    15%.Wadą natomiast jest to że nie można go kłaśc w pełnym słońcu i najlepiej
    robić na raz całą ściańę ,trzeba miec rozłożone rusztowanie .
    Pozdawiam i szczerze go polecam

  • 15. Data: 2014-01-28 11:46:27
    Od: Marek <m...@g...pl>

    według poducenta redukuje koszty ogrzewania o
    > 15%.
    LOL. To 20cm go nalozyles?

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 16. Data: 2014-01-28 14:46:21
    Temat: Re: Kto ma tynk zewn?trzny akrylowy i teraz ?a?uje?
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 28.01.2014 o 10:48 hit(wytnij to)o...@o...pl <hit <o...@o...pl>
    pisze:

> [...]
    > pistoletem ,troche wyblak? od s?onca ,ale pozatym wszystko ok .By?
    > stosunkowo tani i przy k?adzeniu du?o wybacza? i prawie nie by?o strat
    > ,wiec
    > same oszczedno?ci ,jest stosunkowo ma?o odporny na uszkodzenia
    > mechaniczne
    > wiec np od strony ruchliwego chodnika niezbyt ise nadaje ,ale ma te?
    > fajne
    > cechy jest tani , wype?nia idelanie wszelkie szczeliny,mo?na go po?o?yae
    > samodzielnie jak by? malowa? prayem i dodatkowo ociepla budynek
    Potwierdzam, dobrze się go kładzie jest stosunkowo tani i ma b.dobrą
    wydajność.
    Świetnie się klei do wszystkiego dlatego wszystko musi być doskonale
    zabezpieczone.

    > wype?nij?cy drobne kuleczki )wed?ug poducenta redukuje koszty ogrzewania
    > 15%.Wad? natomiast jest to ?e nie mo?na go k?a?c w pe?nym s?oncu i
    No tutaj producent mocno przesadził, za cienka warstwa aby miała
    jakiekolwiek
    znaczenie cieplne.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 17. Data: 2014-01-31 08:17:32
    Od: a...@g...com

    Tak podsumowując wątek. Pomimo że tynki akrylowe w ostatnich latach były popularne,
    to nikt się nie pochwalił że ma kilka lat i tynk wygląda dobrze.
    Czyli zostaje do wyboru tynk mineralny + farba silikonowa lub tynk silikonowy (w
    zależności od zasobności portfela i ekipy) i będzie dobrze.

  • 18. Data: 2014-01-31 11:02:02
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-01-31 08:17, a...@g...com wrote:
> [...]
    > Czyli zostaje do wyboru tynk mineralny + farba silikonowa lub tynk silikonowy (w
    zależności od zasobności portfela i ekipy) i będzie dobrze.

    To tak jak z TV LCD - praktycznie wyparły plazmy ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 19. Data: 2014-01-31 11:32:44
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    On 2014-01-31 08:17, a...@g...com wrote:
> [...]
    > silikonowy (w zależności od zasobności portfela i ekipy) i będzie dobrze.

    > To tak jak z TV LCD - praktycznie wyparły plazmy ;-)

    Jak to wyparły? Plazmy zawsze były niszowe, bo liczba użytkowników którzy
    "widzą" różnicę w jakości obrazu jest mała. W dobie OLED'ów plazmy straciły
    swoją wyjątkowość, więc to OLED'y je wyparły, a nie LCD.

    A swoją droga porównanie nie bardzo. Tynk akrylowy poza cieńsza warstwą (i
    za tym masą) nie ma zalet nad mineralnym ma natomiast sporo wad. Natomiast
    LCD jest prawie pod każdym względem gorsze od Plazmy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 20. Data: 2014-02-01 20:08:27
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 31.01.2014 o 11:32 Ergie <e...@s...pl> pisze:

> [...]
    > którzy "widzą" różnicę w jakości obrazu jest mała. W dobie OLED'ów
    > plazmy straciły swoją wyjątkowość, więc to OLED'y je wyparły, a nie LCD.
    Jakie OLED? gdzie ty widziałeś OLED-a 50" w sensownej cenie?
    nie mówiąc już o trwałości. Obecne plazmy panasa to mercedes wśród tv.

    --

    Pozdr
    Janusz